Po pierwsze praca jest unikalną w naszym kraju, w ostatnim ćwierćwieczu, pozycją poświęconą złożonej problematyce współczesnej edukacji dorosłych w Wielkiej Brytanii, kraju wysoko cenionym w świecie za osiągnięcia w tej dziedzinie. Godne podkreślenia, że Autorka nie bez przyczyny omawia ponad dwustuletnią tradycje brytyjskiej edukacji dorosłych - traktowanej jako przejaw racjonalnego i stałego myślenia o przyszłości i rozwoju społeczeństwa tego kraju, wiążąc je z coraz wyższym poziomem jego wiedzy i kwalifikacji.
Spis treści
Przedmowa
Uwagi wstępne
I. Historia brytyjskiej edukacji dorosłych
1. Historia edukacji dorosłych w Wielkiej Brytanii (do końca XIX wieku)
2. Przemiany brytyjskiej edukacji dorosłych w wieku XX
II. Wybrane ujęcia i typologie edukacji dorosłych
1. Koncepcja B. Groombridge a
2. Koncepcja J.W. Apps
3. Typologia A. Stocka
4. Typologia B. Jenningsa
5. Typologia D. Legge a
III. Struktura edukacji dorosłych w Wielkiej Brytanii
1. Struktura brytyjskiej edukacji dorosłych - ujęcie współczesne
2. Charakterystyka poszczególnych sektorów brytyjskiej edukacji dorosłych
2.1. Szkolnictwo wyższe
2.2. Edukacja dalsza
2.3. Organizacje woluntarystyczne
2.4. Lokalne władze edukacyjne
2.5. Kształcenie otwarte i na odległość
2.6. Sektor prywatny
2.7. Organizacje brytyjskiej edukacji dorosłych
3. Podsumowanie
IV. Wybrane instytucje edukacji dorosłych w Wielkiej Brytanii
1. Uniwersytet Otwarty
2. Kolegium Ruskina
3. Stowarzyszenie Edukacji Robotniczej
4. Narodowa Federacja Instytutów Kobiet
5. Uniwersytety trzeciego wieku
Zakończenie i wnioski
Aneksy
1. Podstawowe pojęcia dotyczące edukacji dorosłych
2. System edukacyjny Anglii i Walii
Bibliografia