EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
TEORIA I PRAKTYKA
KSIĘGA JUBILEUSZOWA DEDYKOWANA
PROFESOR GABRIELI KAPICY
pod redakcją
Ewy Smak, Tatiany Kłosińskiej i Iwony Konopnickiej
wyd. Opole 2013, stron 400 + wklejka barwna, ilustr. w tekście cz.-b., przypisy, bibliografia, miękka oprawa, format ok. 23,5 cm x 16,5 cm
Uwaga : niektóre teksty w jęz. obcych (wg spisu treści) !
Z notatki wydawniczej :
W prezentowanym dziele poświęconym Jubileuszowi Pani Profesor Gabrieli Kapicy zawarto wielowątkowe refleksje pedagogiczne oscylujące wokół zagadnień związanych z pedagogiką wczesnoszkolną, której Pani Profesor, jako refleksyjny praktyk i badacz, poświęciła swoje życie zawodowe. Całość Księgi zawiera 34 teksty z zakresu teorii i praktyki pedagogiki wczesnoszkolnej autorstwa nauczycieli akademickich od lat współpracujących z Jubilatką, które ujęto w dwóch rozdziałach. Pierwszy z nich dotyczy teoretycznych aspektów edukacji wczesnoszkolnej, natomiast w drugim zaprezentowano różnorodne propozycje praktycznej realizacji założeń wczesnej edukacji dzieci w młodszym wieku szkolnym. Wszystkie opublikowane w książce artykuły omawiają założenia rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej oraz opis poszukujących, innowacyjnych dróg w realizacji koncepcji kreatywnego kształcenia i wychowania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Praca adresowana jest do osób zainteresowanych naukowo i metodycznie aktualnymi problemami pedagogiki wczesnoszkolnej. Może zainteresować nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów, doradców metodycznych, studentów pedagogiki oraz osoby, dla których edukacja wczesnoszkolna dzieci stanowi priorytetowe wyzwanie w przestrzeni współczesnej szkoły.
SPIS TREŚCI :
Od Redaktorów
O życiu, twórczości i działalności Jubilatki słów kilka
Kilka refleksji Szanownej Jubilatki
Kalendarium osiągnięć naukowo-dydaktycznych Pani Profesor dr hab. Gabrieli Kapicy
Dorobek naukowy Prof. dr hab. Gabrieli Kapicy
Część I. Teoretyczne aspekty edukacji wczesnoszkolnej
Ewa Smak — Wyznaczniki przemian drogą do innowacyjnych zmian w systemie polskiej edukacji
Ewa Ogrodzka-Mazur — Wartości w wychowaniu międzykulturowym. Potrzeby, możliwości i ograniczenia edukacji aksjologicznej dzieci z klas I–III
Wiesława Leżańska — Historyczny aspekt edukacji domowej małego dziecka
Jana Dzuriaková — Slovenské povesti o Tatrách
Barbara Klimczyk — Polacy i Rosjanie w karykaturze dyplomatyczno-politycznej dwudziestolecia międzywojennego. Wybrana tematyka w edukacji plastyczno-historycznej
Elżbieta Marek — Co sprzyja dziecięcej twórczości a co ją hamuje?
Alena Nelešovská — Evaluační aktivity budoucích učitelů v oblasti profesních kompetencí
Agnieszka Włoch, Stanisława Włoch — Diagnozowanie dzieci zdolnych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Tatiana Kłosińska — Twórcza aktywność językowa dziecka w procesie wczesnej edukacji
Hana Lukášová — Nové přístupy k identitě žáka a učitele v primární edukaci
Ewa Arciszewska — Wczesna edukacja w świecie dydaktyki „niemożliwej”
Lumir Ries — Ke spirituálnímu zakladu vychovy se zřetelem k dítěti předškolního věku
Beata Oelszlaeger-Kosturek — Pedagogika korczakowska w kontekście wybranych koncepcji pedagogicznych
Część II. Praktyczna realizacja założeń wczesnej edukacji
Małgorzata Ganczarska — Postawa twórcza przyszłych nauczycieli kształcenia zintegrowanego w kontekście ich wczesnoszkolnych doświadczeń enigmistycznych
Anna Tyl — Enigmistyka i NUMICON w matematycznej edukacji wczesnoszkolnej
Renata Reclik — Aspekty wykorzystania rozrywek umysłowych we wczesnoszkolnej edukacji matematycznej
Jerzy Nowik — Jeśli nie szachy, to co? Czyli krótka rzecz o grach logicznych i zapomnianych klockach
Anna Malec — Kompetencje nauczyciela związane z kontrolą i oceną osiągnięć szkolnych uczniów
Ewa Jędrzejowska — Wybrane obszary trudności 6-letnich dzieci w zakresie ich gotowości do nauki czytania i pisania
Jolanta Olkusz – Świat wartości bohaterów utworów Janoscha w ocenie dzieci 6-letnich
Tomasz Michalewski — Na wesoło wśród przedszkolaków
Kornelia Solich — Próby modyfikacji i intensyfikacji tradycyjnego modelu nabywania umiejętności czytania i pisania
Iwona Konopnicka — Komiks w edukacji czytelniczej dzieci w młodszym wieku szkolnym
Małgorzata Drost-Rudnicka — Sytuacja emocjonalna i edukacyjna uczniów przekraczających drugi próg szkolny
Joanna Kapica-Curzytek — Nauczanie języka angielskiego jako przygotowanie do współbycia i współdziałania
Marzena Kędra – Szkoła w działaniu
Beata Fedyn — Edukacja zdrowotna w kształceniu wczesnoszkolnym – istota zagadnienia
Mariusz Garbiec — Metody wykorzystywane w procesie kształcenia uczniów w młodszym wieku szkolnym w klasach integracyjnych
Jarmila Zacharova — Problémy sociálnej interakcie žiakov s autizmom v podmienkach primárneho vzdelávania
Bożena Bobeł — Nauczanie kierowane (conductive education) jako system wieloprofilowego usprawniania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku przedszkolnym
Gabriela Kryk — Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych
Andrzej Mamroł — Media w życiu dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Ludmiła Nowacka — Wybrana oferta kulturalna wobec najmłodszych
KAŻDY OFEROWANY NA NASZYCH AUKCJACH EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH DEFEKTÓW DRUKARSKICH !
ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS NA AUKCJACH ALLEGRO !!!
W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.
|