TYTUŁ
TYTUŁ
UWARUNKOWANIA PROCESU EDUKACJI DLA
BEZPIECZEŃSTWA
AUTOR red. naukowa Jerzy
Kunikowski
OPIS
KSIĄŻKI:
Książka w bardzo
dobrym stanie. NOWA
Miękka oprawa
OPIS
Rozdział I . Stosowana metodologia
badań
1.1. Funkcje społeczne nauki
.
1.2. Przedmiot i zadania pedagogiki
I
1.3. Istota badań pedagogicznych
l
l.4. Metody i techniki badawcze
l
1.5. Charakterystyka stosowanych metod i technik
badawczych l
Rozdział II . Przygotowanie obronne
społeczeństwa. Tradycyjne i współczesne ujęcie
problematyki
2.1. Współczesne rozumienie kategorii
bezpieczeństwa państwa
2.2. Przygotowanie obronne społeczeństwa -
rozumienie i zakres pojęciowy
2.3. Polskie tradycje edukacji
obronnej
2.4. Instytucjonalny wymiar przygotowania
obronnego społeczeństwa
2.5. Samorząd jako instytucja inicjująca
działania w zakresie przygotowania obronnego
społeczeństwa
2.6. Współczesne koncepcje edukacji obronnej w
wybranych państwach Europy
2.7. Wnioski
Rozdział III . Problem zagrożeń w edukacji dla
bezpieczeństwa
3.1. Obiektywny charakter i niebezpieczeństwo
zagrożeń
3.2. Ciągłość, rozwój i nowe rodzaje
zagrożeń
3.3. Podsumowanie
rozważań
Rozdział IV . Terrorystyczne zagrożenie
bezpieczeństwa świata i Polski
4.1. Bezpieczeństwo i zagrożenia
.
4.2. Zapobieganie terroryzmowi
.
4.3. Wkład Polski w walkę z terroryzmem
.
Rozdział V . Znaczenie misji i operacji
pokojowych dla edukacji obronnej
5.1. Związek edukacji obronnej z misjami i
operacjami pokojowymi
5.2. Znaczenie misji i operacji pokojowych dla
kształtowania świadomości obronnej
5.3. Aspekty polityczne udziału sił zbrojnych w
misjach i operacjach pokojowych
5.4. Dyplomatyczne znacznie misji i operacji
pokojowych
5.5. Wojskowy aspekt znaczenia misji
pokojowej
5.6. Kulturowe aspekty znaczenia misji i
operacji pokojowych
5.7. Organizacyjne i logistyczne aspekty misji i
operacji pokojowej
5.8. Doświadczenia misji i operacji pokojowej
dla ratownictwa ogólnego i medycznego oraz odbudowy
infrastruktury
Rozdział VI . Współczesny wymiar Obrony Cywilnej
w Polsce
6.1. Uwagi ogólne
6.2. Pojęcie Obrony
Cywilnej
6.3. Podstawy prawne
funkcjonowania
6.4. Zakres zadaniowy
6.5. Organizacja Obrony Cywilnej w
Polsce
Rozdział VII. Miejsce policji w zarządzaniu
kryzysowym
7.1. Pojęcie i istota sytuacji
kryzysowej
7.2. Główne założenia zarządzania
kryzysowego
7.3. Zarządzanie kryzysowe w administracji
publicznej Rzeczypospolitej Polskiej
7.4. Organizacja i zadania
Policji
7.5. Struktury zarządzania kryzysowego w
Policji
7.6. Zadania Policji w sytuacjach
kryzysowych
Rozdział VIII. Edukacja obronna studentów
Uniwersytetu Przyrodniczo- Humanistycznego w Siedlcach i
Pedagogium w Warszawie
Liczba stron: 248
POLECAM
|