Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Integracja rozwój dziecka

26-06-2012, 21:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 2403477367
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 16   
Koniec: 16-06-2012 21:38:23

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2000
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl









KATEGORIE - kliknij i wybierz:









47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji







I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 8,50 zł
*2 książki - priorytet 9zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka
- ekonomiczna - 12,50 zł
- priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł












EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA W KONTEKŚCIE REFORMY SYSTEMU SZKOLNEGO

(red.) Elżbieta Marek i Ryszard Więckowski

2000, 454 strony

______________________________________________________________________________________

OPIS


  • Dwa zagadnienia są podstawowe w reformowanej edukacji wczesnoszkolnej: integracja i system oceniania dziecka. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku idee te są różnie interpretowane, ujmowane i w zróżnicowany sposób urzeczywistniane przez nauczycieli próbujących reformować edukację wczesnoszkolną. Zagadnienia te były dominujące w tematyce i dyskusjach odbytych podczas obrad konferencji. Podjęto więc próbę określenia w wystąpieniach plenarnych genezy współczesnych przemian edukacyjnych, ich pedagogicznej interpretacji oraz sposobów prowadzenia czy modyfikowania istniejącego systemu edukacyjnego.

  • Publikacja pt, „Edukacja wczesnoszkolną w kontekście reformy systemu szkolnego” zawiera zbiór referatów, doniesień, wystąpień badawczych uczestników konferencji. Organizatorzy konferencji mają nadzieję, że przedstawione materiały będą trwałym dorobkiem pedagogicznego środowiska naukowego, zorientowanego na edukację wczesnoszkolną.



SPIS TREŚCI


Wstęp

I. Podstawy teoretyczne reform edukacyjnych

1. TADEUSZ LEWOWICKI
Pedagogika i edukacja wczesnoszkolna w kontekście reformy szkoły

2. WŁADYSŁAW PUŚLECKI
Jedność w wielości zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

3. TADEUSZ JAŁMUŻNA
Ewolucja reform edukacyjnych w Polsce

4. RYSZARD WIĘCKOWSKI
Pedagogiczna interpretacja współczesnej koncepcji integracji edukacji wczesnoszkolnej



II. Nauczyciel w reformie edukacji

1. RENATA STAWINOGA
Wieloaspektowość roli nauczyciela w zmieniającej się szkole przełomu wieków

2. DANUTA WALOSZEK
Nauczyciel w zreformowanej szkole - propozycje usytuowania zawodowego

3. MIROSŁAW KISIEL
Muzyczne kompetencje nauczycieli pedagogiki wczesnoszkolnej a oczekiwania uczniów klas I-III

4. STANISŁAW BRYŁ
Adaptacja społeczno-zawodowa absolwentów kieleckiej WSP w środowisku szkól podstawowych

5.PIOTRKOWOLIK
Znaczenie praktyk pedagogicznych w kształceniu przyszłych nauczycieli klas I-III

6. MARIA BUTRYMOWICZ
Problemy specjalizacji zawodowej nauczycieli klas początkowych szkól polskich na Litwie

7.ZOFIA MATYSKA
Charakterystyka „Nowego Projektu doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych” w Republice Czeskiej



III. Współczesne inicjatywy edukacyjne

1. GABRIELA KAPICA
Wczesnoszkolna edukacja regionalna w kontekście integracji europejskiej. Od malej ojczyzny do wielkiej Europy

2. JAN KIDA
Tendencje nowatorskie i integracyjne w zakresie komunikacji literackiej i kulturalnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej

3. MONIKA WIŚNIEWSKA ,.
Koncepcja pedagogiczna doboru wyrazów podstawowych do współczesnych elementarzy

4. DOROTA RADZIKOWSKA
Charakterystyka tekstów oraz szaty graficznej wybranych współczesnych elementarzy

5. ANNA TYL
Edukacja matematyczna w kontekście integracji

6. TERESA WRÓBLEWSKA
Aktywność twórcza jako skuteczna komunikacja w kontekście reformy systemu szkolnego

7. KRZYSZTOF J. SZMIDT
Lekcje twórczości w edukacji wczesnoszkolnej a postulaty psychodydaktyki kreatywności

8. JOLANTA BONAR
Jak wspierać twórczość dziecka


IV. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej

1. TOMASZ JAŁMUŻNA
Przegląd koncepcji pedagogicznych edukacji wczesnoszkolnej

2. JADWIGA HANISZ
Wczesnoszkolna zintegrowana edukacja XXI w

3. MAŁGORZATA MUSZYŃSKA
O integrację w edukacji wczesnoszkolnej. Od kompetencji integracyjnych nauczyciela do kompetencji interpretacyjnych ucznia
.
4. MARIAN LELONEK
Rozwijanie myślenia uczniów w procesie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

5.JOANNABALCER
Treści środowiskowe w edukacji wczesnoszkolnej

6. ANNA MARIA GRZYWACKA
Edukacja ekologiczna uczniów klas I-III

7. AGNIESZKA WOŁOSZYN-KORCZYK
Doświadczenia w kształtowaniu pojęć przyrodniczych w edukacji elementarnej

8. GABRIELA KRYK
Nauczanie zintegrowane a zagadnienie propedeutycznego samokształcenia młodszych uczniów


V. Problemy wychowania

1 BOŻENA PAWLAK
Integracja oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych nauczycieli i rodziców w edukacji wczesnoszkolnej.

2. TATIANA KŁOSIŃSKA
Obraz współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w poglądach uczniowskich

3. CZESŁAW WIŚNIEWSKI
Próby zarysu granic wolności w wychowaniu wczesnoszkolnym

4. GRAŻYNA MIŁKOWSKA-OLEJNICZAK
Rola nauczyciela klas I-III w zapobieganiu agresji i przemocy dzieci oraz wobec dzieci

5. BOŻENA KOZŁOWSKA
Nauczyciel klas początkowych w oczekiwaniach dzieci



VI. Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dziecka

1. WŁODZIMIERZ GORISZOWSKI
Podmiotowość ucznia w edukacji wczesnoszkolnej

2. JANINA USZYŃSKA
System oceniana preferowany przez nauczycieli a struktura obrazu „ja” dziecka u progu edukacji szkolnej

3. MAŁGORZATA DROST
Koncepcje oceny osiągnięć uczniów w kontekście zmian edukacyjnych

4. ELŻBIETA MAREK
Koncepcje oceniania osiągnięć uczniów we współczesnych programach nauczania zintegrowanego

5. ELŻBIETA MISIORNA
Ocenianie jako wspomaganie rozwoju w zreformowanej szkole

6. GRAŻYNA SZAFRANIEC
Nowe kierunki i metody w pracy korekcyjno-kompensacyjnej

7. KRYSTYNA DUDKIEWICZ
Badania nad współzależnością modelowych cech morfologicznych dzieci przedszkolnych

8. AGNIESZKA SPIKERT
Praca nad rozwojem inteligencji emocjonalnej uczniów klas I-III

9. DANUTA RUCZAJ
Reforma systemu szkolnego, a praca korekcyjno-kompensacyjna
w edukacji wczesnoszkolnej

Informacje o autorach