|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
| MUZYKA W ZINTEGROWANEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Studium metodyczno-badawcze
Mirosław Kisiel
Rok: 2005 Liczba stron: 224 _____________________________________________________________________________
OPIS: Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział 1. wprowadza w obszar prowadzonych badań, które miały na celu uchwycenie i dokumentację zmian zachodzących w ciągu ostatnich dziesięcioleci w szeroko pojętej edukacji muzycznej uczniów klas I-III. Zanalizowano wybrane programy nauczania, pakiety multimedialne oraz przewodniki metodyczne i podręczniki dla uczniów pod kątem uwzględnienia w nich różnorodnych form wprowadzania dziecka w świat muzyki. Kolejny etap badań obejmował zgromadzenie, opracowanie oraz adaptację ćwiczeń i zadań jako propozycji przybliżania muzyki dzieciom w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Problem badań został sformułowany w formie pytań: Problem główny: Jaka rolę odgrywa muzyka w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej? Problemy wiodące: 1. Jakie jest miejsce muzyki w nauczaniu zintegrowanym w świetle programów nauczania i podręczników? 2. W jakim stopniu nauczyciele klas I-III są przygotowani do prowadzenia zajęć zintegrowanych z wykorzystaniem muzyki? 3. Czy i w jakim zakresie muzyka, śpiew i taniec wspomagają nabywanie przez uczniów klas młodszych kompetencji edukacyjnych? Rozdział 2. poświęcony został uwarunkowaniom wczesnej edukacji muzycznej dziecka. W rozdziale 3. ukazano edukacje muzyczną uczniów klas I-III w kontekście przemian oświatowych w świetle programów nauczania, ewolucji podręcznika, wiedzy muzycznej nauczycieli, metod i form przybliżania dzieciom muzyki. Rozdział 4 zawiera prezentację wyników badań stanu realizacji działań w zakresie zróżnicowanych form wprowadzania dziecka w świat muzyki, a także zebrane, opracowane i zaadaptowane ćwiczenia. W rozdziale 5. sformułowane zostały wnioski oraz prognoza dalszych dociekań naukowych.
SPIS TRESCI: 1. Wprowadzenie oraz kilka słów o metodologii badań własnych . . 7 2. Uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej dziecka ..... 15 2.1. Idea integracji w sztuce i edukacji artystycznej....... 16 2.2. Specyfika kształcenia muzycznego uczniów klas początkowych ... 22 2.3. Źródła, założenia i cele integralnego nauczania początkowego ... 34
3. Edukacja muzyczna uczniów klas I—III w kontekście przemian oświatowych................... 43 3.1. Muzyka w świetle programów nauczania dla klas początkowych . . 44 3.2. Ewolucja podręcznika do muzyki dla uczniów klas młodszych ... 59 3.3. Wiedza muzyczna nauczycieli nauczania początkowego..... 72 3.4. Aktywne metody i formy przybliżania muzyki dzieciom..... 84
4. Różne aspekty edukacji muzycznej dziecka w kształceniu zintegrowanym ..................... 97 4.1. Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językową dziecka . . 98 4.2. Nabywanie umiejętności matematycznych aktywizowane muzyką . . 109 4.3. Aktywność ruchowa dziecka w tańcu i podczas muzycznych zabaw integracyjnych .................. 115 4.4. Elementy sztuki regionalnej a poczucie zakorzenienia dziecka w środowisku ................... 120 4.5. Aktywność muzyczno-plastyczna dziecka w praktyce edukacyjnej . . 130 4.6. Muzyka stymulatorem aktywności technicznej dziecka..... 137 4.7. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji muzycznej dziecka . . . . 151 4.8. Rozwijanie wyobraźni twórczej dziecka z wykorzystaniem elementów sztuki.................... 160 4.9. Muzyka w profilaktyce i wspomaganiu rozwoju dziecka niepełnosprawnego.................... 171 4r10. Muzyka w integralnej edukacji z językiem angielskim..... 176 4.11. Zróżnicowane formy przybliżania dzieciom pojęć o Unii Europejskiej 184 5. Zakończenie i podsumowanie pracy........... 193 | |