Wynikiem rozszerzenia oprogramowania nawigatora EKP IV, jest najnowsza wersja EKP IV PRO, która posiada wbudowana funkcje SAR (Search and Rescue - Poszukiwanie i Ratownictwo). Jest to funkcja przeznaczona dla służb ratowniczych i użyteczności publicznej. Od wielu lat z powodzeniem wykorzystywana na morzu i w powietrzu miedzy innymi przez HELITALIA, Carabinieri, policję, straż przybrzeżną, straż pożarną oraz marynarkę wojenną we Włoszech, francuska Bandarie, hiszpańską Marynarkę oraz Amerykańską Straż Przybrzeżna. Dzięki swym funkcjom jest system jedynym w swojej klasie.
Funkcja SAR polega na mozliwości automatycznego zaplanowania trasy podczas np. akcji ratowniczych lub poszukiwawczych. Spełnia wymagania użytkowników służb publicznych. Pierwsza decyzja, jaką należy podjąć po wybraniu funkcji SAR, jest wybór wzorca przeszukiwania. Najczęściej używane wzorce w systemie to: Sector (sektorowy), Extend square (odśrodkowy, na planie kwadratu) i Parallel (równoległy). Wzorce dają się łatwo dopasować do zaistniałej sytuacji. Długość linii, ich ilość, odległość pomiędzy poszczególnymi liniami mogą być dostosowywane przez zmianę parametrów w menu. Można również, wprowadzić kurs dla pierwszej z linii, co pozwala wybrać kierunek poszukiwań. Jeśli wybierzemy wzorzec, to wokół danego punktu zostanie zbudowana droga. W ten sposób system wspomaga decyzje nawigatora, a przy współpracy z autopilotem nawiguje zgodnie z podanymi parametrami drogi. Pilot i obsługa mogą poświęcić więcej uwagi na obserwacje otoczenia. Można wybrać czy wzorzec poszukiwań będzie miał punkt wyjścia w miejscu, gdzie znajduje się jednostka, czy w centrum mapy.
EKP-IV PRO jest przeznaczony dla: - pilotów SAR (Search And Rescue) - służb użyteczności publicznej (Policji, Straży Pożarnej) - pilotów zawodowych - Wojsk Lądowych, Ochrony pogranicza, Lotniczej Obrony Powietrznej oraz Lotnictwa Morskiego.
EKP IV PRO posiada szczególową mapę drogową.
Można programować trasę używając bazy adresowej miejscowości (miasto, ulica)
Instrukcja użytkownika i menu po polsku
EKP-IV zostało stworzone przy współpracy z lotnikami służb publicznych. Liczne sugestie i oczekiwania profesjonalistów były inspiracją do stworzenia sytemu bardzo zaawansowanego i jednocześnie prostego, intuicyjnego w obsłudze.
Duży czytelny ekran 7" TFT - nawet podczas słonecznych dni, rozmieszczenie klawiszy wzdłuż krawędzi urządzenia - pozwalające na korzystanie w dowolnej orientacji pionowej/poziomej czy awaryjne źródło zasilania - zapewniające 1,5 godziny pracy czynią EKP-IV urządzeniem wysoce dopracowanym w szczegółach, a tym samym niespotykanym rozwiązaniem wśród popularnych odbiorników GPS.
Baza danych aeronautycznych firmy Jeppesen jest aktualizowana co 28 dni. Aby zaktualizować bazę danych należy zwrócić się do naszej firmy w celu uzyskania pomocy.
Charakterystyka:
- 20 kanałowy odbiornik GPS SirfStar III
- Płynne obrazowanie mapy
- Baza przeszkód naziemnych
-TAWS â?? Terrain Awarness and Warning System (system ostrzegający o przekroczeniu minimalnej wysokości nad terenem)
- Corss Airspace Predictor - informacja na temat przekraczanych przestrzeni powietrznych na trasie
- Wyświetlanie mapy względem północy lub kursu
- Obliczanie VNAV (Vertical Navigation), rzeczywistej siły wiatru oraz zużycia paliwa
- Alarmowanie o obszarach/zbliżaniu się do przeszkody/odchyleniu od kursu
- Maks. ilość punktów trasy dla jednego lotu 100
- Mapa zapisana na karcie pamięci CompactFlash
- Wyświetlanie linii czasu i kursu
- Wewnętrzny symulator
- Lista sprawdzająca (checklist)
- Połączenie z komputerem osobistym PC-EKP / EKP-PC poprzez kabel lub IrDA
- Zasilanie awaryjne do 1,5 h
Możliwe zastosowanie systemu antykolizyjnego Zaon XRX
Cechy fizyczne:
- Wymiary: 180.3 cm x 121.9 cm x 45.72 cm (7.1" x 4,8" x 1,8")
- Waga: 1 kg
- Wyświetlacz: kolorowy LCD TFT 7" o rozdzielczości 800x600
- Przechowywanie danych: permanentne, nie wymaga podtrzymania bateryjnego
- Zasilanie: 10-35 V DC
- Zużycie energii: 10 W