Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EMOCJE DZIECI I MŁODZIEŻY ZASOBY ROZWIJANIE

16-07-2014, 0:57
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik E-KODEKS
numer aukcji: 4397744194
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 2   
Koniec: 16-07-2014 00:57:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Teresa Borowska


EMOCJE DZIECI I MŁODZIEŻY

ZASOBY — ROZWIJANIE


wyd. Katowice 2006, stron 120, bibliogr., tab., ryc.
oprawa miękka foliowana, format ok. 16,5 cm x 23,5 cm


Nakład tylko : 300 + 50 egz. !!!


Z notatki wydawniczej :

Autor recenzji wydawniczej prezentowanej Czytelnikowi książki - prof. dr hab. Zbigniew Kwieciński
- tak oto ocenił przygotowaną przez prof. dr hab. Teresę Borowską pracę:
„Książka Profesor Teresy Borowskiej jest pedagogicznym strzałem w dziesiątkę.
Sięgnąwszy do najnowszych studiów i badań psychologicznych i psychiatrycznych, Autorka niezwykle
zwięźle przybliża Czytelnikom istotę problematyki rozumienia i badań emocji dzieci i młodzieży,
przedstawia raport z własnych badań porównawczych polsko-norweskich nad zasobami emocjonalnymi
dzieci i młodzieży szkolnej, proponuje też cykle zajęć wychowawczych z uczniami młodszymi i starszymi.
Trudno o bardziej potrzebną i aktualną książkę".

Publikacja prezentuje wyniki przeprowadzonych przez Autorkę w Polsce i w Norwegii badań,
których przedmiotem były emocje pogrupowane w pary: lęk destrukcyjny - mobilizacja, gniew - wybaczenie,
zazdrość - życzliwość, zawiść - podziw, nienawiść - pojednanie, smutek - zadowolenie, chciwość - hojność,
chłód emocjonalny - serdeczność. Wyniki badań stały się podstawą sformułowania przez Teresę Borowską
autorskiego programu - przykładowe zajęcia zostały przygotowane dla klas początkowych i dla uczniów gimnazjum.



SPIS TREŚCI :

Wstęp

Rozdział I
Procesy afektywne w literaturze psychiatryczno-psychologicznej

1. Afekt i afekt patologiczny
2. Nastroje jako typowe zjawiska afektywne
3. Temperament, wzruszenia, sentymenty
4. Emocje i uczucia. Terminy (nie)jednoznaczne?

Rozdział II
Koncepcje emocji, uczuć i afektów w innych dyscyplinach naukowych

1. Podejście do emocji i uczuć w filozofii fenomenologicznej
2. Analiza semantyczna afektów, emocji i uczuć. Rola skryptów kulturowych
związanych z emocjami w pracach językoznawców

Rozdział III
Emocje - wyzwaniem dla współczesnej edukacji

1. Możliwości emocjonalnego edukowania człowieka. Czy tylko genetyczne uwarunkowania emocji?
2. Kognitywne i pozakognitywne komponenty oraz funkcje emocji
3. Różne klasyfikacje emocji

Rozdział IV
Konceptualizacja edukacyjnego modelu

1. Taksonomia emocji oraz cele wychowania
2. Edukacyjne implikacje kognitywnych i pozakognitywnych komponentów emocji
3. Redukcja transcendentalna jako podstawa wytyczenia ważnego dla pedagogiki zadania
4. Konsekwencje aprioryzmu emocjonalnego M. Schelera dla pedagogiki

Rozdział V
Zasoby emocjonalne dzieci i młodzieży w Polsce oraz w Norwegii przed zastosowaniem programu

1. Diagnoza zasobów emocjonalnych w badanych grupach w świetle zastosowanych różnych wersji testów wyboru
2. Ocena zasobów emocjonalnych badanych dzieci na podstawie testu zdań niedokończonych
3. Diagnoza emocji traktowanych jako przeżycie na podstawie ekodeks KBPE

Rozdział VI

Zasoby emocjonalne a inne jakości egzystencjalne badanych

1. Styl poznawczy badanych w świetle zastosowanego Kwestionariusza M. Blackburna i H. Wilkinsona
2. Styl poznawczy a zasoby emocjonalne badanych. Wyniki zastosowanej redukcji fenomenologicznej
3. Wartości prezentowane przez badanych w Polsce i ich związek z zasobami emocjonalnymi

Rozdział VII

Edukacyjne programy zmierzające do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i rezultaty tych programów

1. Możliwości /konieczności wykorzystania pewnych aspektów różnych rodzajów terapii do wzbogacania badanych zasobów
2. Ogólne założenia programu autorskiego
3. Przykłady zajęć programowych zmierzających do wzbogacenia zasobów emocjonalnych
4. Porównanie wyników dotyczących zasobów emocjonalnych uczniów przed i po zastosowanym programie

Wnioski

Bibliografia

Summary
Zusammenfassung



KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY
W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !


ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS
NA AUKCJACH ALLEGRO !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.



EMOCJE DZIECI I MŁODZIEŻY ZASOBY ROZWIJANIE

 

Odbiór osobisty w Księgarni E-KODEKS jest możliwy wyłącznie

w Punkcie Dystrybucyjnym

Gliwice ul. Czapli 9

po wcześniejszym ustaleniu terminu.

 

Na życzenie książki wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej

(list polecony ekonomiczny lub list polecony priorytetowy, a powyżej 2 kg jako paczka pocztowa).