Praca ulega istotnym i ciągłym zmianom m.in. pod wpływem zastosowania nowoczesnych technologii. Powstają nowe zawody i specjalizacje, a jednocześnie zanikają niektóre dotychczas istniejące. W książce omówione są przemiany następujące w społeczeństwie informacyjnym w odniesieniu do: przedsiębiorstw (tworzenie struktur, sprzyjających zmiany w stylach zarządzania i systemach kontroli),rynku pracy (nowe podejście do zatrudnienia, elastyczne formy pracy, powstawanie grup pracowników informacyjnych i pracowników wiedzy), zatrudnionych (konieczność zdobywania nowych umiejętności i kwalifikacji, mobilność zawodowa i terytorialna). Szczególny nacisk został położony na proces zarządzania pracą zdalną i e-pracownikiem, organizację pracy i relacje zatrudnieniowe z perspektywy doświadczeń telepracowników. Takie ujęcie, stanowiące o innowacyjności książki, przyczyniło się m.in. do opracowania sposobów efektywnego i skutecznego modyfikowania procesów zarządzania pracownikami funkcjonującymi poza obrębem organizacji. Celem książki jest również przedstawienie najlepszych praktyk, które mogą zostać wykorzystane przez pracodawców, menedżerów, osoby zarządzające personelem, instytucje rynku pracy, firmy doradcze i szkoleniowe do wspierania czy modyfikowania systemów pracy i zarządzania w kontekście wdrażania telepracy.Ewa Stroińska - dr nauk ekonomicznych, absolwentka Wydziału Socjologiczno-Ekonomicznego Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania (obecnie Społeczna Akademia Nauk) w Łodzi. Pracownik naukowy Katedry Socjologii i Katedry Zarządzania tej Uczelni. Uczestniczka wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Autorka licznych referatów i artykułów oraz kilku książek dotyczących m.in. elastycznych form pracy, zarządzania zasobami ludzkimi, telepracy. Uczestniczka wielu projektów badawczych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.Telepraca jest ciekawym osiągnięciem XXI wieku, jako elastyczna forma zatrudnienia wykonawcy, który może dowolnie kształtować miejsce i rodzaj swojego stanowiska pracy oraz komunikować się z pracodawcą, wykorzystując techniki informatyczne i telekomunikacyjne. Książka przygotowuje Czytelnika do zmiany poglądów i sposobów myślenia, aby lepiej znaleźć się w nowej rzeczywistości rynku pracy. Autorka przedstawia rozwiązania organizacyjne i zarządcze telepracy, prowadzące do większej efektywności i skuteczności tej wartościowej techniki nie tylko organizowania pracy, ale także bardziej humanitarnego stylu życia. Dzięki możliwościom, jakie stwarza wykonywanie pracy na odległość, wchodzimy na wyższy poziom rozwoju cywilizacyjnego - społeczeństwa informacyjnego. z recenzji prof. zw. dr. hab. Jana D. Antoszkiewicza