Empatia
STUDIUM PSYCHOLOGICZNE
Józef Rembowski. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1989. Stron 282, format – 12,5x19,5 cm. Wydanie pierwsze. Oprawa miękka.
Spis treści:
Wstęp
Część pierwsza. Teoretyczne spojrzenie na problematykę empatii
Rozdział I. Historyczna geneza problematyki empatii
1. Zjawisko empatii w filozofii i w estetyce
2. Źródła społeczno-psychologiczne
3. Źródła wywodzące się z badań nad dziećmi
4. Źródła poradniano-terapeutyczne
Rozdział II. Próba określenia treści terminu empatia
1. Emocjonalne i poznawcze rozumienie empatii
2. Komplementarne podejście do pojęcia empatii
3. Werbalne i pozawerbalne komponenty empatii
4. Emaptia i pojęcia zbliżone
Rozdział III. Empatia w psychologii rozwojowej i w psychologii wychowawczej
1. Empatia a niektóre cechy osobowości dzieci
2. Empatia w okresie dorastania na tle życia w rodzinie
3. Znaczenie empatii w klasie szkolnej
Rozdział IV. Problematyka empatii w terapii
1. Empatia w terapii grupowej
2. Terapia i pacjent – rozważania postulatywne
3. Empatia w służbie rehumanizacji
Część druga. Badania własne
Rozdział I. Problematyka badań własnych
1. Problem i cele
2. Metody
3. Osoby badane
Rozdział II. Wrażliwość empatyczna dzieci przedszkonych
1. Egocentryzm czy empatia
2. Rozwój wrażliwości emapatycznych u dzieci – badania własne
3. Podsumowanie
Rozdział III. Z badań nad empatią młodzieży szkoły podstawowej
1. Główne zadania i metoda badania
2. Analiza skal Kwestionariusza IVE-Eysencków
Rozdział IV. Empatia młodzieży studiującej
1. Poziom empatii w przekroju trzech uczelni
2. Emaptia a postawy rodzicielskie w percepcji młodzieży
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Egzemplarz w dobrym stanie, drobny zaciek na dolnej krawędzi bloku (wnętrze książki nienaruszone).