CECHY PRODUKTU
Prosty montaż za pomocą podstawowych narzędzi zabiera mniej niż 2 godziny. Dostarczana prosta instrukcja montażu.
Bardzo wąski kształt lampy pasuje do większości modeli europejskich samochodów, łatwo wkomponować je w zderzak lub kratki.
Ulepszone, bardzo mocne diody LED emitują bardzo mocne, jaskrawe, białe światło
Zoptymalizowane zużycie energii 4,5W / lampa - 9x (0,5W/dioda)
Funkcja automatycznego przełącznika (AutomaticSwitchON/OFF)
Światła LED włączają się automatycznie przy uruchomieniu silnika i wyłączają po włączeniu świateł postojowych lub wyłączeniu silnika
Prosta instalacja produktu za pomocą 3 kabli:
- czerwony (+) podpinamy do puszki bezpieczników, pompy ABS lub innego miejsca, gdzie pojawia się "+" po włączeniu zapłonu w aucie
- czarny (-) podpinamy do masy samochodu lub "-" akumulatora
- biały (S) podpinamy do "+" od żarówki postojowej lub żarówki mijania, jest to tzw. kabel sygnałowy
PARAMETRY TECHNICZNE
Wymiary śr. gł.: 70mm x 40mm
Temperatura światła: 6.000 - 8.000K
Pobór mocy: 4,5W / lampa - 9x (0,5W/dioda)
Napięcie robocze: DC 10V-16V (≤ 300 mA)
Temperatura pracy: -40C do +100C
Kąt widzenia: 170 stopni
PRZEPISY A DAYTIME RUNNING LIGHT
Ostatnia europejska dyrektywa w sprawie używania świateł dziennych (2008/89/WE) nakłada obowiązek wyposażenia wszystkich nowych modeli samochodów począwszy od 2-2011 r. w światła włączane automatycznie w ciągu dnia. Aby poprawić bezpieczeństwo kierowców, wiele krajów europejskich i skandynawskich już wprowadziło obowiązek stosowania świateł dziennych (DRL), co poskutkowało znacznym spadkiem ilości wypadków.
Od 2007 roku mamy w Polsce obowiązek jazdy na światłach w ciągu dnia. Używamy do tego gównie świateł mijania. Od niedawna zamiast świateł mijania, możemy używać specjalnie stworzonych do tego celu tzw. świateł do jazdy dziennej, potocznie zwanych DRL - skrót od anglojęzycznej nazwy Daytime Running Lights. Korzyści jest kilka. Jeśli zdarza nam się zapomnieć o zapaleniu świateł mijania, co może nas kosztować 200 złotych i kilka punktów karnych, to przy światłach do jazdy w dzień nie zapomnimy o tym, bo zapalają się one automatycznie po przekręceniu kluczyka. Światła do jazdy dziennej są też inaczej skonstruowane niż światła mijania m.in. nie wykorzystują żarówek halogenowych . DRL-e służą tylko do tego, żeby samochód był dobrze widoczny w dzień, oświetlenie drogi nie ma tu żadnego znaczenia. Dlatego mogą być znacznie mniejsze i dawać słabsze światło. Najczęściej służą do tego diody LED, które do tej pory w samochodach używane były głównie jako trzecie światło stop. Kolejną niezaprzeczalną przewagą DRL-i nad światłami mijania jest to, że zużywają mało prądu w porównaniu do zwykłych żarówek. Światła mijania mają moc 110 W, a DRL w przybliżeniu to tylko 10 W, a wiadomo - im mniejszy pobór prądu, tym rzadsze wizyty na stacji benzynowej.
W Europie dodatkowe światła na dzień (DRL) znalazły już wielu zwolenników. Uważają oni, że jazda z włączonymi światłami mijania w dzień powoduje zmęczenie oczu, złe samopoczucie, a nawet agresję u innych użytkowników dróg w reakcji na bardzo często oślepiające światło, które odwraca uwagę kierowcy od drogi i warunków na niej panujących. Światła mijania włączone w dzień utrudniają też dostrzeganie obiektów nie wyposażonych w światła, takich jak piesi, rowerzyści, zwierzęta lub nawet dziury w jezdni. Wynika to z podniesienia progu widzialności, poniżej którego oko ludzkie reaguje z opóźnieniem. Dlatego w wielu krajach Unii Europejskiej zaczęto stosować światła do jazdy dziennej, które mimo mniejszej mocy światła, są lepiej widoczne od energochłonnych świateł mijania. Jest to zasługa specjalnych odbłyśników, a także temperatury barwowej diod, która wynosi 6.000 - 8.000 Kelwinów. Oznacza to, że DRL-e emitują promieniowanie w kolorze zbliżonym do światła dziennego, co poprawia kontrast i powoduje przyjemniejszą percepcję wizualną.
Łatwe użytkowanie DRL
Dodatkowe światła do jazdy dziennej (DRL) powinny działać bardzo prosto – włączać się automatycznie wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce i wyłączać w chwili zapalenia normalnego oświetlenia samochodu. Planując zakup świateł do jazdy dziennej nie zapomnijmy o najważniejszych kwestiach – na rynku dostępne są tanie, niedoskonałe modele tego typu oświetlenia, których nie można używać w Europie. Dodatkowe światła do jazdy dziennej muszą mieć znak homologacji z symbolem "E". Tylko światła posiadające taką homologację, mogą być wykorzystywane na drogach europejskich.
Dodatkowe światła na dzień pasują do każdego auta
Daytime Lihgt pasują do każdego samochodu, gdyż mają prosty, klasyczny kształt i mały rozmiar, który doda szyku samochodom i pozwoli elastycznie projektować zewnętrzny wygląd pojazdu. Dodatkowe lampy można umieścić na przednim zderzaku. Odległość między lampami musi wynosić co najmniej 60 cm, a wysokość od powierzchni drogi od 25 do 150 cm. Nie ma obawy, że nisko zainstalowane lampy będą niewidoczne czy narażone na uszkodzenia zewnętrzne. Wykorzystane diody LED dają wyjątkowo jasną barwę światła i wykonane są z bardzo wytrzymałego poliwęglanu, co zapewnia im odporność na uderzenia kamieni, a także zabezpiecza lampy przed wpływem niekorzystnych warunków pogodowych.
Zgodnie z homologacją minimalna wysokość na jakiej należy zamontować światła to 250mm, maksymalna 1500mm, minimalna odległość pomiędzy światłami to 600mm, maksymalna odległość światła od krawędzi bocznej pojazdu to 400mm.