Program eduROM edukacyjna gra matematyczna Fabryka Zabawek został wpisany na listę środków dydaktycznych zalecanych przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu pod numerem: 1624/2004. Program przeznaczony dla klasy 2.
Nocą, do małej fabryki zabawek, która od wielu lat produkuje misie, samochody i drewniane klocki, włamało się dwóch złodziei i zniszczyło wszystkie urządzenia...
Twoje dziecko może przeprowadzić dochodzenie i spróbować wykryć sprawców włamania. Rozwiązując tę zagadkę, opanuje wiele umiejętności matematycznych stymulujących jego rozwój i zdolności poznawcze, a w szczególności myślenie operacyjne, pamięć oraz sprawność manualną.
Zagadnienia matematyczne programu Fabryka Zabawek:
- ARYTMETYKA
Podczas pracy z programem Twoje dziecko rozwinie praktyczne umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb od 1 do 100. Wiele ćwiczeń składających się na grę kształtuje rozumienie roli cyfry jedności i cyfry dziesiątek, a także usprawnia posługiwanie się w praktyce pojęciem liczby we wszystkich jej postaciach.
- FIGURY GEOMETRYCZNE
W trakcie pracy z programem Twoje dziecko napotka wiele zadań rozwijających oraz kształtujących intuicję geometryczną poprzez: ćwiczenia dotyczące rozpoznawania podstawowych figur geometrycznych, porównywanie oraz konstruowanie innych figur z figur podstawowych.
- MIERZENIE I OBLICZENIA PIENIĘŻNE
W grze znajdują się ćwiczenia rozwijające sprawność dziecka w obliczeniach z wykorzystaniem waluty: określanie ceny, kosztu zakupu oraz wydawania reszty. Zadania te wpływają na kształtowanie pojęcia liczby w aspekcie miarowym.
- STOSUNKI PRZESTRZENNE
Gra zawiera różnorodne ćwiczenia, które pomagając dziecku uświadomić sobie oraz określić położenie i ruch, mają na celu rozwijanie orientacji i wyobraźni przestrzennej.
Główne cechy programu Fabryka Zabawek:
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych;
- możliwość śledzenia postępów w nauce:
- rejestr wyników
- tablica rekordzistów
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość
- stopniowalny poziom trudności zadań
- pomoc w formie dźwiękowej
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji
Zawartość programu Fabryka Zabawek:
- uzupełnianie ciągu liczb od 1 do 100; grafy
- dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie liczb 1 - 100
- działania z wykorzystaniem waluty
- porównywanie pól powierzchni figur
- odczytywanie wskazań zegara
- obliczanie różnicy czasu na podstawie wskazań dwóch zegarów
- obliczanie spadku lub wzrostu ceny
- szacowanie wysokości i długości przedmiotów
- grupowanie zdjęć przedmiotu sfotografowanego z różnych stron