Teoria Literatury a Wizje Edukacji Literackiej
2003 r
Leszek Jazownik
stron 222
SPIS TREŚCI
WSTĘP.....................................................................................5
ROZDZIAŁ I
PIOTRA CHMIELOWSKIEGO POZYTYWISTYCZNA
WIZJA EDUKACJI LITERACKIEJ.....................................................11
1. Literaturoznawcze zapatrywania Piotra Chmielowskiego........................... 11
2. Psychologiczne poglądy Piotra Chmielowskiego na procesy nauczania
i uczenia się.................................................................................................29
3. Zapatrywania Chmielowskiego na kształcenie literackie............................49
ROZDZIAŁ II
KONCEPCJA DYDAKTYCZNA KAZIMIERZA WOYCICKIEGO I JEJ METODOLOGICZNO-TEORETYCZNE PRZESŁANKI........67
1. Literaturoznawcze przesłanki poglądów dydaktycznych
Wóycickiego.........................................................................67
2. Uwagi o psychologicznych przesłankach koncepcji dydaktycznej Wóycickiego........................................................................119
3. Kazimierza Wóycickiego „modernistyczny" model kształcenia literackiego............................................................................. 120
ROZDZIAŁ III
POGLĄDY DYDAKTYCZNOLITERACKIE
ZYGMUNTA ŁEMPICKIEGO.............................................................153
1. Literaturoznawcze przesłanki koncepcji dydaktycznej Łempickiego........153
2. Uwagi o psychologicznych zapatrywaniach autora Polski i polskości...... 188
3. Poglądy Zygmunta Łempickiego na edukację literacką............................192
SŁOWO KOŃCOWE....................................................................................203
BIBLIOGRAFIA.....................................................................211