Ilość stron: 391
Oprawa: miękka ze skrzydełka
Format: 145 x 220
Rok wydania: 2009
ISBN:[zasłonięte]978-83652-42-8
Charles Fishman
Wal-Mart otoczył się niedostępnym murem tajemnicy, a firmy, z którymi robi interesy, zobowiązał do milczenia, więc zdumiewająco mało wiemy o tym, jak właściwie działa spółka i jaki ma wpływ na nasze życie.
Charles Fishman, uznany dziennikarz, znawca tematyki gospodarczej, przekroczył krąg dyskrecji otaczający Wal-Mart. Dotarł do grupy byłych pracowników korporacji, zajmujących w niej kierownicze stanowiska, a także rozmawiał z dyrektorami wiodących w swoich branżach spółek, będących dostawcami Wal-Martu. Odkrył fascynującą, niespodziewaną i niebywałą historię o efekcie Wal-Martu. Zabiera nas na bezprecedensową wyprawę w głąb zakulisowego świata Wal-Martu i ujawnia opinii publicznej ukrytą naturę i nadzwyczajny zasięg potęgi spółki.
Efekt Wal-Martu ukazuje zestaw metod, jakimi korporacja zmienia oblicze biznesu, gospodarkę społeczności, życie pracowników fabryk – w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. A nawet całą gospodarkę Stanów Zjednoczonych. Zabierając nas do centrali korporacji w Bentonville w Arkansas, do hal fabrycznych, a także do sklepów, Fishman pokazuje, jak dramatycznie Wal-Mart obniża ceny i jak znaczące są rezultaty i wysokie koszty „codziennie niskich cen”.