Gra edukacyjnya z cyklu "Matematyka na wesoło" ma w przyjemny sposób wprowadzić dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świat królowej nauk. Fascynująca zabawa łączy się z rozwiązywaniem zagadek oraz zadań wplecionych w fabułę. Najmłodsi wcielają się w wybraną postać i wraz z nią przeżywają niezwykłe przygody, kontynuując grę pod warunkiem udzielenia prawidłowych odpowiedzi. Rezultatem nauki poprzez zabawę jest nie tylko nabywanie wiedzy matematycznej, lecz również budzenie zainteresowania światem liczb.
Nocą do małej fabryki zabawek, która od wielu lat produktuje misie, samochody i drewniane klocki, włamało sie dwóch złodziei i zniszczyło wszystkie urzadzenia. dziecko może przeprowadzić dochodzenie i spróbować wykryć sprawców włamania. Rozwiązując tę zagadkę, opanuje wiele umiejętnosci matematycznych stymulujących jego rozwój i zdolności poznawcze, a w szczególności myślenie operacyjne, pamięć oraz sprawność manualną.
Gra umożliwia wykształcenie oraz rozwinięcie intuicji geometrycznej dziecka, a takze jego wyobraźni przestrzennej, dzieki ćwiczeniom związanym z rozpoznawaniem podstawowych figur geometrycznych, porównywaniem oraz konstruowaniem innych figur z figur podstawowych.
Wykonując ćwiczeniazawarte w grze, dziecko rozwinie praktyczne umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb od 1 do 100. Nauczy się także rozumienia roli cyfry jedności i dziesiątek oraz posługiwania się w praktyce pojęciem liczby we wszsystkich jej postaciach.
Gra obejmuje również ćwiczenia rozwijające sprawnosć dziecka w obliczeniach z wykorzystaniem waluty: określanie ceny, kosztu zakupu oraz wydawania reszty. Zadania te wpływają na kształtowanie pojęcia liczby w aspekcie miarowym