Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej PZWL

28-06-2015, 12:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 74.66 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 5403318122
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 1   
Koniec: 28-06-2015 11:59:52

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2015
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej

Autor: Matylda Sierakowska, Irena Wrońska
Wydawca: Wydawnictwo Lekarskie PZWL
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-4870-4
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 358
Oprawa: miękka (PB)
Format: 16,5 x 23,5
Wydanie: 1

Wysyłka w ciągu 3-5 dni

EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]00487


Celem publikacji jest przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w powiązaniu z wiedzą nabytą podczas studiów kierunkowych.

Publikacja niezbędna w codziennej praktyce edukatora zdrowia, pielęgniarki i innych osób związanych z edukacja zdrowotną. Będzie również przydatna na różnych etapach kształcenia.

Ogromnym atutem publikacji są przykładowe programy edukacyjne, realizowane w stosunku do pacjentów/opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych, z załączeniem opracowanych materiałów informacyjnych dla pacjentów.

Każdy program edukacyjny zawierać będzie propozycję realizacji wybraną metodą nauczania.


SPIS TREŚCI:

WSPÓŁCZESNE WYMIARY DYDAKTYKI NA RZECZ ZDROWIA I W CHOROBIE

1 Specyfika kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie
15 1.1. Edukacja zdrowotna w efektach kształcenia zawodowego - Irena Wrońska
1.1.1. Istota edukacji zdrowotnej
1.1.2. Edukacja zdrowotna w kształceniu pielęgniarek - od przeszłości do przyszłości
1.1.3. Efekty wynikowe w kształceniu zawodowym pielęgniarek
1.1.4. Edukacja zdrowotna a efekty kształcenia zawodowego pielęgniarek
1.2. Rola i zadania pielęgniarki w edukacji zdrowotnej w teorii i praktyce - Danuta Zarzycka
1.2.1. Teorie pielęgniarstwa na rzecz edukacji zdrowotnej
1.2.2. Edukacja zdrowotna a uwarunkowania prawne
1.2.3. Istota roli zawodowej pielęgniarki w obszarze edukacji zdrowotnej
1.2.4. Wytyczne dla pielęgniarki służące pełnieniu funkcji edukatora
1.2.5. Edukacja zdrowotna w przyszłości

2 Metodyka edukacji zdrowotnej w kształceniu zawodowym pielęgniarek
2.1. Przygotowanie pielęgniarek do diagnozowania problemów edukacyjnych odbiorców opieki zdrowotnej - Matylda Sierakowska
2.1.1. Diagnoza pielęgniarska
2.1.2. Model samoopieki/deficytu samoopieki Dorothei Orem
2.1.3. Diagnoza potrzeb edukacyjnych
2.2. Podstawy tworzenia projektów edukacyjnych dla pacjentów - Matylda Sierakowska
2.2.1. Etapy planowania edukacji zdrowotnej
2.2.2. Metody dydaktyczne w edukacji zdrowotnej
2.2.3. Formy organizacyjne stosowane w edukacji zdrowotnej
2.2.4. Środki dydaktyczne
2.2.5. Zasady nauczania/edukacji zdrowotnej
2.3. Metody aktywizujące wykorzystywane w edukacji - Agnieszka Lankau, Matylda Sierakowska
2.4. Metody symulacyjne w edukacji pacjentów - Anna Leńczuk-Gruba
2.5. Nowoczesne metody kształcenia z użyciem technologii informacyjnych - Wiesław Półjanowicz
2.6. Metody eksponujące w edukacji pacjentów - Zofia Janina Sienkiewicz
2.6.1. Planowanie edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem metod eksponujących
2.7. Metody praktyczne w edukacji zdrowotnej - Lucyna Płaszewska-Żywko, Maria Kózka
2.8. Metody wykorzystywane w edukacji do zmiany zachowań zdrowotnych - Barbara Janina Ślusarska
2.8.1. Zachowania zdrowotne i proces zmian zachowań zdrowotnych
2.8.2. Metody edukacji w zmianach zachowań zdrowotnych
2.9. Ewaluacja efektów kształcenia w obszarze edukacji zdrowotnej - Maria Kózka, Lucyna Płaszewska-Żywko

ZAŁOŻENIA EDUKACJI ZDROWOTNEJ A PRAKTYKA PIELĘGNIARSKA I WSPÓŁPRACA INTERDYSCYPLINARNA

3 Programy edukacji zdrowotnej w grupie osób zdrowych i zagrożonych ryzykiem choroby
3.1. Interdyscyplinarne programy edukacji zdrowotnej w obszarze promocji zdrowia - Anna Andruszkiewicz, Mariola Barbara Banaszkiewicz
3.1.1. Założenia teoretyczne tworzenia interdyscyplinarnych programów w obszarze promocji zdrowia
3.1.2. Narodowy Program Zdrowia
3.1.3. Programy Promocji Zdrowia
3.2. Populacyjne programy zdrowotne ukierunkowane na grupy ryzyka chorobowego - Barbara Janina Ślusarska, Anna Andruszkiewicz
3.2.1. Programy zdrowotne finansowane przez Ministerstwo Zdrowia
3.2.2. Profilaktyczne programy zdrowotne realizowane w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia
3.2.3. Programy zdrowotne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego
3.2.4. Udział pielęgniarki w realizacji profilaktycznych programów zdrowotnych
4 Projekty programów edukacyjnych dla pacjentów i/lub opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych
4.1. Edukacja zdrowotna w chorobach reumatycznych - Matylda Sierakowska
4.1.1. Projekt edukacji pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów
4.1.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie pacjentów/opiekunów osób chorych na reumatoidalne zapalenie stawów
4.1.3. Materiały informacyjne dla pacjentów - jak żyć z reumatoidalnym zapaleniem stawów - zalecenia do samoopieki

Załącznik nr 1
4.2 Edukacja zdrowotna w przewlekłych chorobach układu pokarmowego - Katarzyna Łagoda, Regina Sierżantowicz
4.2.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą refluksową przełyku
4.2.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych wybranymi metodami problemowymi w grupie chorych z chorobą refluksową przełyku
4.2.3. Projekt edukacji pacjentów z zespołem jelita nadwrażliwego
4.2.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (ranking diamentowy) w grupie chorych z zespołem jelita nadwrażliwego
4.3. Edukacja zdrowotna w chorobach układu sercowo-naczyniowego - Iwona Teresa Jarocka, Dorota Joanna Kondzior
4.3.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą niedokrwienną serca
4.3.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (rybi szkielet) w grupie osób z chorobą niedokrwienną serca
4.3.3. Projekt edukacyjny pacjentów z nadciśnieniem tętniczym
4.3.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodami problemowymi (mapa myśli, układanka/puzzle) w grupie chorych z nadciśnieniem tętniczym
4.4. Edukacja zdrowotna w chorobach układu oddechowego - Krystyna Kowalczuk, Hanna Joanna Rolka
4.4.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc
4.4.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą praktyczną - pokaz z objaśnieniem, w grupie chorych z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc
4.4.3. Materiały informacyjne dla pacjentów na temat prowadzenia rehabilitacji oddechowej
4.5. Edukacja zdrowotna w chorobach neurodegeneracyjnych - Krystyna Klimaszewska, Katarzyna Krystyna Snarska
4.5.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą Parkinsona
4.5.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (burza mózgów) w grupie chorych z chorobą Parkinsona
4.5.3. Materiały informacyjne dla pacjentów z chorobą Parkinsona
4.6. Edukacja zdrowotna w chorobach nerek - Grażyna Kobus
4.6.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą chorobą nerek w okresie bezpośrednio poprzedzającym leczenie nerkozastępcze
4.6.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie chorych przygotowywanych do leczenia nerkozastępczego
4.7. Edukacja zdrowotna w wybranych problemach geriatrycznych - Halina Doroszkiewicz, Jolanta Lewko
4.7.1. Projekt edukacji opiekunów sprawujących opiekę nad chorym z otępieniem w środowisku zamieszkania
4.7.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (analiza przypadku) w grupie opiekunów osób starszych z otępieniem
4.8. Edukacja w przewlekłych chorobach dermatologicznych - Anna Baranowska, Barbara Jankowiak
4.8.1. Projekt edukacji rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry
4.8.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (mapa mentalna, burza mózgów) w grupie rodziców/opiekunów dzieci chorych na atopowe zapalenie skóry
4.8.3. Materiały informacyjne dla rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry

Skorowidz


Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej PZWL