Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EDUKACJA MUZYCZNA Percepcja Muzyki MUZYKA w Rodzin

24-01-2012, 5:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042092523
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 8   
Koniec: 16-01-2012 21:20:28
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA

 I . przedpłata na konto
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
                     II. POBRANIE
  • 1 książka - priorytet 15,50 zł
  •                 - ekonom. 12,50 zł
  • 2 książki - priorytet 17,00 zł
  •                 -ekonom. 14,00 zł
  • 3 książkl i więcej - priorytet 19,00 zł
  •                 - ekonom. 16,00 zł
(poczta polska)

KONTA BANKOWE:

47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

FORMA:
 

I. wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto (przedpłata)
II. wysłanie pozycji z zapłatą przy odbiorze (przesyłka pobraniowa)


MUZYCZNA AKTYWNOŚĆ WŁASNA
A ŚWIADOMA PERCEPCJA MUZYKI
MŁODZIEŻY
SZKÓŁ ŚREDNICH


E. Szubertowska

2002 r
Format B-5
stron 237

SPIS TREŚCI
Wstęp..................................................................................................9

Część I Rozdział 1.
MODEL SŁUCHACZA MUZYKI W UJĘCIU TEORETYCZNO-METODYCZNYMI EMPIRYCZNYM.................................................................14
1.1. Proces nauki słuchania muzyki w ujęciu programowym................................. 17
1.2. Rozwijanie umiejętności percepcyjnych w świetle założeń metodycznych.... 23
1.3. Percepcja muzyki a inne formy aktywności muzycznej.................................. 32
1.4. Rola aktywności własnej w wychowaniu muzycznym....................................34
1.5. Problem w świetle badań empirycznych........................36

Część II
Rozdział 2.
POZIOM PERCEPCJI MUZYKI I ZDOLNOŚCI SŁUCHOWYCH
BADANEJ MŁODZIEŻY W ŚWIETLE WYNIKÓW TESTOWYCH
BADAŃ WŁASNYCH............................................................52
2.1. Wyniki testu Percepcja.....................................................................52
2.2. Wyniki testu Wiedza muzyczna..............................................................56
2.3. Wyniki testu H. D. Winga.................................................................59

Rozdział 3.
AKTYWNOŚĆ WŁASNA MŁODZIEŻY W ŚWIETLE
WYNIKÓW BADAŃ....................................................61
3.1. Aktywność ekspresyjna badanych.......................................................... 63
3.1.1. Ekspresja wokalna...........................................................................63
3.1.2. Ekspresja ruchowa........................................................................69
3.1.3. Ekspresja instrumentalna.................................................................71
3.1.4. Ekspresja twórcza...........................................................................79
3.1.5. Podsumowanie.................................................................................. 82
3.2. Aktywność percepcyjna badanych...................................................85
3.2.1. Uczestnictwo w kole słuchania muzyki..................................................... 86
3.2.2. Słuchanie muzyki ze środków masowego przekazu...................................86
3.2.3. Uczęszczanie na koncerty...........................................................................97
3.2.4. Podsumowanie...............................................................109
3.3. Aktywność intelektualna badanych................................................................110
3.3.1. Kolekcjonerstwo związane z muzyką.......................................................111
3.3.2. Czytelnictwo książek i artykułów o muzyce............................................115
3.3.3. Udział w olimpiadach muzycznych..........................................................116
3.3.4. Dyskusje na tematy muzyczne..................................................................117
3.3.5. Sprawdzian samodzielnej aktywności poznawczej badanych..................118
3.3.6. Podsumowanie..........................................................................................119

Rozdział 4.
DZIAŁALNOŚĆ MŁODZIEŻY W ZESPOŁACH MUZYCZNCH - ANALIZA MOTYWACJI......................................................... 121

4.1. Przynależność młodzieży do zespołów muzycznych i kół
zainteresowań................................................................................................121
4.2. Motywy podejmowania działania w zespołach muzycznych.........................125
4.3. Opinie młodzieży o pracy zespołów muzycznych..........................................131
4.4. Podsumowanie......................................................................135

Rozdział 5.
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA BADANYCH A PERCEPCJA MUZYKI...........136

5.1. Wprowadzenie................................................................................................136
5.2. Analiza zależności między aktywnością młodzieży a wynikami percepcji.... 138
5.3. Podsumowanie.......................................................................143

Część III Rozdział 6.
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA RODZIN DEKLAROWANA
W ANKIETACH PRZEZ BADANĄ MŁODZIEŻ..................144

6.1. Aktywność ekspresyjna rodzin badanych.......................................................145
6.1.1. Aktywność wokalna..................................................................................145
6.1.2. Aktywność instrumentalna........................................................................148
6.1.3. Aktywność taneczna..................................................................................150
6.1.4. Podsumowanie..........................................................................................151
6.2. Aktywność percepcyjna rodzin badanych......................................................153
6.2.1. Przynależność do koła słuchania muzyki................................153
6.2.2. Słuchanie muzyki ze środków masowego przekazu..............154
6.2.3. Uczęszczanie na koncerty.........................................................................160
6.2.4. Podsumowanie..........................................................................................164
6.3. Aktywność intelektualna rodzin badanych.....................................................166
6.3.1. Kolekcjonerstwo związane z muzyką..................................
7
6.3.2. Czytelnictwo książek i artykułów związanych z muzyką.........................173
6.3.3. Dyskusje o muzyce..................................................................175
6.3.4. Podsumowanie..........................................................................................175

Rozdział 7.
WPŁYW NIEKTÓRYCH INNYCH CZYNNIKÓW NA AKTYWNOŚĆ MUZYCZNĄ I PERCEPCJĘ MUZYKI...............................................177

7.1. Zdolności muzyczne młodzieży a jej aktywność i percepcja.........................177
7.2. Aktualna nauka przedmiotu wychowanie muzyczne w szkole
średniej a aktywność muzyczna i percepcja młodzieży.................................180
7.3. Wpływ aktywności muzycznej rodziny na aktywność
i percepcję młodzieży....................................................................................182
7.4. Podsumowanie................................................................................................184

Rozdział 8.
STUDIUM WYBRANYCH PRZYPADKÓW INDYWIDUALNYCH...............185
PODSUMOWANIE WYNIKÓW I WNIOSKI WYPŁYWAJĄCE

Z BADAŃ....................................................................................................194
BIBLIOGRAFIA........................................................................................201
ANEKS............................................................................................................207
SPIS TABEL.................................................................................................232
SPIS RYSUNKÓW...................................................................................234