"Edukacja jest procesem wielowymiarowym i przebiega na wielu płaszczyznach. Proces ten nie daje się jednoznacznie opisać i wyjaśnić. Jeśli jeszcze przeniesiony jest on do świata wirtualnego, bądź zasoby tego świata włączone zostają w proces edukacji, zadanie to staje się bardzo trudne. Ale żyjąc w dobie internetu naukowcy mają obowiązek poznawać i opisywać jego rolę w edukacji. Taki cel starali się realizować wszyscy autorzy, niezależnie od tego czy dokonywali analiz teoretycznych, czy przedstawiali najnowsze wyniki badań własnych prowadzonych w różnych obszarach z zakresu psychologii internetu i edukacji. Lektura wszystkich tekstów pokazuje, że dychotomia offline i online w odniesieniu do edukacji nie istnieje."
dr hab. Barbara Szmigielska
"Książka jest cennym źródłem wiedzy o internecie jako platformie edukacji i instrumencie nauczania, z którego mogą czerpać Czytelnicy o różnych zainteresowaniach i oczekiwaniach, zarówno ci poszukujący inspiracji do wprowadzenia nowych metod nauczania, interesujący się nowymi technologiami i możliwościami edukacji, jak i wszyscy inni traktujący internet jako łatwo dostępną przyjazną w obsłudze i dobrze zaopatrzoną encyklopedię wiedzy o świecie. Autorzy wprowadzają Czytelnika w świat zaawansowanej technologii Web 2.0, pokazując nowe możliwości tkwiące w zdalnym nauczaniu. Porównują nauczanie rzeczywiste z wirtualnym, wskazując na korzyści i słabości każdego z nich, oraz omawiają zasady organizowania nauczania w sieci. Przybliżają również rolę internetu w nauczaniu nieformalnym. W tym przypadku obok niewątpliwych korzyści wskazują również na zagrożenia związane z uzależnieniem się od internetu czy wzrostem tzw. agresji elektronicznej."
dr hab. Anna Oleszkowicz
155x230 mm; 244 s.; oprawa miękka, foliowana
Z dziedziny psychologii dostępne również pozycje:1. Zmierzch i upadek imperium Freuda - H. Eysenck2. Przyjemnej starości - B.F. Skinner & M.E. Vaughan3. Wolni od lęku. Lęki i ich terapia - J.D. Wolpe4. Psychologia zjawisk hipnotycznych - J. Siuta