|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
|
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
![](http://republika.pl/paralala/mBank%20logo.gif)
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
![](file:///D:/DOCUME~1/WinXP/USTAWI~1/Temp/moz-screenshot.png)
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
| |
|
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA W KONTEKŚCIE REFORMY SYSTEMU SZKOLNEGO (red.) Elżbieta Marek i Ryszard Więckowski 2000, 454 strony ______________________________________________________________________________________ OPIS - Dwa zagadnienia są podstawowe w reformowanej edukacji wczesnoszkolnej: integracja i system oceniania dziecka. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku idee te są różnie interpretowane, ujmowane i w zróżnicowany sposób urzeczywistniane przez nauczycieli próbujących reformować edukację wczesnoszkolną. Zagadnienia te były dominujące w tematyce i dyskusjach odbytych podczas obrad konferencji. Podjęto więc próbę określenia w wystąpieniach plenarnych genezy współczesnych przemian edukacyjnych, ich pedagogicznej interpretacji oraz sposobów prowadzenia czy modyfikowania istniejącego systemu edukacyjnego.
- Publikacja pt, „Edukacja wczesnoszkolną w kontekście reformy systemu szkolnego” zawiera zbiór referatów, doniesień, wystąpień badawczych uczestników konferencji. Organizatorzy konferencji mają nadzieję, że przedstawione materiały będą trwałym dorobkiem pedagogicznego środowiska naukowego, zorientowanego na edukację wczesnoszkolną.
SPIS TREŚCI Wstęp I. Podstawy teoretyczne reform edukacyjnych 1. TADEUSZ LEWOWICKI Pedagogika i edukacja wczesnoszkolna w kontekście reformy szkoły 2. WŁADYSŁAW PUŚLECKI Jedność w wielości zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej 3. TADEUSZ JAŁMUŻNA Ewolucja reform edukacyjnych w Polsce 4. RYSZARD WIĘCKOWSKI Pedagogiczna interpretacja współczesnej koncepcji integracji edukacji wczesnoszkolnej II. Nauczyciel w reformie edukacji
1. RENATA STAWINOGA Wieloaspektowość roli nauczyciela w zmieniającej się szkole przełomu wieków 2. DANUTA WALOSZEK Nauczyciel w zreformowanej szkole - propozycje usytuowania zawodowego 3. MIROSŁAW KISIEL Muzyczne kompetencje nauczycieli pedagogiki wczesnoszkolnej a oczekiwania uczniów klas I-III 4. STANISŁAW BRYŁ Adaptacja społeczno-zawodowa absolwentów kieleckiej WSP w środowisku szkól podstawowych 5.PIOTRKOWOLIK Znaczenie praktyk pedagogicznych w kształceniu przyszłych nauczycieli klas I-III 6. MARIA BUTRYMOWICZ Problemy specjalizacji zawodowej nauczycieli klas początkowych szkól polskich na Litwie 7.ZOFIA MATYSKA Charakterystyka „Nowego Projektu doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych” w Republice Czeskiej III. Współczesne inicjatywy edukacyjne
1. GABRIELA KAPICA Wczesnoszkolna edukacja regionalna w kontekście integracji europejskiej. Od malej ojczyzny do wielkiej Europy 2. JAN KIDA Tendencje nowatorskie i integracyjne w zakresie komunikacji literackiej i kulturalnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej 3. MONIKA WIŚNIEWSKA ,. Koncepcja pedagogiczna doboru wyrazów podstawowych do współczesnych elementarzy 4. DOROTA RADZIKOWSKA Charakterystyka tekstów oraz szaty graficznej wybranych współczesnych elementarzy 5. ANNA TYL Edukacja matematyczna w kontekście integracji 6. TERESA WRÓBLEWSKA Aktywność twórcza jako skuteczna komunikacja w kontekście reformy systemu szkolnego 7. KRZYSZTOF J. SZMIDT Lekcje twórczości w edukacji wczesnoszkolnej a postulaty psychodydaktyki kreatywności 8. JOLANTA BONAR Jak wspierać twórczość dziecka IV. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej 1. TOMASZ JAŁMUŻNA Przegląd koncepcji pedagogicznych edukacji wczesnoszkolnej 2. JADWIGA HANISZ Wczesnoszkolna zintegrowana edukacja XXI w 3. MAŁGORZATA MUSZYŃSKA O integrację w edukacji wczesnoszkolnej. Od kompetencji integracyjnych nauczyciela do kompetencji interpretacyjnych ucznia . 4. MARIAN LELONEK Rozwijanie myślenia uczniów w procesie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej 5.JOANNABALCER Treści środowiskowe w edukacji wczesnoszkolnej 6. ANNA MARIA GRZYWACKA Edukacja ekologiczna uczniów klas I-III 7. AGNIESZKA WOŁOSZYN-KORCZYK Doświadczenia w kształtowaniu pojęć przyrodniczych w edukacji elementarnej 8. GABRIELA KRYK Nauczanie zintegrowane a zagadnienie propedeutycznego samokształcenia młodszych uczniów
V. Problemy wychowania 1 BOŻENA PAWLAK Integracja oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych nauczycieli i rodziców w edukacji wczesnoszkolnej. 2. TATIANA KŁOSIŃSKA Obraz współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w poglądach uczniowskich 3. CZESŁAW WIŚNIEWSKI Próby zarysu granic wolności w wychowaniu wczesnoszkolnym 4. GRAŻYNA MIŁKOWSKA-OLEJNICZAK Rola nauczyciela klas I-III w zapobieganiu agresji i przemocy dzieci oraz wobec dzieci 5. BOŻENA KOZŁOWSKA Nauczyciel klas początkowych w oczekiwaniach dzieci VI. Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dziecka 1. WŁODZIMIERZ GORISZOWSKI Podmiotowość ucznia w edukacji wczesnoszkolnej 2. JANINA USZYŃSKA System oceniana preferowany przez nauczycieli a struktura obrazu „ja” dziecka u progu edukacji szkolnej 3. MAŁGORZATA DROST Koncepcje oceny osiągnięć uczniów w kontekście zmian edukacyjnych 4. ELŻBIETA MAREK Koncepcje oceniania osiągnięć uczniów we współczesnych programach nauczania zintegrowanego 5. ELŻBIETA MISIORNA Ocenianie jako wspomaganie rozwoju w zreformowanej szkole 6. GRAŻYNA SZAFRANIEC Nowe kierunki i metody w pracy korekcyjno-kompensacyjnej 7. KRYSTYNA DUDKIEWICZ Badania nad współzależnością modelowych cech morfologicznych dzieci przedszkolnych 8. AGNIESZKA SPIKERT Praca nad rozwojem inteligencji emocjonalnej uczniów klas I-III 9. DANUTA RUCZAJ Reforma systemu szkolnego, a praca korekcyjno-kompensacyjna w edukacji wczesnoszkolnej Informacje o autorach | |