Marketing staje się w coraz większym stopniu filozofią przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych oraz podstawą ich efektywnego działania. Jest ważnym przedmiotem nauczania na kursach biznesu oraz w wyższych szkołach zarządzania i marketingu. Praktyczne wykorzystywanie marketingu jest jeszcze ograniczone przez niepełną znajomość zasad, reguł i metod składających się na nowoczesną wiedzę i praktykę przedsiębiorczego działania. Wiele utrudnień wynika z nieznajomości, bądź niezrozumienia, nowych pojęć i terminów, wypracowanych i stosowanych w dziedzinie marketingowego myślenia i działania.
Encyklopedia Marketingu ma służyć lepszemu poznaniu tej wiedzy, a także pomagać w szybkim i dokładnym poznawaniu zagadnień, które są pilnie potrzebne dla rozwiązywania praktycznych problemów stwarzanych przez rynek i jego uczestników.
Dla przyszłych przedsiębiorców i menedżerów, zgłębiających w różnych formach szkolenia oraz praktycznego działania wiedzę o marketingu, Encyklopedia Marketingu stanowi wysoce sprawne narzędzie uczenia się i unikania błędów w rozumieniu pojęć i terminów.
Encyklopedia Marketingu obejmuje w możliwie najszerszym zakresie problematykę teorii i praktyki marketingu, a także zagadnienia niezbędne dla praktycznego stosowania marketingu z dziedziny ekonomii, socjologii, psychologii i zarządzania.
Encyklopedia Marketingu nie jest zbiorem definicji i cytatów. W hasłach głównych i daleko liczniejszych terminach i pojęciach szczegółowych znajduje się wiedza, nie tylko zgodna z opinio communic doctorum, lecz także wzbogacona sformułowaniami i określeniami, stanowiącymi wskazania i propozycje praktycznego jej wykorzystania.