Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ENTERPRISE DYNAMICS Modelowanie i symulacja

24-01-2012, 5:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 48 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 2042311938
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 7   
Koniec: 17-01-2012 00:13:19

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

ksiazka_gliwice

top

Modelowanie i symulacja systemów produkcyjnych
w programie Enterprise Dynamics.


autorzy: Ryszard ZDANOWICZ, Jerzy ŚWIDER
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
rok wydania: 2005
liczba stron: 488
oprawa: miękka
format: B5
ISBN: 83-7335-345-3


W podręczniku omówiono podstawowe elementy modelowania i symulacji komputerowej, takie jak np. schematy logiczne, elementy deterministyczne lub losowe. Przedstawiono aparat matematyczny wykorzystywany w modelowaniu i symulacji. Opisano program służący do modelowania i symulacji Enterprise Dynamics (ED). Program ten daje możliwość tworzenia modeli symulacyjnych związanych z wytwarzaniem, transportem, logistyką, harmonogramowaniem, składowaniem, dystrybucją i komunikacją. Omówiono również program OptQuest, służący do optymalizacji układu modelowego stworzonego w programie ED. Pokazano praktyczne zastosowanie programu optymalizującego. Przedstawiono kilka przykładów realizowanych w programie ED, od najprostszych do bardzo złożonych. Zaprezentowano, jak w oparciu o wewnętrzny język programowania 4DScript tworzyć rozbudowane interfejsy użytkownika (GUI) oraz własne obiekty biblioteczne robotów przemysłowych i oprzyrządowania technologicznego. Rozbudowana funkcjonalność tworzonych obiektów umożliwia budowę modeli zrobotyzowanych gniazd, np. montażowych czy zgrzewalniczych. Wykorzystując własne obiekty biblioteczne robotów, pokazano również, jak wykorzystać program symulacyjny w konkretnych warunkach zakładowych, określając na układzie modelowym wpływ wybranych parametrów na wydajność systemu.



SPIS TREŚCI:


Wykaz ważniejszych oznaczeń 9
Wprowadzenie 13

1. Wprowadzenie do symulacji 15
1.1. Wstęp 15
1.2. Model symulacyjny 16

2. Symulacja produkcji 22
2.1. Wstęp 22
2.2. Charakterystyka systemu wytwarzania 23
2.3. Terminologia wytwarzania 24
2.4. Użycie symulacji w produkcji przemysłowej 28
2.5. Techniki modelowania systemu produkcyjnego 40

3. Metody, techniki, narzędzia 42
3.1. Pojęcie systemu 42
3.2. Zagadnienia procesów stochastycznych 43
3.2.1. Rozkłady prawdopodobieństwa 44
3.2.2. Miary funkcji gęstości 46
3.3. Modele masowej obsługi 48
3.4. Generowanie liczb losowych 55
3.5. Metody modelowania 58

4. Ocena i dobór oprogramowania symulacyjnego 61
4.1. Oprogramowanie symulacyjne 62
4.1.1. Arkusze kalkulacyjne 63
4.1.2. Języki programowania 64
4.1.3. Specjalistyczne oprogramowanie symulacyjne 65
4.2. Metodologia doboru oprogramowania 67
4.3. Kryteria oceny oprogramowania 72
4.4. Dobór oprogramowania do modelowania 79
4.4.1. Wybór oprogramowania na podstawie wagi kryteriów 82
4.4.2. Wybór najlepszego programu w oparciu o metodę AHP 82

5. Opis programu ED 86
5.1. Wprowadzenie do programu Enterprise Dynamics 86
5.2. Okno główne programu 87
5.3. Struktura menu 88
5.4. Struktura biblioteki i modelu 92
5.5. Budowa modelu z wykorzystaniem ED 94
5.5.1. Wprowadzanie obiektów do modelu 94
5.5.2. Wykorzystanie kanałów 99
5.5.3. Analiza rezultatów 103
5.5.4. Techniki pomiarów wyników symulacji 105
5.5.5. Pomiary wyników symulacji 106
5.5.6. Planowanie strategii działania 114
5.6. Opis obiektów 117
5.6.1. Obiekty podstawowe {Basic Modeling) 117
5.6.1.1. Obiekt Produkt {Product) 117
5.6.1.2. Obiekt Wejście {Source) 118
5.6.1.3. Obiekt Serwer (Server) 124
5.6.1.4. Obiekt Kolejka {Queue) 127
5.6.1.5. Obiekt Wyjście {Sink) 128
5.6.1.6. Obiekt Kontener {Container) 129
5.6.1.7. Obiekt Węzeł {Node) 130
5.6.2. Obiekty z grupy Operacje {Operations) 132
5.6.2.1. Obiekt Montaż {Assembler) 132
5.6.2.2. Obiekt Rozpakowanie {Unpack) 134
5.6.2.3. Multiserwer {Multiservice) 134
5.6.3. Obiekty z grupy Kontrola przepływu {Flow Control) 136
5.6.3.1. Obiekt Zamknięcie {Lock) 136
5.6.3.2. Obiekt Otwarcie {Unlock) 136
5.6.4. Obiekty z grupy Dostępność {Availability) 137
5.6.4.1. Obiekt Dostępność {Availability Control) 137
5.6.4.2. Obiekt Czas Napraw {MtbfMttr Availability) 137
5.6.4.3. Obiekt Przełącznik Dostępności {Switch Availability) 137
5.6.4.4. Obiekt Harmonogram Dostępności {Time schedule availability) 138
5.6.5. Obiekty z grupy Przenośniki {Conveyors) 138
5.6.5.1. Obiekt Przenośnik Buforowy {Buffer Conveyor) 138
5.6.6. Obiekty z grupy Dane {Data) 139
5.6.6.1. Obiekt Tablica {Table) 139
5.6.7. Obiekty z grupy Narzędzia {Tools) 140
5.6.7.1. Obiekt Lista Przybyć (Arrival List) 140
5.6.7.2. Obiekt Zainicjowanie (Initialize) 140
5.6.7.3. Obiekt Zdarzenie Cykliczne (User events) 141
5.6.8. Obiekty z grupy Operators 141
5.6.8.1. Obiekt Operator (Operator) 142
5.6.8.2. Obiekt Zespół (Team) 143
5.6.8.3. Obiekt Wezwanie Operatora (Call Operators) 144
5.6.8.4. Obiekt Zwolnienie Operatora (Free Operators) 145
5.6.9. Obiekty z grupy Transport (Transport) 147
5.6.9.1. Obiekt Transporter (Transporter) 147
5.6.9.2. Obiekt Suwnica (Portal Crane) 148
5.6.9.3. Obiekty tworzące sieć transportową 150
5.6.9.4. Obiekt Węzeł Sieci Transportowej (NetworkNode) 151
5.6.9.5. Obiekt Zaawansowany Transporter (Advanced Transporter) 151
5.6.9.6. Obiekt Dyspozytor Zadań (Dispatcher) 154
5.6.9.7. Obiekt Przekazanie Zadań Transportowych (Destinator) 154
5.6.9.8. Obiekt Manipulator Sieci (Node Manipulator) 155
5.6.9.9. Obiekt Kontroler Sieci (Network Controller) 156
5.6.10. Obiekty z grupy Comau H4 - akcesoria 157
5.6.10.1. Obiekt Robot H4 160
5.6.10.2. Obiekt Stół 1 oraz Stół 2 173
5.6.10.3. Obiekt Stół obrotowy 176
5.7. Edytor Obiektów 179
5.7.1. Edycja obiektów - pojęcia podstawowe 179
5.7.2. Programowanie zdarzeniowo-obiektowe oraz mechanizm dziedziczenia 179
5.7.3. Opis edytora 181
5.7.4. Tworzenie nowe
5.8. Rozkłady prawdopodobieństwa stosowane w ED 198
5.9. Dopasowanie rozkładu prawdopodobieństwa do danych -Autofit 216
5.10. Komunikacja ED z arkuszem kalkulacyjnym Excel 222
5.11. Tworzenie interfejsów użytkownika GUI 231
5.12. Określenie okresu rozruchu systemu 248
5.12.1. Metody określenia okresu rozruchu systemu 249
5.12.2. Określanie długości rozruchu w oparciu o model systemu transportowego 254
5.13. Planowanie eksperymentów symulacyjnych 256
5.13.1. Planowanie eksperymentów symulacyjnych z wykorzystaniem metody Taguchiego 257
5.13.2. Eksperymentowanie w programie Enterprise Dynamics 260
5.13.2.1. Kreator eksperymentu 262
5.13.2.2. Analiza wyników eksperymentu 266

6. Opis języka programowania 4DScript 272
6.1. Wprowadzenie do języka programowania 4DScript 272
6.1.1. Składnia języka 272
6.1.2. Błędy kompilacji 278
6.1.3. Okna edytora 279
6.2. Kategorie poleceń 280
6.2.1. Instalacja, utrzymanie i zamykanie związków z aplikacjami - ActiveX 282
6.2.2. Obsługa zdarzeń obiektu -Atom Behavior 283
6.2.3. Ustawienie statycznych cech obiektu - Atom Parameters 284
6.2.4. Lokalizacja, rozmiar i prędkość przemieszczania obiektów -Atom Position.... 287
6.2.5. Odwołania do obiektów -Atom Reference 288
6.2.6. Określenie statusu obiektu - Atom Status 291
6.2.7. Podstawowe komendy języka 4DScript - .Boy/c 292
6.2.8. Operatory logiczne - Boolean 293
6.2.9. Odczytywanie plików z aplikacji CAD - CAD Import 294
6.2.10. Obsługa kanałów oraz połączeń między obiektami - Channels 294
6.2.11. Zewnętrzna komunikacja ED - Communication 296
6.2.12. Wartości stałe - Constans 298
6.2.13. Przeliczanie jednostek -Convert 301
6.2.14. Dostęp oraz obsługa baz danych ODBC - Database 302
6.2.15. Ustawianie i konwersja daty, czasu - Datatime 303
6.2.16. Łączność z aplikacjami DDE -DDE 304
6.2.17. Praca z bibliotekami DLL-DLL 304
6.2.18. Obsługa zdarzeń obiektów - Events 305
6.2.19. Praca z kodem 4DScript zapisanym w pliku tekstowym - ExecLanguage 305
6.2.20. Odczyt i zapis informacji do plików tekstowych - Files 306
6.2.21. Tworzenie i ustawienie parametrów wykresu Gantta- Gantt 309
6.2.22. Tworzenie i obsługa interfejsu użytkownika - GUI 310
6.2.23. Obsługa plików historii - History 312
6.2.24. Tworzenie ikon 3D - Icons3D 314
6.2.25. Modyfikacja menu oraz pasków narzędzi - Interaction 315
6.2.26. Zapis działań matematycznych - Math 317
6.2.27. Tworzenie i modyfikacja modelu - Modeler , 318
6.2.28. Praca programu w sieci komputerowej - Network 320
6.2.29. Instrukcje z wersji wcześniejszych od 6.0 - Obsolete 320
6.2.30. Zadania na dokumentach Office - Office 322
6.2.31. Komunikacja z serwerami OPC-OPC 322
6.2.32. Tworzenie i edycja wykresów - Output 324
6.2.33. Obsługa plików rejestru - Register 326
6.2.34. Uruchamianie i kontrola symulacji modelu - Runner 327
6.2.35. Rozkłady stochastyczne - Stochastic 328
6.2.36. Obsługa okien programu - SystemWindows 329
6.2.37. Obsługa tablic obiektów - Tables 330
6.2.38. Modelowanie transportu - Transport 331
6.2.39. Instrukcje nie zgrupowane - Various 332
6.2.40. Ustawienia obserwacji animacji - Viewpoint 336
6.2.41. Ustawienie widoku obiektów 2D i 3D- Visualization 336
6.2.42. Manipulowanie środowiskiem VR 342

7. Optymalizacja parametrów systemu produkcyjnego z wykorzystaniem programu OptQuest
7.1. Wstęp 344
7.2. Przebieg optymalizacji 345
7.3. Przykład zastosowania programu OptQuest do optymalizacji 345
7.3.1. Optymalizacja linii montażowej 345
7.3.2. Ustalenie wielkości partii dostaw 354

8. Modele systemów produkcyjnych 363
8.1. Model linii montażowej 363
8.2. Model linii tokarskiej z kontrolą jakości 373
8.3. Model systemu transportowego 381
8.4. Model wydziału produkcyjnego 396
8.5. Model centrum dystrybucji półfabrykatów 409
8.6. Analiza planów produkcyjnych 438

Literatura 471
Skorowidz 476



WYSYŁKA POBRANIOWA TYLKO KURIEREM!!!