Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Edukacja i nierówności społeczne Studium porów

24-01-2012, 4:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46.40 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 2001586324
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 7   
Koniec: 15-01-2012 13:06:02
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i perfekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Edukacja i nierówności społeczne Studium porównawcze na przykładzie Anglii, Hiszpanii i Rosji

      Edukacja i nierówności społeczne Studium porów

       

      Autor
      Tomasz Gmerek
      Opis

      Wydawnictwo Impuls
      ISBN[zasłonięte]978-8387-206-4
      Kraków 2011,  wyd. 1, format 165 x 240, objętość 518 str., oprawa twarda

      Książka Edukacja i nierówności społeczne. Studium porównawcze na przykładzie Anglii, Hiszpanii i Rosji stanowi wyraz zainteresowań badawczych autora – zorientowanych wokół problematyki zróżnicowania społecznego i roli szkolnictwa w procesach stratyfikacji społecznej. Jej podłoże teoretyczne stanowią koncepcje z zakresu socjologii edukacji oraz pedagogiki porównawczej. Książka jest także próbą wpisania się w nurt analiz i poszukiwań badawczych reprezentowanych przez polskich pedagogów, których dzieła są punktem wyjścia dla tytułowych rozważań.

      Autor pragnie zwrócić uwagę, że książka jest rozwinięciem i logiczną kontynuacją jego poprzednich przedsięwzięć badawczych, mieszczących się w sferze relacji pomiędzy edukacją a procesami stratyfikacji społecznej (w 2008 roku wspólnie z dr A. Gromkowską-Melosik przygotowali książkę: Problemy nierówności społecznej w teorii i praktyce edukacyjnej).

      Materiały wykorzystane w prezentowanej książce autor zgromadził podczas zagranicznych wyjazdów studyjnych w bibliotekach uniwersytetów w Londynie, Helsinkach, Oslo, Sztokholmie, Lund oraz Kopenhadze. Wykorzystał również materiały z biblioteki uniwersyteckiej w Monachium oraz biblioteki uniwersytetu La Coruna w Hiszpanii.

      Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich charakteryzuje kategorie teoretyczne służące do analizy zjawisk i procesów mających swoje implikacje w sferze szkolnictwa. W rozdziale pierwszym zostały poruszone zagadnienie komplementarności teorii w procesach analiz społecznych. Istotny element analiz zawartych w rozdziale pierwszym stanowi również wyznaczenie kategorii i kryteriów dla porównań zjawisk nierówności społecznych oraz ich implikacji w systemach edukacyjnych.

      Rozdział drugi stanowi analizę kilku wybranych koncepcji teoretycznych ujmujących społeczeństwo w kategoriach „równowagi” i „porządku społecznego”. Z kolei rozdział trzeci zawiera charakterystykę sposobów myślenia osadzonych w perspektywie „konfliktu”. Te dwie – sprzeczne ze sobą – perspektywy teoretyczne dostarczają głównych schematów badawczych w analizie zjawisk konstruowania nierówności społecznych za pośrednictwem systemów edukacyjnych w Anglii, Hiszpanii i Rosji.

      Część druga książki zawiera trzy studia przypadku. Obejmuje analizy zależności pomiędzy funkcjonowaniem systemu edukacji a zjawiskami i procesami nierówności społecznych w Anglii, Hiszpanii i Rosji. Systemy szkolnictwa w tych krajach w kontekście polityki oświatowej i specyficznych uwarunkowań społeczno-ekonomicznych, wpływających na formowanie się i odtwarzanie struktury społecznej. Autor opisał proces tworzenia się powszechnych (masowych) systemów szkolnictwa w Anglii, Hiszpanii i Rosji. Ponadto uwzględnia zagadnienia związane z funkcjonowaniem współczesnych systemów szkolnictwa w tych krajach (takich jak: zarządzanie, finansowanie oraz podstawy prawne). Dokonał również krótkiej charakterystyki systemu szkolnictwa różnych szczebli (przedszkolnego i podstawowego, średniego, a także edukacji wyższej).

      Spis Treści

      Część pierwsza Teoretyczne koncepcje relacji między edukacją a strukturą społeczną

      Rozdział I Interpretacje roli szkolnictwa w tworzeniu struktury społecznej – dyskusja teoretyczna i porównawcza

      1. Komplementarność socjopedagogicznych modeli teoretycznych w procesie wyjaśniania przyczyn nierówności społecznych
      2. Perspektywa porównawcza w badaniach nad rolą edukacji w procesach konstruowania nierówności społecznej
      2.1. Pozaszkolne czynniki warunkujące nierówności edukacyjne
      Status społeczno-ekonomiczny i pochodzenie klasowe
      Miejsce geograficzne (poziom urbanizacji i rozwoju, zróżnicowanie regionalne)
      Rasa i etniczność
      Język
      Płeć
      2.2. Wewnątrzszkolne czynniki warunkujące nierówności społeczne
      Selekcje szkolne

      Rozdział II Edukacja i nierówności społeczne w ujęciu teorii porządku społecznego

      1. Koncepcja społeczeństwa merytokratycznego
      2. Rola instytucji edukacyjnych w tworzeniu struktury społecznej (interpretacja funkcjonalno-strukturalna)
      3. Socjologiczne modele ruchliwości społecznej przez edukację

      Rozdział III Edukacja i nierówności społeczne z perspektywy teorii konfliktu

      1. Koncepcja społeczeństwa kredencjalnego
      2. Teoria reprodukcji kulturowej
      3. Teoria reprodukcji ekonomicznej


      Część druga Studia przypadku

      Rozdział I
      Edukacja i nierówności społeczne w Anglii

      1. Anglia – charakterystyka kraju
      2. Historyczne uwarunkowania rozwoju powszechnego szkolnictwa w Anglii
      3. Zarządzanie i finansowanie systemu oświaty w Anglii
      4. Struktura systemu edukacji
      4.1. Edukacja przedszkolna i podstawowa
      4.2. Szkolnictwo średnie
      4.3. Szkolnictwo wyższe
      5. Dynamika procesów demokratyzacji versus odtwarzanie elit
      Nierówności w dostępie do edukacji przedszkolnej
      Zjawiska strukturalnej segmentacji na poziomie szkolnictwa podstawowego i średniego
      Szkolnictwo elitarne w Anglii
      Procesy odtwarzania nierówności społecznych na poziomie szkolnictwa wyższego
      6. Zjawiska płciowej nierówności w edukacji
      7. Regionalne nierówności w dostępie do edukacji
      8. Mniejszości etniczne w angielskim systemie edukacji
      8.1. Wybrane problemy grup mniejszościowych w szkolnictwie angielskim
      8.2. Studium przypadku: mniejszość chińska w Anglii
      Charakterystyka chińskiej grupy etnicznej w angielskim systemie społeczno-ekonomicznym
      Osiągnięcia edukacyjne chińskich uczniów – pomiędzy tradycyjną socjalizacją a walką o „sukces”

      Rozdział II Edukacja i nierówności społeczne w Hiszpanii

      1. Hiszpania – charakterystyka kraju
      2. Historyczne uwarunkowania rozwoju powszechnego szkolnictwa w Hiszpanii
      3. Zarządzanie i finansowanie systemu oświaty w Hiszpanii
      4. Struktura systemu edukacji
      4.1. Edukacja przedszkolna i podstawowa
      4.2. Szkolnictwo średnie
      4.3. Szkolnictwo wyższe
      5. Dynamika procesów demokratyzacji versus odtwarzanie elit
      Nierówności w dostępie do edukacji przedszkolnej
      Zjawiska strukturalnej segmentacji na poziomie szkolnictwa podstawowego i średniego
      Szkolnictwo elitarne w Hiszpanii
      Procesy odtwarzania nierówności społecznych na poziomie szkolnictwa wyższego
      6. Zjawiska płciowej nierówności w edukacji
      7. Regionalne nierówności w dostępie do edukacji
      8. Mniejszości etniczne w hiszpańskim systemie edukacji
      8.1. Wybrane problemy grup mniejszościowych w szkolnictwie hiszpańskim
      8.2. Studium przypadku: status językowy, tożsamość regionalna i zjawiska socjolingwistycznej stratyfikacji w Katalonii
      Dążenia elit do zachowania katalońskiej tożsamości etnicznej i językowej
      Zjawisko socjolingwistycznej stratyfikacji w szkolnictwie katalońskim
      8.3. Studium przypadku: odrodzenie języka, walka o tożsamość i zjawiska zróżnicowania społecznego w Kraju Basków
      Szkolnictwo w Regionie Autonomicznym Kraju Basków – edukacja językowa dla tożsamości i różnicy kulturowej
      Modele językowe, selekcja szkolna i procesy stratyfikacji społecznej
      8.4. Studium przypadku: edukacja i procesy deprywacji kulturowej mniejszości romskich w Hiszpanii
      Romowie w Hiszpanii. Kontekst historyczny
      Problemy Romów w edukacji. Pomiędzy dyskryminacją a reprodukcją społeczną

      Rozdział III
      Edukacja i nierówności społeczne w Rosji

      1. Rosja – charakterystyka kraju
      2. Historyczne uwarunkowania rozwoju powszechnego szkolnictwa w Rosji
      3. Zarządzanie i finansowanie systemu oświaty w Rosji
      4. Struktura systemu edukacji
      4.1. Edukacja przedszkolna i podstawowa
      4.2. Szkolnictwo średnie
      4.3. Szkolnictwo wyższe
      5. Dynamika procesów demokratyzacji versus odtwarzanie elit
      Nierówności w dostępie do edukacji przedszkolnej
      Zjawiska strukturalnej segmentacji na poziomie szkolnictwa podstawowego i średniego
      Szkolnictwo elitarne w Rosji
      Procesy odtwarzania nierówności społecznych na poziomie szkolnictwa wyższego
      6. Zjawiska płciowej nierówności w edukacji
      7. Regionalne nierówności w dostępie do edukacji
      8. Mniejszości etniczne w rosyjskim systemie edukacji
      8.1. Wybrane problemy grup mniejszościowych w szkolnictwie rosyjskim
      8.2. Studium przypadku: sytuacja szkolnictwa dla Nieńców.
      Pomiędzy asymilacją, dyskryminacją i obojętnością
      Nieńcy w systemie społecznym, politycznym i ekonomicznym Rosji
      Indoktrynacja, rusyfikacja i dyskryminacja Nieńców w systemie szkolnictwa. Konteksty historyczne oraz współczesna sytuacja edukacyjna

      Zakończenie

      Aneks

      Spis tabel, schematów i wykresów

      Bibliografia  

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: