Efektywna komunikacja w zespole Autor: Beata Rzepka Wydawca: Edgard ISBN:[zasłonięte]978-8388-170-5 Rok wydania: 2012 Ilość stron: 168 Oprawa: miękka Format: 15 x 21
Wysyłka w ciągu 3-5 dni
Seria: Samo Sedno EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]78817
Prawidłowa komunikacja w zespole jest niezbędnym elementem skutecznej organizacji pracy. Pozwala skrócić czas i zwiększyć jakość wykonywanych zadań, a także sprzyja dobrej atmosferze i owocnej współpracy. Książka prezentuje wiele cennych wskazówek dotyczących komunikowania się z podwładnymi, kierownikami i kolegami w pracy, udzielania informacji oraz sprawnego porozumiewania się mimo różnicy charakterów. Dowiesz się, jak organizować efektywne spotkania, usprawnić komunikację mailową czy jak radzić sobie z trudnym współpracownikiem lub niezdecydowanym szefem. W książce znajdziesz proste techniki, które usprawnią wymianę informacji, takie jak model 7C czy zasada KISS. Nauczysz się rozpoznawać przyczyny błędów komunikacyjnych i łagodnie rozwiązywać konflikty interpersonalne, tak by nie powtarzały się w przyszłości. Test sposoby komunikacji pozwoli obiektywnie ocenić, jaki jest twój styl porozumiewania się i nad czym warto jeszcze popracować. Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? - radzi, jak być uważnym słuchaczem u jak sprawić, by inni cię słuchali - uczy, jak rozpoznawać błędy i unikać ich w komunikacji w zespole - przedstawia liczne przykłady, opisy przypadków, narzędzia, a także sprawdzone techniki usprawniające komunikację w zespole m.in. model SPINKA czy kanapka - pokazuje, jak organizować spotkania i komunikację mailować, aby stały się efektywniejsze O autorce: Beata Rzepka – trener i coach kariery, autorka książek o rozwoju zawodowym. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu kompetencji menedżerskich i osobistych. Posiada kilkuletnie doświadczenie korporacyjne w obszarze HR. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania personelem oraz Europejską Szkołę Trenerów. SPIS TREŚCI: Wstęp Część I. Kluczowe aspekty efektywnej komunikacji 1. Osobowościowe czynniki efektywnej komunikacji Obraz samego siebie Jasne wyrażanie się Radzenie sobie z gniewnymi emocjami Otwartość 2. Behawioralne czynniki efektywnej komunikacji Role przyjmowane w grupie Status Błędy w komunikacji 3. Sprawdź, jak komunikujesz się w pracy – test Część II. Usprawnij komunikację w zespole 4. Filary skutecznej komunikacji Zadbaj o spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej Jak być dobrym słuchaczem? Spraw, aby inni cię słuchali Udzielanie informacji zwrotnej Efektywna komunikacja mailowa Co zrobić, aby spotkania przynosiły oczekiwane efekty? 5. Techniki wspierające efektywną komunikację Cykl komunikacyjny w sześciu krokach Trójkąt retoryczny, czyli kto i co ma wpływ na twoją argumentację Model 7C, czyli checklista sprawdzająca jasność komunikatu Pięć kroków do skutecznej prezentacji według Alana H. Monroe’a Sześć zasad wywierania wpływu Roberta Cialdiniego Model wywierania wpływu Cohena–Bradforda Zasada KISS, czyli jak unikać komplikacji i zamieszania Porcjowanie i grupowanie informacji Część III. Rozwiąż problemy komunikacyjne 6. Problemy wynikające z niedookreślenia Chaos informacyjny Brak jasnej struktury delegowania uprawnień Brak przejrzystych kryteriów działania i procedur Niedookreślony podział obowiązków Granie do różnych bramek, czyli niespójność celów 7. Problemy związane z różnymi typami charakterów Problemy między osobowościami w zespole Walka o wpływy i kontrolę Plotki korytarzowe "Jestem mądrzejszy od mojego szefa" 8. Błędy kierowników i podwładnych Centralizacja decyzji powodująca paraliż lub opóźniająca działanie Częste zmiany decyzji przełożonego Niekonstruktywna krytyka Nierealizowanie zadań przez pracowników Nieporadny lub niekomunikatywny kierownik 9. Braki w umiejętnościach interpersonalnych Brak umiejętności przyjęcia perspektywy rozmówcy Obrażanie się Wpływ samopoczucia na komunikację Zakończenie
|