OFERTA SKŁADA SIĘ Z 8. przedmiotów:
UCZĘ SIĘ ROZUMIEĆ INNYCH – Patrzenie i wskazywanie
Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska
„Patrzenie i wskazywanie” jest pierwszą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". Stanowi pomoc do uczenia jednych z podstawowych funkcji społecznych, jakimi są patrzenie na obiekty wskazywane przez inne osoby oraz podążanie za wzrokiem drugiej osoby. Umiejętności te są jedną z podwalin prawidłowego rozwoju społecznego.
Publikacja zawiera zestaw zdjęć przedstawiających osoby dorosłe oraz dzieci w różnych sytuacjach społecznych. Pokazują oni i patrzą na różne obiekty. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pomoc została tak pomyślana, że po złożeniu publikacji (jak stawia się kalendarz biurowy) można prezentować dziecku tylko zdjęcie. Konstrukcja pytań i poleceń umożliwia pracę zarówno z dzieckiem mówiącym, jak i niemówiącym lub mającym problemy z adekwatnym wysławianiem się.
wydawnictwo: Harmonia
Autorzy: Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska
„Emocje i gesty” są drugą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pomoc została tak pomyślana, że po złożeniu publikacji (jak stawia się kalendarz biurowy) można prezentować dziecku tylko zdjęcie.
Pytania i polecenia są pomocą w nauce rozpoznawania, nazywania oraz wskazywania przyczyn pojawienia się różnorodnych stanów emocjonalnych w zależności od kontekstu sytuacyjnego. Książka powstała z myślą o kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
„Mówienie i myślenie” jest trzecią częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Na końcu książki znajdują się karty z wypowiedziami osób (w dymkach) oraz z towarzyszącymi tym wypowiedziom myślami (w chmurkach), będącymi kopią zdań umieszczonych przy każdym zdjęciu. Wypowiedzi i myśli służą do samodzielnego układania ich na fotografii, zgodnie z kontekstem. Karty te można skopiować, wyciąć potrzebne elementy, a następnie dopasować je do zdjęcia, kładąc obok osób, które wypowiedziały lub pomyślały dane słowa.
Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
Autor: Marta Korendo
„Emocje i relacje społeczne – stymulacja” to zbiór obrazków sytuacyjnych, dzięki którym terapeuci mogą ćwiczyć umiejętnośćrozumienia i nazywania emocji i norm społecznych zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi. Postaci na rysunkach przedstawione są z pominięciem rysów twarzy, aby wyeliminować schematyczne rozpoznawanie emocji poprzez patrzenie na układ ust. Pozwala to na odczytywanie emocji z kontekstu, konsytuacji, postawy ciała, wykonywanego ruchu. Umożliwia też różnorodnąinterpretację znaczenia w zależności od nadanej ilustracji treści (rysunki nie zawsze przedstawiają emocje skrajne jak strach czy radość, dzięki czemu pozwalają na rozmowę o takich emocjach/uczuciach jak tęsknota, duma, zazdrość itp.)
Wykorzystując obrazki, można ćwiczyć:
- narrację,
- nazywanie emocji i podawanie ich przyczyn,
- różnicowanie emocji w zależności od zmian treści narracji,
- przyjmowanie perspektywy myślowej bohaterów poprzez nazywanie ich emocji oraz wymyślanie słów, które mogą w danej sytuacji wypowiedzieć,
- rysowanie wyrazu twarzy bohaterów w zależności od nadanego znaczenia,
- rozumienie zależności emocji od zdarzeń/sytuacji/słów,
- kategoryzację emocji.
POZNAJEMY EMOCJE
Zestaw I – radość i smutek
Rozpoznawanie emocji jest niezwykle ważne w komunikacji między ludźmi. Jest to właściwie alfabet stosunków międzyludzkich, którego uczymy się znacznie wcześniej niż jakiegokolwiek innego alfabetu. Niektórym osobom (na przykład niepełnosprawnym) musimy jednak pomóc w nauczeniu się rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji. Temu właśnie służą publikacje z serii Poznajemy emocje.
W zestawie I pt. Radość i smutek znajdują się:
24 karty z kolorowymi fotografiami osób wyrażających w różny sposób radość i smutek
kartę z emotikonami symbolizującymi radość i smutek
opis wykorzystania kart do nauki i zabawy.
WYDAWNICTWO: Harmonia
Zestaw II – życzliwość i gniew
W zestawie II pt. Życzliwość i gniew znajdują się:
24 karty z kolorowymi fotografiami osób wyrażających w różny sposób życzliwość i gniew
kartę z emotikonami symbolizującymi życzliwość i gniew
Zestaw III – duma i wstyd
W zestawie III pt. Duma i wstyd znajdują się:
24 karty z kolorowymi fotografiami osób wyrażających w różny sposób dumę i wstyd
kartę z emotikonami symbolizującymi dumę i wstyd
Zestaw IV – strach i wstręt
W zestawie IV pt. Strach i wstręt znajdują się:
24 karty z kolorowymi fotografiami osób wyrażających w różny sposób strach i wstręt
kartę z emotikonami symbolizującymi strach i wstręt
wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
Regulamin aukcji na stronie O MNIE kupujesz-akceptujesz
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72