Nocą, do małej fabryki zabawek, włamało się dwóch złodziei i zniszczyło wszystkie urządzenia. Zadaniem użytkownika gry jest przeprowadzenie dochodzenia i wykrycie sprawców włamania. Podczas rozwiązywania tej matematycznej zagadki, dziecko napotka wiele zadań, które stymulują jego rozwój i zdolności poznawcze, a w szczególności myślenie operacyjne, pamięć oraz sprawność manualną. Arytmetyka Dzięki grze edukacyjnej Fabryka zabawek dziecko rozwinie praktyczne umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb od 1 do 100. Zebrane w grze ćwiczenia matematyczne pomogą w kształtowaniu rozumienia roli cyfry jedności i cyfry dziesiątek, a także usprawnią zdolność posługiwania się liczbami w praktyce. Figury geometryczne Podczas zabawy z programem maluch napotka wiele zadań skupionych na rozpoznawaniu podstawowych figur geometrycznych, porównywaniu oraz konstruowanie innych figur z figur podstawowych, które rozwiną oraz ukształtują jego intuicję geometryczną. Mierzenie i obliczenia pieniężne W programie znajdują się ćwiczenia, które rozwijają w użytkowniku biegłość w obliczeniach z wykorzystaniem waluty – określanie ceny, kosztu zakupu oraz wydawanie reszty. Wpływają one na kształtowanie pojęcia pieniądza u dzieci. Stosunki przestrzenne Podczas rozwiązywania ćwiczeń, które mają na celu rozwijanie orientacji i wyobraźni przestrzennej, u dziecka kształtuje się także umiejętność określania położenia i ruchu. ZAWARTOŚĆ PROGRAMU: • setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych • możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów • zabawy ćwiczące spostrzegawczość • stopniowalny poziom trudności zadań • pomoc w formie dźwiękowej • wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji ZAKRES ZAGADNIEŃ: • działania liczbowe w zakresie 1–10 000 • obliczanie ułamka liczby całkowitej, określanie połówek i ćwiartek • podzielność jednej liczby naturalnej przez drugą • zadania z treścią • obliczanie nieznanego składnika sumy • rozkład sumy na określoną liczbę składników • obliczanie pól powierzchni wielokątów • mierzenie czasu, długości i wagi MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE: Wersja dla PC: • procesor Pentium II • system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • napęd CD ROM/DVD 24 X • 16-bitowa karta dźwiękowa • mysz Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP). Wersja dla MAC: • procesor Power PC 500 MHz • system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • 16-bitowa karta dźwiękowa • napęd CD ROM/DVD 24 X • mysz