Syntezator BeatBox, 6 rodzajów syntezy, 6-śladowy sekwencer, procesor efektów, 8 kontrolerów obrotowych, wyświetlacz LCD, 2 wejścia audio, 6 wyjść audio, ogromne możliwości kreacji brzmienia
Monomachine SFX-60, łącząc w sobie zaawansowany syntezator z intuicyjnym interfejsem programowania w beat-box'owym stylu, wprowadza do procesu komponowania zapomnianą ostatnio prostotę i ułatwia kreatywne tworzenie brzmień i melodii.
Monomachine oferuje nie jeden, ale aż 5 całkowicie różnych modułów syntezy! Na każdej z sześciu ścieżek sekwencera można ustawić inny moduł syntezy lub wybrać jeden i grać z 6-głosową polifonią!
Moduł SuperWave czerpie inspiracje ze świata analogów, dzięki temu dźwięk generowany przez ten moduł jest ciepły i potężny. Ponadto, brzemienia korzystają z unikalnych algorytmów przez co są wolne od jakichkolwiek zniekształceń cyfrowych. Tryb „Saw” i „Pulse” zawierają w sobie całą gamę oscylatorów i suboscylatorów. Tryb „Ensemble” ułatwia tworzenie struktur polifonicznych i akordów.
Moduł SID został oparty o syntezę pochodzącą z legendarnego chip'a SID z komputera Commodore 64. SID 6581 oferuje jeden oscylator z modulacją kołową i opcją synchronizacji. Tak jak w oryginale, oscylator taktowany jest bardzo szybkim zegarem zapewniając łatwo rozpoznawalne, charakterystycznie jaskrawe brzmienie. DigiPRO generuje szereg fal cyfrowych, dając solidną podstawę do tworzenia różnorodnych brzmień elektronicznych. Oprócz tego, integralną częścią
DigiPRO jest moduł perkusyjny BeatBox. Dźwięki w nim zawarte pochodzą bezpośrednio z modułu E12 maszyny perkusyjnej Machinedrum. Brzmienia DigiPRO, dzięki swej mocno elektronicznej postaci i agresywności, zawsze będą wyróżniać się w miksie.
FM+, to synteza 21-go wieku. Zaprzęga do pracy znakomite algorytmy modulacji częstotliwościowej, którymi można sterować w intuicyjny i prosty sposób. Pod FM+ znajdują się trzy specjalnie skonfigurowane bloki FM, a każdy z nich cechuje się indywidualnym charakterem brzmieniowym.
Moduł VO został zainspirowany klasyczną metodą tworzenia brzmień o nazwie „voice modelling”. W tej metodzie, brzmienia podobne do głosu ludzkiego tworzone są z wykorzystaniem syntezy formantowej. Jednak zadaniem modułu VO nie jest rekonstruowanie jakiegokolwiek istniejącego syntezatora mowy, ale stworzenie nowego sposobu kontrolowania i generowania syntetycznego głosu. Użytkownik ma możliwość stopniowego regulowania pomiędzy falą „pulse”, białym szumem, filtrami formantowymi, a brzmieniami na stałe wpisanymi w moduł VO.
Jednym z sekretów Monomachine jest unikalny sekwencer. Przy jego pomocy można nagrywać w trybie krokowym lub na żywo. Nagrany materiał od razu jest kwantyzowany, zapewniając dokładność rytmiczną. Jednak sekwencer wyróżnia się m.in. wyjątkową funkcją - „parameters lock”. Dzięki niej, do każdego kroku (nuty) w sekwencerze można przypisać na stałe różne ustawienia dowolnych parametrów edycyjnych. Wynika z tego, że prosta melodia, z prostą barwą może brzmieć zupełnie inaczej, dając nieskończone możliwości kreacji brzmienia i melodii.
Ponadto, Monomachine oferuje 6 dodatkowych ścieżek MIDI, które można wykorzystać do kontrolowania zewnętrznych urządzeń MIDI. Kontrolery MIDI przesyłane są w czasie rzeczywistym, z „lock'owaniem” parametrów i LFO. Do każdej ścieżki MIDI można przyporządkować zaawasnowany, wbudowany w Monomachine arpeggiator. Pomimo, że sekwencer Monomachine jest zoptymalizowany do pracy w trybie mono, możliwe jest także programowanie akordów.