Pewnego dnia w wesołym miasteczku nieznośny klaun popsuł wszystkie zabawki i odtąd dzieci nie mają się gdzie bawić. Użytkownik gry edukacyjnej, rozwiązując kolejne zadania matematyczne, uruchomi ponownie wesołe miasteczko, a przy okazji rozwinie umiejętność logicznego myślenia, spostrzegawczość i twórcze podejście do rozwiązywania zadań matematycznych. Arytmetyka Podczas zabawy z programem dziecko poćwiczy umiejętność dodawania, odejmowania oraz mnożenia liczb. Nauczy się także porównywać poznane liczby z użyciem znaków mniejszości i większości oraz rozkładać je na składniki. Mierzenie masy W czasie gry dziecko zapozna się z zagadnieniami matematycznymi dotyczącymi mierzenia masy – ważenia – z wykorzystaniem wagi szalkowej i z użyciem odważników. Nauczy się również zapisywać wyniki pomiarów wagi. Figury geometryczne Gra zawiera różnorodne ćwiczenia, które mają za zadanie zapoznać dziecko z figurami geometrycznymi i ich nazwami. Dzięki atrakcyjnej formie zabawy, maluch nauczy się rozpoznawać kształty i szacować ich rozmiar. Klasyfikacja Podczas pracy i zabawy z programu dziecko nauczy się także grupowania przedmiotów według wybranej cechy (koloru, kształtu, przeznaczenia, liczby) oraz tworzenia zbiorów. Użytkownik wprawi się w wyodrębnianiu części wspólnej zbiorów oraz w określaniu ich liczebności. Arytmetyka Podczas zabawy z programem dziecko poćwiczy umiejętność dodawania, odejmowania oraz mnożenia liczb. Nauczy się także porównywać poznane liczby z użyciem znaków mniejszości i większości oraz rozkładać je na składniki. Mierzenie masy W czasie gry dziecko zapozna się z zagadnieniami matematycznymi dotyczącymi mierzenia masy – ważenia – z wykorzystaniem wagi szalkowej i z użyciem odważników. Nauczy się również zapisywać wyniki pomiarów wagi. Figury geometryczne Gra zawiera różnorodne ćwiczenia, które mają za zadanie zapoznać dziecko z figurami geometrycznymi i ich nazwami. Dzięki atrakcyjnej formie zabawy, maluch nauczy się rozpoznawać kształty i szacować ich rozmiar. Klasyfikacja Podczas pracy i zabawy z programu dziecko nauczy się także grupowania przedmiotów według wybranej cechy (koloru, kształtu, przeznaczenia, liczby) oraz tworzenia zbiorów. Użytkownik wprawi się w wyodrębnianiu części wspólnej zbiorów oraz w określaniu ich liczebności. ZAWARTOŚĆ PROGRAMU: • setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych • możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów • zabawy ćwiczące spostrzegawczość • stopniowalny poziom trudności zadań • pomoc w formie dźwiękowej • wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji ZAKRES ZAGADNIEŃ: • dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1–30 • porównywanie liczb i określanie liczebności zbiorów • mnożenie jako dodawanie jednakowych składników • liczby jedno- i dwucyfrowe • ciągi malejące i rosnące • rozkład liczby naturalnej na czynniki • obliczanie pola powierzchni figur prostych • ważenie i mierzenie przedmiotów MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE: Wersja dla PC: • procesor Pentium II • system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • napęd CD ROM/DVD 24 X • 16-bitowa karta dźwiękowa • mysz Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP). Wersja dla MAC: • procesor Power PC 500 MHz • system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy • 128 MB pamięci operacyjnej • 80 MB wolnej przestrzeni na dysku • karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów • 16-bitowa karta dźwiękowa • napęd CD ROM/DVD 24 X • mysz