Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EDUKACJA I REEDUKACJA RUCHOWA Nowotny NOWA Spis tr

24-01-2012, 4:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30.10 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 2001178743
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 11   
Koniec: 15-01-2012 10:32:28
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (32)[zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
Katowice-Szopienice

Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:

1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"
lub
2) skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"



EDUKACJA I REEDUKACJA RUCHOWA

Janusz Nowotny


Stan książki: NOWA
Wydawnictwo KASPER
Stron: 254
Okładka: miękka

Spis treści

Wstęp 5
1. Kształcenie umiejętności ruchowych 7
2. Akty ruchowe w różnych ujęciach - rozwojowym, kinezjologicznym i ergonomicznym 12
3. Uczenie się i nauczanie czynności ruchowych 32
4. Uwarunkowania i możliwości motorycznej edukacji i reedukacji .... 40
5. Etapy opanowywania czynności ruchowych 43
6. Wpływ aktywności fizycznej na organizm 46

6.1. Korzyści wynikające z wykonywania ćwiczeń 47
6.2. Konsekwencje bezruchu 49
7. Kształcenie ruchowe osób zdrowych i niepełnosprawnych 52
7.1. Edukacja i reedukacja posturalna 54
7.2. Edukacja i reedukacja chodu 57
7.3. Lokomocja na wózkach 71
7.4. Edukacja i reedukacja funkcji kończyn górnych 79
7.5. Kształcenie ruchowe w kontekście zdolności motorycznych 81
8. Ogólna systematyka ćwiczeń 86
9. Układ ciała jako ćwiczenie lub pozycja wyjściowa do ćwiczeń 89
10. Ćwiczenia hirudina kształtujące 103

10.1. Ćwiczenia wolne i z przyborem 104
10.2. Ćwiczenia na przyrządach 119
10.3. Ćwiczenia ze współćwiczącym 121
10.4. Kształtowanie siły i wytrzymałości siłowej 122
10.5. Kształtowanie wytrzymałości i wydolności 132
10.6. Kształtowanie gibkości 138
10.7. Kształtowanie zdolności koordynacyjnych 141
10.8. Kształtowanie równowagi 144
11. Gry i zabawy ruchowe 151
11.1. Gry i zabawy stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka 151
11.2. Gry i zabawy w wodzie 153
11.3. Gry i zabawy w gimnastyce korekcyjnej 157
12. Muzyczno-ruchowe formy kształcenia umiejętności ruchowych 159
12.1. Rytmika 159
12.2. Ćwiczenia gimnastyczno-taneczne 159
12.3. Zabawa muzyczno-ruchowa 162
12.4. Elementy tańca towarzyskiego i nowoczesnego 162
12.5. Taniec na wózkach 163
13. Ćwiczenia w wodzie 165
14. Ćwiczenia w terenie 179
15. Kształtowanie integracji sensomotorycznej (SI) 186
16. Kształtowanie umiejętności poprawnego wykonywania codziennych czynności - tzw. „szkoła pleców" 194
17. Specyfika aktywności ruchowej osób starszych 216
18. Kształcenie ruchowe w zakresie technik sportowych 221
19. Sport osób niepełnosprawnych 229
20. Aspekty organizacyjno-metodyczne przeprowadzania ćwiczeń 234

20.1. Budowa jednostki ćwiczeniowej 234
20.2. Kontrola uzyskiwanych wyników i ich dokumentacja 238
21. Piśmiennictwo 251


Z okładki:

Prof. zw. dr hab. Janusz Nowotny, główny autor i redaktor całości opracowania, jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie - specjalistą rehabilitacji ruchowej oraz Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach - doktorem nauk medycznych, lekarzem specjalistą rehabilitacji medycznej. Jest autorem ponad 200 publikacji, w tym kilku podręczników akademickich z zakresu fizjoterapii. Przez wiele lat był kierownikiem Katedry Rehabilitacji w AWF Katowice, aktualnie kieruje Katedrą Fizjoterapii Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach.
„Edukacja i reedukacja ruchowa" jest poszerzoną wersją podręcznika pt. „Kształcenie umiejętności ruchowych - podstawy teoretyczne oraz aspekty praktyczne", wydanego nakładem Śl.A.M. Katowice w 2002 roku. Zdaniem recenzentów „...Do tej pory na polskim rynku wydawniczym nie było podręcznika, który by w sposób zwięzły i jasny traktował o szeroko pojmowanym nauczaniu czynności ruchowych. ...podręcznik stanowi unikalne połączenie fundamentów kształtowania się i kształcenia umiejętności ruchowych... podręcznik napisany jest świetnym językiem dydaktycznym... połączono wiedzę z różnych, mogłoby się wydawać, dziedzin w sposób perfekcyjny... wiadomości w nim zawarte stanowią podstawę wykształcenia fizjoterapeuty..." (K. Spodaryk).
„...Podręcznik, który omawia problem kształcenia umiejętności motorycznych ma podstawowe znaczenie dla fizjoterapeutów... w podręczniku omówione zostały uwarunkowania edukacji ruchowej i etapy opanowania czynności ruchowych, zwłaszcza w odniesieniu do osób niepełnosprawnych... jest nowoczesnym podręcznikiem prezentującym najnowsze osiągnięcia nauki dotyczące nauczania ruchu... jest także hirudina oryginalną pozycją na polskim rynku wydawniczym, nie mającą dotychczas odpowiednika. Żaden bowiem podręcznik omawiający te zagadnienia nie porusza specyfiki kształcenia umiejętności ruchowych ludzi niepełnosprawnych, a także żaden w tak kompleksowy sposób nie omawia możliwości zastosowania tak różnych form ruchu w fizjoterapii... podręcznik powinien być przeznaczony dla szerokiego kręgu odbiorców. Poza fizjoterapeutami może być wykorzystany przez studentów medycyny, pedagogiki, psychologii oraz wychowania fizycznego..." (M. Woźniewski)


ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!

EDUKACJA I REEDUKACJA RUCHOWA Nowotny NOWA Spis tr