Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ELEMENTY MASZYN TRANSPORTOWYCH Adamiec NOWA Spis

27-06-2012, 0:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 2358565962
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 18   
Koniec: 18-06-2012 09:11:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (032)[zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
Katowice-Szopienice

Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:

1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"
lub
2) skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"



WYTWARZANIE I WŁAŚCIWOŚCI WARSTW WIERZCHNICH ELEMENTÓW MASZYN TRANSPORTOWYCH

Piotr Adamiec, Jerzy Dziubiński


Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 236
Nakład: 350 egz.
Format: B5

SPIS TREŚCI

1. WPROWADZENIE 5


2. PODSTAWY EKSPLOATACJI SYSTEMÓW TECHNICZNYCH 7


3. RÓŻNE ASPEKTY REGENERACJI 13

3.1. Aspekt techniczny i ekonomiczny regeneracji 13
3.2. Aspekt ekologiczny regeneracji 16
3.3. Zapewnienie jakości regeneracji 17
3.4. Kryteria wyboru metody regeneracji 19

4. ZUŻYCIE I TRWAŁOŚĆ ELEMENTÓW Z WARSTWĄ WIERZCHNIĄ 21
4.1. Rodzaje zużycia elementów z warstwą wierzchnią 21
4.1.1. Rodzaje i mechanizmy zużycia powierzchniowego 21
4.1.2. Zmęczenie mechaniczne elementów z warstwą wierzchnią w zakresie dużej liczby cykli 25
4.1.3. Zmęczenie mechaniczne elementów z ww w zakresie malej liczby cykli 27
4.1.4. Zmęczenie cieplne elementów z ww 30
4.1.5. Pękanie i zużycie korozyjne napawanych elementów maszyn 32
4.2. Trwałość elementów z warstwą wierzchnią 35

5. NAPAWANIE JAKO METODA REGENERACJI I WYTWARZANIA CZĘŚCI 45
5.1. Metody napawania 46
5.1.1. Napawanie ręczne elektrodami otulonymi 46
5.1.2. Napawanie w osłonie gazowej metodą MIG/MAG 49
5.1.3. Napawanie TIG elektrodą hirudina wolframową w osłonie argonu 50
5.1.4. Napawanie łukiem krytym 51
5.1.5. Napawanie żużlowe 54
5.1.6. Napawanie plazmowe 54
5.1.7. Napawanie gazowe i gazowo-proszkowe 56
5.2. Zasady napawania elementów maszyn 58
5.2.1. Zarządzanie jakością przy napawaniu elementów 58
5.2.2. Standardowa dokumentacja procesu napawania 60
5.2.3. Komputerowe wspomaganie technologii napawania 62
5.2.4. Uwagi dotyczące wyboru metody napawania 64
5.2.5. Odkształcenia przy napawaniu 66
5.2.6. Jakość warstw napawanych 68
5.3. Przydatność części maszyn do napawania 70
5.3.1. Przydatność konstrukcyj na do napawania 71
5.3.2. Przydatność metalurgiczna do napawania 73
5.3.3. Przydatność technologiczna do napawania 79
5.3.4. Zabiegi i obróbka cieplna po napawaniu 84
5.3.5. Napawanie żeliwa 86
5.4. Przykłady zastosowania napawania 87
5.5. Materiały dodatkowe do napawania 92
5.5.1. Podział i klasyfikacja materiałów dodatkowych wg MIS 93
5.5.2. Podział i klasyfikacja materiałów dodatkowych wg ASTM 96
5.5.3. Klasyfikacja i podział materiałów dodatkowych wg DIN 8555 98
5.5.4. Dobór materiałów dodatkowych do typowych warunków pracy 100

6. NATRYSKIWANIE CIEPLNE 113
6.1. Charakterystyka procesu. Zalety i wady natryskiwania w porównaniu z napawaniem 113
6.2. Materiały dodatkowe do natryskiwania 115
6.3. Technologie natryskiwania powłok123
6.3.1. Natryskiwanie płomieniowe 123
6.3.2. Natryskiwanie łukowe 128
6.3.3. Natryskiwanie plazmowe 129
6.4. Obecne i perspektywiczne obszary zastosowania natryskiwania cieplnego 132

7. OBRÓBKA LASEROWA 141
7.1. Podstawowe cechy procesu obróbki laserowej 141
7.2. Technologie bezprzetopieniowe 143
7.3. Technologie przetopieniowe 144
7.3.1. Nadtapianie 144
7.3.2. Stopowanie 147
7.3.3. Natapianie (napawanie laserowe) 151
7.4. Zastosowanie obróbki laserowej na elementach pojazdów 154

8. OBRÓBKA ELEKTRONOWA 159
8.1. Podstawowe cechy procesu obróbki elektronowej 159
8.2. Technologie bezprzetopieniowe 160
8.3. Technologie przetopieniowe 162
8.3.1. Nadtapianie 162
8.3.2. Stopowanie 163
8.3.3. Natapianie 164
8.3.4. Zastosowanie nagrzewania elektronowego do wytwarzania części pojazdów 164

9. POKRYCIA GALWANICZNE I CHEMICZNE 167
9.1. Uwagi ogólne 167
9.2. Proces technologiczny nakładania pokryć galwanicznych 172
9.3. Chromowanie 174
9.4. Żelazowanie 175
9.5. Niklowanie i żelazoniklowanie 175
9.6. Niklowanie chemiczne 178

10. REGENERACJA ZA POMOCĄ OBRÓBKI MECHANICZNEJ 178
10.1. Obróbka skrawaniem na wymiary naprawcze 178
10.2. Zastosowanie dodatkowych części 179
10.3. Wymiana fragmentu części 179
10.4. Regeneracja części za pomocą metod ślusarskich 180
10.5. Regeneracja za pomocą obróbki plastycznej 181

11. ZASTOSOWANIE KLEJÓW ORAZ TWORZYW SZTUCZNYCH DO REGENERACJI I NAPRAW 183

12. TRWAŁOŚĆ ZMĘCZENIOWA I KONTAKTOWA NAPAWANYCH
I NATRYSKIWANYCH ELEMENTÓW MASZYN TRANSPORTOWYCH 188

12.1. Trwałość zmęczeniowa 188
12.1.1. Wpływ warunków napawania 188
12.1.2. Wpływ wad 198
12.1.3. Wpływ naprężeń własnych 203
12.1.4. Wpływ własności napawanych warstw i ich struktury 207
12.2. Zmęczenie cieplne 216
12.3. Trwałość kontaktowa napawanych części maszyn 223
12.3.1. Wpływ obciążenia 226
12.3.2. Wpływ struktury 229
12.3.3. Wpływ obecności środka smarnego 231

Z okładki:

Prof. dr hab. inż. Piotr Adamiec, inż. spawalnik, absolwent Wydziału Mechanicznego-Technologicznego Politechniki Śląskiej. Pracuje na Wydziale Transportu tej Uczelni. Związany silnie z przemysłem, pracował w BUMARZE, brał udział w budowie elektrowni jądrowej w Niemczech w Stendau oraz budował kotły przemysłowe w Niemczech i Holandii w ramach firmy Standardkessel hirudina. Jest specjalistą ds. jakości w „Instalu" S.A. w Katowicach. Autor i współautor ok. 40 prac naukowo-badawczych i ok. 160 publikacji. Jest rzeczoznawcą SIMP i SITPH z zakresu spawalności tworzyw konstrukcyjnych oraz technologii spawania i napawania. Zajmuje się m.in. badaniami spawalności stali niskostopowych oraz problemami trwałości i niezawodności połączeń spawanych i napawanych.

Prof. dr hab. inż. Jerzy Dziubiński, inżynier spawalnik, absolwent Wydziału Mechanicznego-Technologicznego Politechniki Śląskiej. Pracuje również na Wydziale Transportu tej Uczelni. Autor lub współautor 35 prac naukowo-badawczych, ok. 150 artykułów i referatów, w tym 50 zagranicznych, 1 książki (Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa 1985), 1 podręcznika akademickiego (Podstawy konstrukcji spawanych i zgrzewanych) Wyd. Pol. Śl. 1991), 3 monografii, 10 skryptów, 15 ekspertyz z zakresu spawalności i zgrzewalności stali, materiałów na konstrukcje spawane, technologii spawania, zgrzewania i napawania, odporności na kruche i zmęczeniowe pękanie złączy spawanych. Rzeczoznawca SIMP.

CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ
DARMOWY FRAGMENT!!!

ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!

ELEMENTY MASZYN TRANSPORTOWYCH Adamiec NOWA Spis