Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EDUKACJA TEATRALNA TEATR SZKOLNY KSZTAŁCENIE + DVD

15-08-2014, 0:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42 zł     
Użytkownik E-KODEKS
numer aukcji: 4486517526
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 1   
Koniec: 15-08-2014 00:36:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
Agnieszka Włoch


EDUKACJA TEATRALNA

W PROCESIE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA

MŁODZIEŻY SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH I LICEALNYCH

NA OPOLSZCZYŹNIE


Opole 2013, rok wyd. 2003, stron 372 + płyta DVD,
przypisy, tab., bibliografia, miękka oprawa
format ok. 23,5 cm x 16,5 cm


Książka poświęcona jest tematyce edukacji teatralnej i sposobów jej realizacji
przez nauczycieli szkół gimnazjalnych i licealnych, a także działalności związanej
z wyzwalaniem aktywności twórczej uczniów i kształtowaniem ich kompetencji kulturowych.
W publikacji przedstawiono charakterystykę teatru i edukacji teatralnej
w ujęciu teoretycznym oraz wyniki badań diagnostycznych, ukierunkowanych
na poznanie dydaktycznych i wychowawczych aspektów edukacji teatralnej,
podejmowanej przez nauczycieli w szkołach województwa opolskiego.
Monografia stanowi również bogate źródło metod i form wspomagających proces kształcenia
i wychowania teatralnego. W książce zamieszczono ponadto projekt edukacji teatralnej,
którego istotnym elementem jest przykład realizacji spektaklu z młodzieżą (dodatek – płyta DVD).

Praca adresowana jest do nauczycieli języka polskiego, nauczycieli edukacji teatralnej w szkołach
i placówkach pozaszkolnych, instruktorów teatralnych, animatorów kultury,
studentów pedagogiki oraz filologii polskiej.


SPIS TREŚCI :

Wstęp

Rozdział 1. Podstawy analizy edukacji teatralnej młodzieży szkolnej

1.1. Koncepcje kształcenia i wychowania a wyzwania edukacyjne współczesności
1.2. Wyjaśnienie znaczenia pojęć „teatr”, „edukacja” i „edukacja teatralna”
1.3. Młodzież w wieku dorastania jako podmiot w procesie edukacji teatralnej

Rozdział 2. Kształcenie i wychowanie teatralne w Polsce w ujęciu historycznym

2.1. Historia teatru szkolnego w Polsce do XVIII wieku
2.2. Teatr szkolny w Polsce w okresie rozbiorów
2.3. Rozwój teatru szkolnego w dwudziestoleciu międzywojennym
2.4. Teatr szkolny w okupowanej Polsce
2.5. Teatr szkolny w okresie powojennym

Rozdział 3. Edukacja teatralna jako składnik procesu kształcenia i wychowania

3.1. Formy teatralnego kształcenia i wychowania młodzieży
3.2. Odmiany teatru i ich zastosowanie w edukacji teatralnej
3.3. Metody i środki dydaktyczne w edukacji teatralnej

Rozdział 4. Podstawy metodologiczne badań własnych

4.1. Przedmiot i cele badań
4.2. Problematyka badań
4.3. Zmienne i wskaźniki
4.4. Metody i narzędzia badawcze
4.5. Miejsce i czas badań
4.6. Organizacja i przebieg badań
4.7. Charakterystyka badanych grup
4.8. Charakterystyka zgromadzonych materiałów

Rozdział 5. Miejsce i znaczenie sztuki teatru oraz edukacji teatralnej
w procesie kształcenia i wychowania młodzieży badanych szkół

5.1. Opinie nauczycieli i uczniów na temat roli teatru w edukacji młodzieży
5.2. Znaczenie edukacji teatralnej w kształceniu i wychowaniu młodzieży według opinii nauczycieli i uczniów

Rozdział 6. Edukacja teatralna w Podstawie programowej kształcenia ogólnego i w programach szkolnych

6.1. Edukacja teatralna w Podstawie programowej kształcenia ogólnego w gimnazjum i liceum
6.2. Treści z zakresu edukacji teatralnej zawarte w programach szkolnych języka polskiego i wiedzy o kulturze

Rozdział 7. Formy, treści, metody i środki edukacji teatralnej w badanych szkołach

7.1. Formy teatralnego kształcenia i wychowania młodzieży szkół ponadpodstawowych
7.2. Treści, metody i środki dydaktyczne w edukacji teatralnej

Rozdział 8. Efekty teatralnego kształcenia i wychowania młodzieży badanych szkół i ich uwarunkowania

8.1. Poziom zainteresowania uczniów sztuką teatru
8.2. Wiadomości i umiejętności uczniów z zakresu teatru

Rozdział 9. Wybrane uwarunkowania realizacji i efektywności edukacji teatralnej w badanych szkołach

Rozdział 10. Uogólnienia i wnioski z badań. Zarys projektu realizacji edukacji teatralnej młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej

Aneksy

Bibliografia




KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY
W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !


ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA PEŁNEJ OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.


 

Odbiór osobisty w Księgarni E-KODEKS jest możliwy wyłącznie

w Punkcie Dystrybucyjnym

Gliwice ul. Czapli 9

po wcześniejszym ustaleniu terminu.

 

Na życzenie książki wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej

(list polecony ekonomiczny lub list polecony priorytetowy, a powyżej 2 kg jako paczka pocztowa).