Mieszkańcy małej wyspy znaleźli się w wielkim niebezpieczeństwie. Poziom wody wokół wyspy zaczął się bardzo szybko podnosić, grożąc jej zalaniem. Jedynie profesor Tomasz potrafi temu zapobiec, uruchamiając tajemnicze urządzenie. Zadaniem użytkownika gry jest pomóc w uratowaniu wyspy, która przy okazji ma obudzić w nim zainteresowanie matematyką. Ta gra edukacyjna to doskonała matematyczna zabawa! Arytmetyka Podczas rozwiązywania zadań dziecko nabiera biegłości w operowaniu tabliczką mnożenia, dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakresie 1–100, w stosowaniu własności działań matematycznych oraz w przedstawianiu liczb na osi liczbowej. Mierzenie Bawiąc się z programem komputerowym, dziecko napotka ćwiczenia z wykorzystaniem zegara, ukazujące upływ czasu, cykliczność pór roku, miesięcy, dni tygodnia i godzin. Dzięki tym ćwiczeniom, użytkownik pozna związek czasu odmierzanego zegarem i czasu kalendarzowego. Figury geometryczne W czasie gry dziecko wykona wiele ćwiczeń utrwalających znajomość nazw i kształtów podstawowych figur geometrycznych oraz poćwiczy umiejętność obliczania pól powierzchni tych figur. Obliczanie pieniężne Podczas nauki i zabawy z programem dziecko wykona szereg ćwiczeń dotyczących określania cen, kosztu zakupów i wydawania reszty, co pozwoli mu na poznanie pojęcia pieniądza. ZAWARTOŚĆ PROGRAMU: • setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych • możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów • zabawy ćwiczące spostrzegawczość • stopniowalny poziom trudności zadań • pomoc w formie dźwiękowej • wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji ZAKRES ZAGADNIEŃ: • działania liczbowe w zakresie 1–10 000 • obliczanie ułamka liczby całkowitej, określanie połówek i ćwiartek • podzielność jednej liczby naturalnej przez drugą • zadania z treścią • obliczanie nieznanego składnika sumy • rozkład sumy na określoną liczbę składników • obliczanie pól powierzchni wielokątów • mierzenie czasu, długości i wagi MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE: Wersja dla PC: • procesor Pentium II • system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • napęd CD ROM/DVD 24 X • 16-bitowa karta dźwiękowa • mysz Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP). Wersja dla MAC: • procesor Power PC 500 MHz • system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • 16-bitowa karta dźwiękowa • napęd CD ROM/DVD 24 X • mysz