Pewnego dnia w wesołym miasteczku nieznośny klaun popsuł wszystkie zabawki i odtąd dzieci nie mają się gdzie bawić. Użytkownik gry edukacyjnej, rozwiązując kolejne zadania matematyczne, uruchomi ponownie wesołe miasteczko, a przy okazji rozwinie umiejętność logicznego myślenia, spostrzegawczość i twórcze podejście do rozwiązywania zadań matematycznych. ArytmetykaPodczas zabawy z programem dziecko poćwiczy umiejętność dodawania, odejmowania oraz mnożenia liczb. Nauczy się także porównywać poznane liczby z użyciem znaków mniejszości i większości oraz rozkładać je na składniki.Mierzenie masyW czasie gry dziecko zapozna się z zagadnieniami matematycznymi dotyczącymi mierzenia masy – ważenia – z wykorzystaniem wagi szalkowej i z użyciem odważników. Nauczy się również zapisywać wyniki pomiarów wagi.Figury geometryczneGra zawiera różnorodne ćwiczenia, które mają za zadanie zapoznać dziecko z figurami geometrycznymi i ich nazwami. Dzięki atrakcyjnej formie zabawy, maluch nauczy się rozpoznawać kształty i szacować ich rozmiar.KlasyfikacjaPodczas pracy i zabawy z programu dziecko nauczy się także grupowania przedmiotów według wybranej cechy (koloru, kształtu, przeznaczenia, liczby) oraz tworzenia zbiorów. Użytkownik wprawi się w wyodrębnianiu części wspólnej zbiorów oraz w określaniu ich liczebności.ArytmetykaPodczas zabawy z programem dziecko poćwiczy umiejętność dodawania, odejmowania oraz mnożenia liczb. Nauczy się także porównywać poznane liczby z użyciem znaków mniejszości i większości oraz rozkładać je na składniki.Mierzenie masyW czasie gry dziecko zapozna się z zagadnieniami matematycznymi dotyczącymi mierzenia masy – ważenia – z wykorzystaniem wagi szalkowej i z użyciem odważników. Nauczy się również zapisywać wyniki pomiarów wagi.Figury geometryczneGra zawiera różnorodne ćwiczenia, które mają za zadanie zapoznać dziecko z figurami geometrycznymi i ich nazwami. Dzięki atrakcyjnej formie zabawy, maluch nauczy się rozpoznawać kształty i szacować ich rozmiar.KlasyfikacjaPodczas pracy i zabawy z programu dziecko nauczy się także grupowania przedmiotów według wybranej cechy (koloru, kształtu, przeznaczenia, liczby) oraz tworzenia zbiorów. Użytkownik wprawi się w wyodrębnianiu części wspólnej zbiorów oraz w określaniu ich liczebności.ZAWARTOŚĆ PROGRAMU:• setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych• możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów• zabawy ćwiczące spostrzegawczość• stopniowalny poziom trudności zadań• pomoc w formie dźwiękowej• wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracjiZAKRES ZAGADNIEŃ:• dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1–30• porównywanie liczb i określanie liczebności zbiorów• mnożenie jako dodawanie jednakowych składników• liczby jedno- i dwucyfrowe• ciągi malejące i rosnące• rozkład liczby naturalnej na czynniki• obliczanie pola powierzchni figur prostych• ważenie i mierzenie przedmiotówMINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:Wersja dla PC:• procesor Pentium II• system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista• 128 MB pamięci operacyjnej• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów• napęd CD ROM/DVD 24 X• 16-bitowa karta dźwiękowa• myszProgram wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP).Wersja dla MAC:• procesor Power PC 500 MHz• system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy• 128 MB pamięci operacyjnej• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów• 16-bitowa karta dźwiękowa• napęd CD ROM/DVD 24 X• mysz