ęcioleciu Joe Bonamassa rozpalił w sobie
pasję do grania bluesa, inspirując miliony gitarzystów z całego świata
swoimi klasycznymi groowami oraz śpiewnymi lickami. Ten niezwykły
instrumentalista o nadzwyczajnych umiejętnościach został już wielokrotnie
doceniony przez firmę Epiphone, która wcześniej wyprodukowała instrument
sygnowany jego nazwiskiem – Les Paul w kolorze Goldtop. Tym razem
amerykański producent proponuje coś jeszcze bardziej niezwykłego. Jest to
specjalnie zaprojektowany model w niezwykle apetycznym wykończeniu Pelham
Blue!
Gitara została skonstruowana w ścisłej współpracy z Joe,
dzięki czemu w pełni odzwierciedla jego preferencje manualne i estetyczne.
Począwszy od tradycyjnego gryfu 1959, kończąc na przetwornikach Gibson
BurstBucker PAF, gitara wyznacza zupełnie nowy standard - w cenie,
satysfakcjonującej każdego użytkownika.
Korpus
Niepowtarzalny korpus Les Paula. został w wykonany z
mahoniu oraz scalony z klonową nakładką, generujc unikalną kombinację
brzmienia, zbalansowanego pomiędzy ciepłem oraz klarownością i dobrą
definicją. Mahoniowy gryf oferuje skalę 24.75” oraz posiada podstrunnicę o
promieniu krzywizny 12”. W tym przypadku zdecydowano się na profil ’59,
czyli lekko zaokrąglony kształt litery D. Tego typu rozwiązanie, potocznie
nazywane „kijem baseballowym” daje poczucie silnej kontroli, zapewniając
jednocześnie odpowiednią wygodę. Akustycznie, zwiększa sustain i dodaje
brzmieniu ciepła, poprzez podwyższoną masę.
Elektronika
Joe Bonamassa osobiście wybrał model przetworników, które
miały zostać zamontowane w gitarze. Zdecydował się na BurstBuckery, które
wiernie odtwarzają brzmienie oryginalnych przetworników Gibson PAF –
ręcznie nawijanych, określających legendarne brzmienie Les Paula ’59.
Dotychczas stały się one wyborem gitarzystów formatu Erica Claptona,
Duane’a Allmana oraz Jimmiego Page’a.
Oryginalne przetworniki PAF z późnych lat pięćdziesiątych
były nawijane ręcznie ze względu na niekontrolowane zatrzymania maszyny do
nawijania cewek. Seth Lover, wynalazca humbuckera, określał je mianem
przetworników nawiniętych „do pełna”, co w praktyce oznaczało różną ilość
zwojów w cewkach humbuckerów. Dodawało to odrobiny pazura brzmieniu
klasycznego humbuckera. W modelu Bonamassy przetwornik przy gryfie to
Burstbucker-2, wzorowany na Gibson ’57 Classic. Przy mostku zastosowano
natomiast Burstbucker-3 o nieco większej liczbie zwojów i bardziej
wyraźnym charakterze.
Hardware
Limited Edition Pelham Blue wyposażono w zestaw gałek
potencjometrów, mostek LockTone Tune-o-matic i strunociąg StopBar,
niklowany hardware, klucze Grover 18:1, staplocki Epiphone oraz stabilne
gniazdo wejściowe.
Dodatki
Każdy instrument trafia do właściciela w twardym futerale,
w którym oprócz instrumentu znajduje się certyfikat autentyczności,
osobiście podpisany przez Bonamassę.
Specyfikacja:
- korpus: mahoń
- top: rzeźbiona nakładka z klonu Hard Maple
- gryf: mahoń
- profil gryfu: Rounded D 1959
- łączenie gryfu z korpusem: gryf wklejany w korpus
- regulowany pręt napinający
- skala: 24.75”
- podstrunnica: palisander
- inkrustacje na podstrunnicy: perłowe trapezy
- promień krzywizny podstrunnicy: 12”
- progi: 22 medium jumbo
- przetwornik przy gryfie: Gibson USA BurstBucker 2
- przetwornik przy mostku: Gibson USA BurstBucker 3
- kontrola brzmienia: 2 x Volume, 2 x Tone, 3-pozycyjny
przełącznik przetworników
- mostek: Tune-o-Matic
- strunociąg: StopBar
- hardware: niklowany
- binding: wokół korpusu i podstrunnicy
- klucze: Grover 18:1
- kolor: Pelham Blue PE
- w zestawie: twardy futerał, certyfikat
autentyczności