Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EKSPLOATACJA KOLEI PK 1972 BABIŃSKI PERYKASZA

28-05-2014, 19:54
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 4253568049
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 28-05-2014 19:58:12

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 1972
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - EKSPLOATACJA KOLEI

SKRYPT DLA STUDENTÓW WYŻSZYCH SZKÓŁ TECHNICZNYCH
DO PRZEDMIOTU : EKSPLOATACJA KOLEI I ZABEZPIECZENIE RUCHU
AUTOR -
MIECZYSŁAW BABIŃSKI
EDWARD PERYKASZA


WYDAWNICTWO, WYDANIE, NAKŁAD -
WYDAWNICTWO - POLITECHNIKA KRAKOWSKA, KRAKÓW 1972
WYDANIE - 1
NAKŁAD - 300 + 25 EGZ.

STAN KSIĄŻKI -
DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, PODPIS WŁASNOŚCIOWY, DROBNE PRZYBRUDZENIA, OKŁADKĘ UDAŁO MI SIĘ DOCZYŚCIĆ, TAKŻE JEJ STAN JEST LEPSZY NIŻ NA ZDJĘCIACH, ZA KARTA ZA STRONĄ TYTUŁOWĄ JEST POLUZOWANA) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).

RODZAJ OPRAWY -
ORYGINALNA, MIĘKKA

ILOŚĆ STRON, WYMIARY, WAGA -
ILOŚĆ STRON - 166
WYMIARY - 24 x 17 x 1,1 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,285 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)

ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
ZAWIERA

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

POLITECHNIKA KRAKOWSKA
MIECZYSŁAW BABIŃSKI, EDWARD PERYKASZA
Eksploatacja kolei
SKRYPT DLA STUDENTÓW WYŻSZYCH SZKÓŁ TECHNICZNYCH
DO PRZEDMIOTU: EKSPLOATACJA KOIEI I ZABEZPIECZENIE RUCHU
Kraków 1972




Spis treści

Wstęp Znaczenie i zadania technicznej eksploatacji kolei...................... 5
Dział I.Mierniki eksploatacyjne ................................,„..... g
A. Elementy mierników eksploatacyjnych....................... 7
B. Mierniki ilościowe......................................... a
1. Długości aleci kolejowej ................................ g
2. Ilostany taboru.........................................10
C. Mierniki jakościowe ......................................,, 12
1. Szybkości ruchu pociągu ................................. 12
2. Załadunek statyczny i dynamiczny wagonu towarowego ...... 18
3. Przeciętny ciężar brutto i netto pociągów towarowych .... 21
4. Przeciętna ilość osi w wagonach......................... 23
5. Wykorzystanie taboru pasażerskiego...................... 23
6. Średnie odległości przejazdów i przewozów................25
7. Obroty wagonów towarowych............................... 26
8. Przeciętny dobowy przebieg wagonu towarowego............38
9. Przecigtny postój wagonu na stacji......................38
10. Miernik pracy stacji....................................40
11. Miernik pracy manewrowej................................ 40
12. Mierniki służby mechanicznej............................40
Dział II.Eozkłady jazdy pociągów....................................... 43
1. Krzywe biegu pociągów......................................43
2. Straty na czasie i drodze przebiegu w okresie zmiany szybkości jazdy pociągów......................................... 45
3. Wykresy rozkładów jazdy pociągów ........................... 49
4. Elementy wykresów ruchu, pociągów........................... 55
Dział III.Zdolność przelotowa i przewozowa linii kolejowej .............. 64
A. Zdolność przelotowa szlaku................................. 64
1. la liniach 1 -torowych................................... 64
2. Ba liniach 2-torowych .."................................. 66
3. Szlak krytyczny......................................... 67
4. Wprowadzenie pociąga pasażerskiego do rozkładu jazdy .... 66
B. Zdolność przelotowa staoji................................. 70
1. Zdolność przepustowa....................................70
2. Zdolność przetwórcza.............................-.......70
3. Analityczny sposób obliczania zdolności przepustowej stacji.....................................................70
4. Analityczny sposób obliczania zdolności przetwórczej stacji................................................. 72
5. Wykreślny sposób obliczania zdolności przepustowej i prze-twórczej stacji........................................ 73
C. Sposoby zwiększania zdolności przelotowej linii kolejowej.. 73
1. Organizacyjnc-techniczne ............................... 74
2. Inwestycyjne........................................... 75
Dział IT.Organizacja ruchu kolejowego................................. 76
A. Organizacja ruchu pasażerskiego........................... 76
1. Podstawowe wymagania stawiane ruchowi pasażerskiemu .... 76
2. Rodzaje ruchu pasażerskiego............................ 78
3. Potoki pasażerów ....................................... 79
4. Zaludnienie wagonu pasażerskiego....................... 84
5. Obliczanie składu wagonowego pociągu pasażerskiego ..... 87
6. Obliczanie przeciętnego współczynnika wykorzystania pojemności wagonów ex dla wielu pociągów.................. 93
B. Organizacja ruchu towarowego.............................. 93
1. Wymagania stawiane ruchowi towarowemu.................. 93
2. Rodzaje pociągów towarowych............................ 94
3. Ustalanie ilości pociągów towarowych na podstawie strug
i potoków wagonów ładownych............................ 95
4. Marszrutyzacja przewozów.......................-....... 98
Dział T.Manewry stacyjne .........................................."- 107
1. Pojęcia ogólne ............................................107
2. Rozrząd składów pociągowych sposobem odstawczym...........108
3. Rozrząd składów pociągowych sposobem rzutów zwykłych......112
4. Rozrząd składów pociągowych sposobem rtutów seryjnych ..... 115
5. Rozrząd składów pociągowych na górce rozrządowej.......... 117
6. Określanie ilości potrzebnych lokomotyw manewrowych........121
7. Zestawienie składów pociągowych, ........................... 121
8. Praca loco...............................................- 122
9. Orientacyjne normy czasów postojów pociągów na stacji ..... 122
10. Orientacyjne normy czasu rozrządzania składów pociągów towarowych ................."............................... 124
11. Orientacyjne czasy potrzebne dla zestawiania pociągów towarowych.................................................... 125
12. Ograniczenia w stosunku do składów pociągów pasażerskich ,. 125
13. Podstawowe warunki bezpieczeństwa w czasie manewrów ....... 126
Dział VI.Proces technologiczny pracy stacji..................."........ 127
1. Pojęcia ogólne........................................""" 127
2. Opracowanie procesu technologicznego ....................... 128
3. Badanie pracy stacji.....~...............................V 1
4. Kierowanie pracą stacji....................................138
Dział 711 =. Planowanie ruchu pasażerskiego i towarowego.................. 147
A. Planowanie ruchu pasażarskiego.............a.............. 147
1. Połcia ogólne ......................................... 147
2. Globalne planowanie ruchu pasażerskiego.......,........ 147
3. Planowanie ezczegółowe ruchu pasażerskiego........"..... 148
S. Planowanie ruchu towarowego ............................... 152
1. Pojęcia wstępne........................................ 152
2. Ogólne plasowanie przewozu ładunków na PKP ............. 154
3. Operatywna planowanie przewozów........................ 156
4. Planowanie marszrutysacji .............................. 157
5. Planowanie i opracowanie rozkładów jazdy w ruchu towarowym.................................................... 157
6. Analiza obowiązującego rozkładu jazdy.................. 160
7. Begulowanie ruchu pociągów ............................. 161
Literatura............................................................. 1ć3





Niniejssy skrypt przeinaczony jest Ao użytku studentów wylesyeh lat studiów daiennych. wieesorowych i saocBaych, specjalności "drogi żelazna".Jego treść obejmuje piarwasą część zagadnień przedmiotu Eksploatacja kolei i za-bespiecMnle ruohu. Część druga pt. "Zabsspieosenia ruchu" jest w opracowaniu i ukaie aie w prsyaiŁym roku.
fanatyka skryptu odpowiada ramowemu programowi studiów magisterskich dla kierunku "budownictwo lądowe", grupa "specjalności drogowe", opracowanemu prsex Departament Studiów Teohniosnyoh Hlniatarotwa Oświaty i Szkolniotwa Wyżeziego, eawartemu w CBgśoi 1I# seazyt Bt pos. 35/7, b. 35, tn, War-asawa 1967 r. s .
. W Autopay
1111 p
ZHACZESIS I ZADASIA TBCHSICZHKJ EKSPLOATACJI KOŁBI
Przed transportom kolejowym stawia się liczne wymaganie. Przewóz kolejowy powinien odbywać aig e punktu widMniat
a/techniki i organizacji -
- z największym bezpieczeństwem /urstądaonia zabezpieczające, skrajnia/,
- w ściśle oznacsonym czasie, tj. wg rozkładów jasdy pociągćw,
- z najwiekssą szybkością dopuasozalną dla istniejącego stanu ursądseń stałych /nawierzchnie, podtorze, obiekty kolejowe/ i jednostek zuchowych /tabor/i
- przy zapewnieniu najwiekssej wygody podróżnych i ładunków,
b/ekonomii
- przy możliwie najniższym konacie własnym.
Zdolność produkcyjna kolei mierzona w jednostkach przewozu, przypadających na jednostkę czasu, zależna jest nie tylko od ilości i jakości środków wyposażenia technicznego /do którego jest na ogół wprost proporcjonalna/, lecc przede wszystkim od sposobu użytkowania,czyli eksploatacji tego wyposażenia, pod warunkiem przestrzegania podstawowych zadań stawianych przewozom kolejowym, co zależy od atopnia skoordynowania i sprawności organizacyjnych wielu służb kolejowych, a zwłaszcza drogowej, ruchowej, trakcyjnej i zabespieozenia.





Literatura.
[i] Bronisław G p. j d a: Technika ruchu kolejowego. Cz.III. Wydawnictwa Komunikacyjne, Warscawa 1959.
[2] Aleksander Krzemieniecki , Donat Tarantowiczj Mierniki eksploatacyjne w kolejnictwie. Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1953.
[3] Edward Perykaeza.- Metoda zharmonizowania współpracujących ze sobą ogniw w procesie przewozów masowych. Politechnika Krakowska.Kraków 1968.
[4] Władysław Wyrzykowski 1 Buch kolejowy. Tom 1/ i II. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1966 i 1967.
[5] Instrukcja do obliczania przelotności odcinków linii kolejowych i zdolności przepustowej stacji węzłowych, Hr H 58, Wydawnictwo Komunikacji, Warszawa 1951.
[&1 Instrukcja do opracowania 1 ustalania procesu pracy stacji i boesnic.Hr H 60. Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1955.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.