Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EKONOMIKA PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH -NOWA opis

28-01-2012, 1:17
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 2021483519
Miejscowość Czeladź
Wyświetleń: 7   
Koniec: 26-01-2012 09:52:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

WYBRANE ZAGADNIENIA Z EKONOMIKI
PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH


BARBARA GOŁĘBIEWSKA

INFORMACJE:




Wydawnictwo - SGGW
Rok - 2009
Stron - 114
Oprawa - MIĘKKA LAKIEROWANA
Format - B5

STAN - NOWA




Przedsiębiorstwo jest jednym z najważniejszych podmiotów gospodarki narodowej. Ekonomika przedsiębiorstw jest nauką o warunkach, instrumentach i sposobach racjonalnego gospodarowania. Jest to związane z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem zasobów do zaspokojenia określonych potrzeb społecznych.
Ekonomika przedsiębiorstwa ma swoje źródło w ekonomii (jest częścią nauk ekonomicznych). Zajmuje się podmiotami gospodarczymi oraz czynnikami wpływającymi na ich funkcjonowanie. Bada współzależności między przedmiotami i środkami pracy, związki między przedsiębiorstwem i otoczeniem, formułuje twierdzenia i ustala zasady i metody racjonalnego gospodarowania w przedsiębiorstwie. Ekonomikę przedsiębiorstwa można uznać za interdyscyplinarną dziedzinę nauczania, w której ma miejsce szerokie zastosowanie teorii i praktyki rachunkowości, analizy ekonomicznej, statystyki, techniki i technologii procesów produkcji, prawa, polityki ftp.1.
W pracy zawarto najistotniejsze elementy ekonomiki przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw turystycznych, przydatne w sprawnym prowadzeniu działalności. Przedstawiono także treści związane z potencjałem przedsiębiorstw turystycznych oraz z oceną efektywności ich działania. Szczególną uwagę zwrócono na efekty ekonomiczne i mierniki oceny efektywności finansowej, poprzedzając je charakterystyką celów działalności i zasobów przedsiębiorstw turystycznych. Osobny rozdział poświęcono także kosztom działalności przedsiębiorstw, których wysokość w gospodarce rynkowej często przesądza o sukcesie firmy.
Opracowanie jest kierowane do osób studiujących zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych i nauki o przedsiębiorstwie.

ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM

* wysyłka odbywa się w ciągu 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych - LISTEM POLECONYM LUB PACZKĄ (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
NA ŻYCZENIE FAKTURY VAT


Opis:
Wstęp ... 5

1. Przedsiębiorstwo turystyczne i cele jego działalności ... 7

1.1. Wprowadzenie ... 7
1.2. Elementy przedsiębiorstwa i cel jego istnienia ... 10
1.3. Podstawowe kryteria podziału i klasyfikacji przedsiębiorstw turystycznych ... 12
1.4. Otoczenie i jego znaczenie dla przedsiębiorstwa turystycznego ... 14
1.5. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw ... 17

2. Zasoby przedsiębiorstwa turystycznego i ich wykorzystanie ... 28

2.1. Zasoby ludzkie ... 28

2.2. Zasoby rzeczowe (majątek trwały i obrotowy) ... 31
2.2.1. Środki trwałe i ich zużycie ... 31
2.2.2. Wycena środków trwałych ... 33
2.2.3. Majątek obrotowy ... 34

2.3. Finansowe zasoby przedsiębiorstwa ... 35
2.4. Zasoby informacyjne w przedsiębiorstwie ... 37

3. Koszty działalności przedsiębiorstwa ... 41

3.1. Wprowadzenie ... 41
3.2. Klasyfi kacja kosztów ... 42
3.3. Metody wyodrębniania kosztów stałych i zmiennych ... 46
3.4. Rachunek kosztów ... 48

4. Sprawozdania finansowe przedsiębiorstw ... 51

4.1. Wprowadzenie ... 51
4.2. Bilans majątkowy ... 51

4.3. Źródła przychodów i ustalanie wyniku finansowego ... 55
4.3.1. Źródła przychodów ... 55
4.3.2. Obliczanie wyniku finansowego ... 55

4.4. Rachunek przepływów środków pieniężnych ... 60

5. Badanie rezultatów działalności przedsiębiorstwa turystycznego ... 68

5.1. Analiza bilansu majątkowego ... 68
5.2. Analiza przychodów ... 71
5.3. Analiza kosztów ... 72

5.4. Ocena efektywności finansowej przedsiębiorstw ... 73
5.4.1. Wstępna analiza rachunku wyników ... 74
5.4.2. Analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych ... 75

5.5. Analiza przepływów środków pieniężnych ... 79
5.6. Analiza turystycznych obiektów zbiorowego zakwaterowania ... 81

6. Działalność inwestycyjna przedsiębiorstwa ... 92

6.1. Wprowadzenie ... 92
6.2. Podejmowanie decyzji inwestycyjnych w przedsiębiorstwach turystycznych ... 94
6.3. Cykl rozwojowy projektu inwestycyjnego ... 95
6.4. Zmiany wartości pieniądza w czasie ... 96
6.5. Badanie opłacalności przedsięwzięć rozwojowych ... 99

7. Próg rentowności i punkt największej opłacalności produkcji ... 107

7.1. Wprowadzenie ... 107
7.2. Wyznaczanie progu rentowności przy produkcji jednoasortymentowej ... 108

Literatura ... 113
EKONOMIKA PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH -NOWA opis




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE

POZDRAWIAM