Fabuła gry Zadaniem gracza, któremu towarzyszy zabawna postać globtrotera, udzielającego mu wskazówek i zachęcającego do dalszej nauki, jest uratowanie świata przed katastrofą ekologiczną. Każde poprawnie rozwiązane ćwiczenie to „zdobycie” kolejnych elementów świata przyrody, służących do jego odbudowy. Przechodząc przez kolejne zagadnienia i rozwiązując ćwiczenia, uczeń odbudowuje zniszczony świat, a rozwiązanie wszystkich zadań przywróci światu harmonię i równowagę ekologiczną.
Bogactwo zasobów multimedialnych Zagadnienia przyrodnicze zawarte w programie przekazywane są w atrakcyjnej formie, tj. barwnych animacji, pokazów slajdów, tekstów, symulacji, filmów, zdjęć i ilustracji oraz map. Niezwykle atrakcyjna szata graficzna przyciąga uwagę uczniów, którzy poza nauką, z przyjemnością bawią się zadaniami i grami interaktywnymi, a więc łączą zabawę z nauką.
Śledzenie postępów w nauce Program zawiera wiele ćwiczeń aktywizujących, takich jak: łączenie elementów, wybór wielokrotny, porządkowanie, wybór z listy, przenoszenie elementów w odpowiednie miejsca. Dają one możliwość automatycznej oceny poprawności rozwiązania. Uczeń może więc sam kontrolować swoje postępy w nauce. Może także korzystać z podpowiedzi do ćwiczeń.
Dodatkowe ułatwienia Słowniczek – zbiór terminów z zakresu przyrody objaśnionych w przystępny sposób, który ułatwia posługiwanie się terminologią naukową bez konieczności zaglądania do innych źródeł. Galeria gatunków – zbiór krótkich opisów wybranych organizmów roślinnych i zwierzęcych. Biogramy – sylwetki osób, które wniosły znaczący wkład w rozwój wiedzy o przyrodzie. |