Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Ekonomia w praktyce Metody aktywizujące w nauczan.

15-05-2014, 11:19
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 26.69 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 4243276833
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 3    Wyświetleń: 1   
Koniec: 14-06-2014 10:51:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Ekonomia w praktyce. Metody aktywizujące w nauczaniu przedsiębiorczości i ekonomii. Przewodnik metodyczny. Szkoły ponadgimnazjalne + CD z materiałami lekcyjnymi i załącznikami

Autor: Hans Kaminski, Izabela Bieda, Anna Stefaniak, Renata Hołysz, Maria Michalska-Majerska
Wydawca: Sorus
ISBN:[zasłonięte]978-83768-27-0
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 128
Oprawa: miękka
Format: 16,5 x 23,5
Wydanie: 1

Wysyłka w ciągu 24 godzin

Poziom: szkoły ponadgimnazjalne
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]37682


Ambicją autorów niniejszego przewodnika metodycznego jest dostarczenie nauczycielom przedmiotów ekonomicznych w szkołach ponadgimnazjalnych praktycznych, innowacyjnych narzędzi dydaktycznych, które umożliwią uczniom aktywne uczestnictwo w zajęciach z ekonomii dzięki znalezieniu się w sytuacjach zbliżonych do tych, które spotykać będą w swoim dorosłym życiu.

Zastosowanie proponowanych metod sprawi, że uczeń przestanie być przedmiotem kształcenia, jak w tradycyjnym nauczaniu, a znajdzie się w sytuacji podmiotu procesu dydaktycznego, włączającego się aktywniej w tok pracy szkoły na zajęciach i poza nimi.

Ułatwi mu to dostrzeżenie powiązania teorii z praktyką oraz uświadomienie sobie, że kształcenie ekonomiczne nie jest wiedzą abstrakcyjną, lecz zajmuje się zagadnieniami bliskimi wielu ludziom w życiu codziennym i ich codziennych działaniach.

Z Przedmowy



Przykłady zamieszczone w przewodniku ilustrują zastosowanie aktywizujących metod w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych, takich jak: studium przypadku, inscenizacja, wywiad z ekspertem, wycieczka dydaktyczna czy metoda projektu oraz zakładanie i prowadzenie firm uczniowskich.

Krótka charakterystyka każdej z metod skupia się na jej specyfice, wskazując jednocześnie na potencjał dydaktyczny jej zastosowania na zajęciach szkolnych.

Ten z kolei podkreślają przykłady z praktyki nauczania, które wskazują możliwości łączenia nowoczesnej metodyki z różnymi treściami ekonomicznymi, ujętymi w podstawach programowych przedmiotów "podstawy przedsiębiorczości" i "ekonomia w praktyce" oraz innych przedmiotów ekonomicznych.



Niniejsza publikacja powstała w ramach projektów EKOLAN realizowanych w latach 2[zasłonięte]008-20 w województwie lubuskim. Projekty, objęte patronatem Lubuskiego Kuratora Oświaty, realizował Instytut Kształcenia Ekonomicznego (niem. Institut für Ökonomische Bildung – IOEB) w Oldenburgu we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w Gorzowie Wlkp.



Instytut Kształcenia Ekonomicznego (niem. Institut für Ökonomische Bildung – IOEB) jest samodzielną placówką naukowo-dydaktyczną przy Uniwersytecie im. Carla von Ossietzkiego w Oldenburgu. To największy w krajach niemieckojęzycznych ośrodek wspierający nauczycieli szkół ogólnokształcących w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych, prowadzący doskonalenie zawodowe nauczycieli i tworzący dla nich bazy materiałów dydaktycznych.

W Polsce Instytut Kształcenia Ekonomicznego realizował w województwie lubuskim, pod patronatem Lubuskiego Kuratora Oświaty i przy wsparciu Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim, projekty EKOPOS (2[zasłonięte]003-20) i EKOLAN (2[zasłonięte]008-20). Celem pierwszego było opracowanie scenariuszy lekcji do przedmiotu "podstawy przedsiębiorczości", a drugi poświęcony był metodyce nauczania przedmiotów ekonomicznych. Wybrane materiały z tych projektów zostały wykorzystane w niniejszym przewodniku metodycznym. Ta współpraca jest kontynuowana z udziałem szkół i placówek holenderskich w ramach projektu unijnego IMPULS, którego tematem przewodnim są kontakty z praktyką w orientacji zawodowej.


Ekonomia w praktyce Metody aktywizujące w nauczan.