ELM327 jest najnowszym, opartym o komputer klasy PC interfejsem diagnostycznym ogólnego stosowania - tzw. skanerem. Obsługuje wszystkie stosowane protokoły OBD-II, umożliwia stosowanie wielu obecnych na rynku programów diagnostycznych zarówno tych darmowych jak i komercyjnych. Samo urządzenie oparte jest na układzie ELM327, komunikacja pomiędzy PC a interfejsem odbywa sie poprzez protokół RS232 za pośrednictwem konwertera USB. Wystarczy więc jakikolwiek komputer PC z gniazdem USB oraz jeden z wielu programów, które dostarczamy wraz z urządzeniem. Zastosowanie: Interfejs diagnostyczny umożliwia dokonanie pełnej, profesjonalnej diagnostyki w zakresie: ■ odczyt/kasowanie kodów usterek OBD2 / EOBD oraz CAN ■ włączanie i wyłączanie kontrolki CHECK ENGINE ■ odczyt kodów usterek oczekujących (gdy kontrolka CHECK ENGINE jeszcze się nie świeci) ■ odczyt kodów błędów ogólnych i charakterystycznych dla producenta ■ odczyt kodów usterek zarejestrowanych powodujących zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE ■ odczyt aktualnych parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym (LiveData) ■ odczyt parametrów OnLine ■ podgląd zamrożonych ramek (Freeze Rames) ■ kontrola zużycia paliwa ■ test sond lambda wraz z ich pełnymi wykresami charakterystyki pracy ■ pomiar mocy silnika ■ pomiar przyspieszenia do 100 km/h ■ pomiar przyspieszenia na 1/4 mili ■ pomiar przyspieszenia na 1/8 mili ■ pełna obsługa automatycznych skrzyń biegów
Interfejs posiada wbudowany multiplekser (automatyczny wybór odpowiedniego protokołu), obsługuje następujące protokoły: ■ SAE J1850 PWM (41.6 kbaud) ■ SAE J1850 VPW (10.4 kbaud) ■ ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud) ■ ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud) ■ ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud) ■ ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud) ■ ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud) ■ ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud) ■ ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbaud)
|
|