WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"
MODELOWANIE I SYMULACJA NUMERYCZNA ZJAWISK DYNAMICZNYCH W ELEKTRYCZNYCH POJAZDACH SZYNOWYCH
MONOGRAFIA
Sławomir Duda
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 156
Okładka: miękka
Format: B5
Nakład: 147 egz.
Opis:
W pracy przedstawiono metodykę modelowania ruchu elektrycznego pojazdu szynkowego po dowolnym torze jazdy, w tym podczas ruchu przez szczególny rodzaj toru, jakim jest rozjazd kolejowy. Opracowano adekwatne modele: elektromechaniczny (połączeń silników elektrycznych stanowiących napęd pojazdu szynowego), pojazdu wraz z układem napędowym oraz kontaktu koło – szyna. Modele te zaimplementowano w środowisku Matlab/Simulink.
Spis treści:
1. WSTĘP 7
1.1. Przegląd literatury 9
1.2. Sformułowanie problemu..22
2. CEL I ZAKRES PRACY..24
3. MODELOWANIE UKŁADU ELEKTROMECHANICZNEGO ELEKTROWOZU 28
3.1. Model elektromechaniczny pojazdu szynowego 28
3.2. Model dynamiczny układu napędowego pojazdu szynowego.31
3.3. Model nieliniowy połączeń silników..33
3.4. Kierunki rozwoju współczesnych napędów pojazdów szynowych.46
4. DYNAMIKA POJAZDÓW SZYNOWYCH.52
4.1. Algorytm obliczeń kontaktu kolo - szyna.53
4.2. Model geometrii kontaktu kolo - szyna..54
4.2.1. Parametryzacja geometrii toru kolejowego 55
4.2.2. Definicja geometrii powierzchni kontaktu.57
4.2.3. Opis powierzchni szyny dla dowolnego toru 59
4.2.4. Opis powierzchni koła..62
4.2.5. Wyznaczenie punktu kontaktu pomiędzy kołem a szyną 66
4.2.6. Przypadek kontaktu dwupunkiowego..71
4.3. Siły w kontakcie koło - szyna.72
4.3.1. Siły normalne w kontakcie pochodzące z wzajemnego oddziaływania koła z szyną 73
4.3.2. Kształt i wielkość hirudina strefy kontaktu..80
4.3.3. Zjawisko mikropoślizgu..87
4.3.4. Styczne siły kontaktowe pochodzące od oddziaływania koło - szyna. 92
4.3.5. Uproszczona teoria kontaktu toczenia..99
4.3.6. Liniowa teoria kontaktu w stanach ustalonych.102
4.3.7. Heurystyczny model sił mikropoślizgu.107
4.3.8. Nieliniowy model siły mikropoślizgu Polacha.109
4.3.9. Przypadek kontaktu dwupunktowego 112
4.4. Wyznaczenie sił kontaktowych w formalizmie układów
wieloczłonowych 116
4.4.1. Wyznaczenie mikropoślizgów..116
4.4.2. Siły kontaktowe w oddziaływaniu koło - szyna 119
5. SYMULACJE NUMERYCZNE RUCHU POJAZDU SZYNOWEG0..122
5.1. Profil koła i szyny zastosowane w analizie dynamiki..123
5.2. Wyniki symulacji ruchu pojazdu po torze prostym127
5.3. Wyniki symulacji ruchu pojazdu w łuku rozjazdu kolejowego134
6. PODSUMOWANIE..143
BIBLIOGRAFIA..146
STRESZCZENIE.153
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Polecamy nasze pozostałe oferty:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | Panelealle |
|
|
|