Oś fabularną gry edukacyjnej ZOO stanowi wyprawa, w której bierze udział użytkownik, a której celem jest odszukanie sześciu zagrożonych gatunków zwierząt. Wszystkie ważne informacje o ich środowisku naturalnym, warunkach życia i zwyczajach są zawarte w specjalnym raporcie. Dzięki zabawie w odnajdywanie informacji, dziecko rozbudza swoje zainteresowanie matematyką, rozwija aktywność twórczą oraz umiejętność skupienia uwagi. Arytmetyka Podczas zabawy z programem komputerowym, dziecko stopniowo nabierze biegłości w dodawaniu i odejmowaniu liczb z użyciem znaków, w mnożeniu i dzieleniu, rozumianym, jako wielokrotne dodawanie i odejmowanie tej samej liczby, a także w doliczaniu i odliczaniu oraz w wykonywaniu działań arytmetycznych w myśli. Figury geometryczne Dzięki kilkunastu różnorodnym ćwiczeniom skupionym na rozpoznawaniu figur przestrzennych i płaskich, a także na obliczaniu i porównywania powierzchni pól figur, dziecko wzbogaca swoją wiedzę o informacje o własnościach figur geometrycznych i rozwija wyobraźnię przestrzenną. Obliczenia pieniężne Nauka i zabawa z programem pozwala dziecku na wykonanie wielu ćwiczeń z wykorzystaniem waluty (złoty, grosze), które skutecznie ukształtują w nim pojęcie pieniądza. Klasyfikacja Wiele ćwiczeń zawartych w programie pozwala użytkownikowi na nabycie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wybranej cechy poprzez grupowanie, odgradzanie i rozsuwanie elementów, a także na określanie liczebności zbiorów przy użyciu określeń takich jak „mniej”, „więcej” i „tyle samo”. ZAWARTOŚĆ PROGRAMU: • setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych • możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów • zabawy ćwiczące spostrzegawczość • stopniowalny poziom trudności zadań • pomoc w formie dźwiękowej • wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji ZAKRES ZAGADNIEŃ: • dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie 1-20 • uzupełnianie i porządkowanie liczb 1-100 w ciągu • porównywanie powierzchni pól figur geometrycznych • znajdywanie szczegółowych elementów na większej ilustracji • grupowanie elementów według wybranej kategorii • dodawanie liczb naturalnych z wykorzystaniem waluty • łączenie figur przestrzennych z ich podstawami MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE: Wersja dla PC: • procesor Pentium II • system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • napęd CD ROM/DVD 24 X • 16-bitowa karta dźwiękowa • mysz Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP). Wersja dla MAC: • procesor Power PC 500 MHz • system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • 16-bitowa karta dźwiękowa • napęd CD ROM/DVD 24 X • mysz