Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Efektywna komunikacja w zespole aut. Beata Rzepka

07-11-2014, 15:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.90 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 4681252662
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 07-11-2014 14:25:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Efektywna komunikacja w zespole


Autor: Beata Rzepka
Wydawca: Edgard
ISBN:[zasłonięte]978-8388-170-5
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 168
Oprawa: miękka
Format: 15 x 21

Wysyłka w ciągu 3-5 dni


Seria: Samo Sedno
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]78817


Prawidłowa komunikacja w zespole jest niezbędnym elementem skutecznej organizacji pracy. Pozwala skrócić czas i zwiększyć jakość wykonywanych zadań, a także sprzyja dobrej atmosferze i owocnej współpracy.

Książka prezentuje wiele cennych wskazówek dotyczących komunikowania się z podwładnymi, kierownikami i kolegami w pracy, udzielania informacji oraz sprawnego porozumiewania się mimo różnicy charakterów.

Dowiesz się, jak organizować efektywne spotkania, usprawnić komunikację mailową czy jak radzić sobie z trudnym współpracownikiem lub niezdecydowanym szefem.

W książce znajdziesz proste techniki, które usprawnią wymianę informacji, takie jak model 7C czy zasada KISS.

Nauczysz się rozpoznawać przyczyny błędów komunikacyjnych i łagodnie rozwiązywać konflikty interpersonalne, tak by nie powtarzały się w przyszłości. Test sposoby komunikacji pozwoli obiektywnie ocenić, jaki jest twój styl porozumiewania się i nad czym warto jeszcze popracować.


Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- radzi, jak być uważnym słuchaczem u jak sprawić, by inni cię słuchali
- uczy, jak rozpoznawać błędy i unikać ich w komunikacji w zespole
- przedstawia liczne przykłady, opisy przypadków, narzędzia, a także sprawdzone techniki usprawniające komunikację w zespole m.in. model SPINKA czy kanapka
- pokazuje, jak organizować spotkania i komunikację mailować, aby stały się efektywniejsze


O autorce:
Beata Rzepka
– trener i coach kariery, autorka książek o rozwoju zawodowym. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu kompetencji menedżerskich i osobistych. Posiada kilkuletnie doświadczenie korporacyjne w obszarze HR. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania personelem oraz Europejską Szkołę Trenerów.



SPIS TREŚCI:

Wstęp

Część I. Kluczowe aspekty efektywnej komunikacji

1. Osobowościowe czynniki efektywnej komunikacji

Obraz samego siebie
Jasne wyrażanie się
Radzenie sobie z gniewnymi emocjami
Otwartość

2. Behawioralne czynniki efektywnej komunikacji
Role przyjmowane w grupie
Status
Błędy w komunikacji

3. Sprawdź, jak komunikujesz się w pracy – test

Część II. Usprawnij komunikację w zespole

4. Filary skutecznej komunikacji

Zadbaj o spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Jak być dobrym słuchaczem?
Spraw, aby inni cię słuchali
Udzielanie informacji zwrotnej
Efektywna komunikacja mailowa
Co zrobić, aby spotkania przynosiły oczekiwane efekty?

5. Techniki wspierające efektywną komunikację
Cykl komunikacyjny w sześciu krokach
Trójkąt retoryczny, czyli kto i co ma wpływ na twoją argumentację
Model 7C, czyli checklista sprawdzająca jasność komunikatu
Pięć kroków do skutecznej prezentacji według Alana H. Monroe’a
Sześć zasad wywierania wpływu Roberta Cialdiniego
Model wywierania wpływu Cohena–Bradforda
Zasada KISS, czyli jak unikać komplikacji i zamieszania
Porcjowanie i grupowanie informacji

Część III. Rozwiąż problemy komunikacyjne

6. Problemy wynikające z niedookreślenia

Chaos informacyjny
Brak jasnej struktury delegowania uprawnień
Brak przejrzystych kryteriów działania i procedur
Niedookreślony podział obowiązków
Granie do różnych bramek, czyli niespójność celów

7. Problemy związane z różnymi typami charakterów
Problemy między osobowościami w zespole
Walka o wpływy i kontrolę
Plotki korytarzowe
"Jestem mądrzejszy od mojego szefa"

8. Błędy kierowników i podwładnych
Centralizacja decyzji powodująca paraliż lub opóźniająca działanie
Częste zmiany decyzji przełożonego
Niekonstruktywna krytyka
Nierealizowanie zadań przez pracowników
Nieporadny lub niekomunikatywny kierownik

9. Braki w umiejętnościach interpersonalnych
Brak umiejętności przyjęcia perspektywy rozmówcy
Obrażanie się
Wpływ samopoczucia na komunikację

Zakończenie




Efektywna komunikacja w zespole aut. Beata Rzepka