Autorzy: Frederick F. Reichheld, Thomas TealTłumaczenie: RENTIER-LANG Cezary WelsyngISBN: 978-83-[zasłonięte]-0973-4Tytuł oryginału: The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind Growth, Profits, and Lasting ValueFormat: A5, stron: 472oprawa twarda Data wydania: 10/2007
Czy uważasz, że firma, w której pracujesz, zasługuje na Twoją lojalność? Jeśli tak, to jesteś w mniejszości. I trudno się temu dziwić. Firmy zbyt często zarabiają kosztem klientów i pracowników. Efektem jest ogólnoświatowy zanik lojalności. Niegdyś wierni klienci stają się bardziej wymagający i częściej zmieniają dostawców. Firmy tracą zaufanych pracowników na rzecz karierowiczów. Akcje i udziały przechodzą z rąk lojalnych wspólników w ręce spekulantów. Na takim rynku lojalność staje się czymś bardzo rzadkim i nabiera potężnej wartości… ale tylko pod warunkiem, że jest autentyczna.
Wyczuwamy w otoczeniu drenaż, wyzysk i wyobcowanie, ale rzadko zastanawiamy się, jak to wpływa na wyniki naszych firm i całą gospodarkę. W tej książce dwaj wybitni ekonomiści, Reichheld i Teal, rozstrzygają ten dylemat. Piszą o ekonomii lojalności. Omawiają firmy zbudowane na wierności klientów i pracowników. Przedstawiają metodę wyceny lojalności w przedsiębiorstwie. Podnoszą kwestie takie, jak: