Tom Clancy's EndWar to strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez Ubisoft Entertainment i jak wiele produktów tej firmy promowana nazwiskiem Toma Clancy'ego. Pieczę nad niniejszą pozycją przez cały okres developingu trzymał Michael de Plater, odpowiedzialny chociażby za serię gier Total War.
Fabuła przenosi nas do roku 2020 i wrzuca w sam środek konfliktu, w którym uczestniczą trzy siły: Stany Zjednoczone, Europa oraz Rosja. Oficjalną przyczyną wojny jest atak terrorystyczny na amerykańską stację kosmiczną o nazwie Freedom Star, lecz w rzeczywistości chodzi o zaburzenie równowagi sił pomiędzy Wschodem i Zachodem, związane z dużymi postępami USA w rozwoju broni antyrakietowej, która zmniejsza skuteczność głowic nuklearnych. Nie bez znaczenia są także wzajemne niesnaski, dotyczące rywalizacji Ameryki i Europy w militaryzacji przestrzeni kosmicznej, czy fakt, że większość kluczowych naturalnych surowców (np. ropa) znajduje się w rękach Rosji.
Przystępując do rozgrywki należy wybrać jedną ze wspomnianych stron globalnego konfliktu. Zabawa podzielona została na dwa główne etapy. Musimy zatem operować na mapie taktycznej, przedstawiającej ogólny układ sił na globie ziemskim, niczym w grze planszowej o nazwie Ryzyko. W tej fazie dokonujemy przemieszczania wojsk, obserwujemy przebieg frontów etc. Z kolei drugi etap rozgrywki poświęcony jest bezpośredniemu dowodzeniu w bitwie. Pod naszą komendę trafiają żołnierze piechoty, czołgi, helikoptery, czy artyleria. Ważną rolę odgrywają też przekaźniki satelitarne, które dają szereg możliwości stronie, która je kontroluje, wobec czego są często obiektami, o które toczy się walka. Do starć pomiędzy wojskami dochodzi zarówno w szczerym polu, jak i na terenach zurbanizowanych (np. w Paryżu, zawierającym charakterystyczne budowle pokroju Wieży Eiffla), więc należy stosować zróżnicowaną strategię.
Wprawdzie toczenie bojów ze Sztuczną Inteligencją jest dość ciekawe, ale prawdziwe wyzwanie stanowi zabawa multiplayerowa. Ogromna kampania toczy się bez przerwy i w każdej chwili można wesprzeć jedną z walczących frakcji, wnosząc wkład w jej sukcesy bądź porażki militarne. Warto zauważyć, iż developerzy pozwolili graczom na kontrolowanie wojsk poprzez wydawanie komend głosowych. System ten oparty jest o zbiór krótkich i przez to łatwych do zapamiętania poleceń.