Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Edukacja w przebiegu życia Od dzieciństwa do staro

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715793
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:22:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 382
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona, folia matowa



Edukacja w przebiegu życia Od dzieciństwa do starości

Mirosław Kowalski

Niniejsza, wielowątkowa publikacja nie ukazuje pełnego obrazu całożyciowej edukacji człowieka. Stanowi jednak, w naszym zamyśle, mapę wybranych problemów dotyczących edukacji w różnych fazach życia człowieka w zgodzie z potrzebami jednostek i społeczeństwa. Mamy nadzieję, że zostanie przyjęta jako głos w dyskusji nad potrzebą całożyciowej edukacji i potraktowana jako otwarcie listy związanych z nią problemów. Nie dajemy sobie prawa do czynienia jakichkolwiek rozstrzygnięć. Jeśli publikacja ta zainspiruje kogoś do refleksji lub dyskusji, będziemy mieli poczucie satysfakcji i potwierdzenie zasadności naszych teoretyczno-empirycznych poszukiwań.(fragment Wstępu)


Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Znaczenie edukacji w przebiegu życia człowieka

Danuta Waloszek

Ontologia dzieciństwa

Krystyna Ferenz

Edukacja całożyciowa człowieka w świetle zadań rozwojowych

Krzysztof Zajdel

Znaczenie edukacji w środowisku wiejskiej społeczności lokalnej

Lidia Kataryńczuk-Mania

Edukacja muzyczna w przebiegu życia

Mariusz Gwozda

Od kształcenia szkolnego do edukacji permanentnej

Społeczny wymiar sportu

 

Rozdział II. Media – nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia

Irena Pulak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska

Kompetencje informacyjne i medialne nauczyciela/ucznia we współczesnym świecie

Rafał Olczak

Technologie informacyjne w różnych fazach życia człowieka

Hubert Kupiec

Warsztaty fotograficzne jako forma edukacji wizualnej w resocjalizacji nieletnich

Jakub Swacha

Nowe rozwiązania w dydaktyce programowania komputerów

 

Rozdział III. U początków drogi edukacyjnej człowieka

Agnieszka Olczak

Edukacja przedszkolna inwestycją w rozwój jednostki i społeczeństwa

Anetta Soroka-Fedorczuk

„Wyspa skarbów” czy „rafa koralowa”?

Przedszkole w narracjach osób dorosłych

Ewa Woś

Przedszkole w Norwegii – Norsk Barnehage

Mirosława Nyczaj-Drąg

Dziecko z klasy średniej jako przedmiot konsumpcji rodziców

Anna Lis-Zaldivar

Orientacja dzieci w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym

Ustalenia badawcze

 

Rozdział IV. Wybrane problemy edukacji dzieci i młodzieży w wieku szkolnym

Edward Kozioł

Współpraca szkoły z rodziną w świadomości nauczycieli i rodziców

Małgorzata Prokosz

O nowy model nauczyciela-wychowawcy

Beata A. Orłowska

Nauczyciele klas początkowych a kwestia mniejszości narodowych i etnicznych w szkole

Robert Fudali

Proces wychowania wyzwaniem dla szkół gimnazjalnych

Anna Jakubowicz-Bryx

Występowanie i przyczyny utrzymywania się mowy sytuacyjnej oraz mowy gestów w wypowiedziach uczniów klasy pierwszej

Krzysztof Wołodkiewicz

Uzdolnienia uczniów jako osobowościowe determinanty osiągnięć szkolnych

Daniel Kukla

Propedeutyka preorientacji i orientacji zawodowej dzieci w szkole

Iwona Rudek

Znaczenie edukacji prozdrowotnej w profilaktyce otyłości u dzieci i jej wpływ na dalsze funkcjonowanie społeczne

Anita Famuła-Jurczak

Zachowania społeczne nabywane przez gimnazjalistów – na przykładzie gimnazjów „wirtualnych”

 

Rozdział V. Wybrane problemy edukacji dorosłych

Małgorzata Mikut

„Moja droga do uczelni” – narracje studentek pedagogiki pochodzących ze środowisk wiejskich

Ryszard Małachowski

Zadania wychowawcze w regulacjach prawno-organizacyjnych polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście kros kulturowej refleksji pedagogicznej (2009 rok)

Krystyna Stech

Działalność kręgów seniorów jako odpowiedź na oczekiwania ich członków 

Hans Stegemann

Bildung – Arbeit – Gesundheit: best practice aus Deutschland