Mieszkańcy małej wyspy znaleźli się w wielkim niebezpieczeństwie. Poziom wody wokół wyspy zaczął się bardzo szybko podnosić, grożąc jej zalaniem. Jedynie profesor Tomasz potrafi temu zapobiec, uruchamiając tajemnicze urządzenie. Zadaniem użytkownika gry jest pomóc w uratowaniu wyspy, która przy okazji ma obudzić w nim zainteresowanie matematyką. Ta gra edukacyjna to doskonała matematyczna zabawa! Arytmetyka Podczas rozwiązywania zadań dziecko nabiera biegłości w operowaniu tabliczką mnożenia, dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakresie 1–100, w stosowaniu własności działań matematycznych oraz w przedstawianiu liczb na osi liczbowej.
Mierzenie Bawiąc się z programem komputerowym, dziecko napotka ćwiczenia z wykorzystaniem zegara, ukazujące upływ czasu, cykliczność pór roku, miesięcy, dni tygodnia i godzin. Dzięki tym ćwiczeniom, użytkownik pozna związek czasu odmierzanego zegarem i czasu kalendarzowego.
Figury geometryczne W czasie gry dziecko wykona wiele ćwiczeń utrwalających znajomość nazw i kształtów podstawowych figur geometrycznych oraz poćwiczy umiejętność obliczania pól powierzchni tych figur.
Obliczanie pieniężne Podczas nauki i zabawy z programem dziecko wykona szereg ćwiczeń dotyczących określania cen, kosztu zakupów i wydawania reszty, co pozwoli mu na poznanie pojęcia pieniądza.
|