Gracz, wcielający się w postać z gry, spóźnił się na wycieczkę klasową do starego zamczyska – miejsca pełnego pułapek. Cała klasa znalazła się w niebezpieczeństwie. Zadaniem użytkownika jest pomóc kolegom. Może ich uratować tylko poprzez poprawne rozwiązywanie ćwiczeń. Bawiąc się, jednocześnie opanowuje wiele umiejętności matematycznych pobudzających jego zdolności poznawcze, przede wszystkim myślenie operacyjne, pamięć i sprawność manualną. Arytmetyka Podczas zabawy z grą użytkownik utrwali tabliczkę mnożenia, nauczy się praktycznie wykorzystywać własności działań arytmetycznych na liczbach całkowitych i dziesiętnych oraz stosować zapisy tych działań, rozwiązywać zadania z jedną niewiadomą oraz wskazywać miejsce liczby w ciągu liczbowym. Mierzenie Program zawiera liczne ćwiczenia wspomagające kształtowanie pojęcia liczby w aspekcie miarowym oraz wprowadzające pojęcia jednostek długości (kilometr, metr, centymetr i milimetr). Ćwiczenia rozwijają umiejętność określania wyników pomiarów i porządkowania. Figury geometryczne Podczas zabawy dziecko wykonuje szereg ćwiczeń utrwalających znajomość kształtów i własności figur płaskich oraz pozna podstawowe figury przestrzenne. Orientacja przestrzenna Podczas zabawy użytkownik rozwiązuje różnorodne zadania matematyczne, które kształtują jego wyobraźnię przestrzenną oraz rozwijają umiejętność określania położenia i ruchu względem punktu odniesienia. ZAKRES ZAGADNIEŃ: • setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych • możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów • zabawy ćwiczące spostrzegawczość • stopniowalny poziom trudności zadań • pomoc w formie dźwiękowej • wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji ZAWARTOŚĆ PROGRAMU: • dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1–1000 • mnożenie i dzielenie liczb 1–100 • zadania z jedną niewiadomą • porównywanie liczb: oznaczanie liczby mniejszej i większej • działania na liczbach całkowitych i dziesiętnych • figura przestrzenna a jej podstawa • określanie dni tygodnia na podstawie daty • określanie dat o jednakowym odstępie czasowym • określanie miary długości MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE: Wersja dla PC: • procesor Pentium II • system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • napęd CD ROM/DVD 24 X • 16-bitowa karta dźwiękowa • mysz Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP). Wersja dla MAC: • procesor Power PC 500 MHz • system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • 16-bitowa karta dźwiękowa • napęd CD ROM/DVD 24 X • mysz