Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Edukacja alternatywna w XXI wieku + DVD - Melosik

28-02-2012, 14:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 53.30 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713537
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 11   
Koniec: 30-01-2012 09:53:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 650
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: twarda, szyta



Edukacja alternatywna w XXI wieku + DVD

Zbyszko Melosik i Bogusław Śliwerski

Edukacja alternatywna rodzi liczne dylematy zarówno w teorii, jak i w praktyce, dlatego każda okazja do wymiany poglądów, idei, prezentacji rozwiązań teoretycznych i praktycznych, do prowadzenia sporów czy wzmacniania własnych celów i rodzajów zaangażowania ? będzie wpisywać się w dobro wspólne, z którego w kolejnych latach będą mogli korzystać inni, choć i nam zapewne ten udział przyda się do czegoś istotnego (zapewne tu i teraz trudnego do wymienienia). Spór o pedagogikę i edukację alternatywną jest podtrzymywany w wielu publikacjach teoretyków i praktyków oświatowych, podczas konferencji, sesji, w mediach oraz w programach i w treściach kształcenia nauczycieli czy wychowawców, ponieważ jest on symptomem nieustającej walki o wolność w kształceniu i wychowaniu młodego pokolenia.

Upominanie się różnych podmiotów oświatowych o prawo do niezależnej myśli i praktyki edukacyjnej jest dla jednych dopominaniem się przede wszystkim o podstawowe prawo człowieka do bycia sobą w każdej sytuacji, do bycia prawdziwym, indywiduum; dla innych zaś ? wołaniem o powrót do źródeł i tradycji szkoły jako instytucji wszechwładzy i wszechwiedzy. [?]

Mamy nadzieję, że kolejny monograficzny tom studiów z pedagogiki alternatywnej uruchomi i podtrzyma debatę na jej temat. Zachęcamy do dyskusji, wymiany myśli, poglądów i nowych podejść do edukacji.
Zbyszko Melosik i Bogusław Śliwerski


Spis treści:

Wstęp

Spory teoretyczne

Czesław Kupisiewicz

Szkoła alternatywna – definicje, rodzaje, ocena, perspektywy rozwoju

Zlatica Hul ová

Alternatywne koncepcje jako podstawa dla innowacyjnych działań edukacyjnych trendów w kontekście badań eksperymentalnych

Amadeusz Krause

Pedagogika pobocza – złudzenia i nadzieje alternatywności w pedagogice specjalnej

Mirosław Kowalski, Daniel Falcman

Edukacyjne kierunkowskazy.
Refleksje o współczesnej teorii pedagogicznej

 

Modele i praktyki edukacji alternatywnej 

Inetta Nowosad

Przemiany koncepcji autonomii szkół publicznych w Europie

Hein Retter

John Dewey jako pedagog reform i wychowania do demokracji

Johannes Kiersch

Tradycja i postęp w pedagogice waldorfskiej

Tomasz Gmerek

Edukacja i procesy asymilacji mniejszości etnicznych na dalekiej Północy. Studium przypadku Saamów w Norwegii i Nieńców w Rosji

Karolina Domagalska-Nowak

Szkolnictwo średnie w Norwegii. Wybrane aspekty funkcji selekcyjnej

Jarema Drozdowicz

Edukacja językowa w Gwatemali – alternatywa edukacyjna, polityczna czy kulturowa?

Aleksandra Maj

Koncepcja edukacji przedszkolnej w Reggio Emilia we Włoszech

Mirosława Cylkowska-Nowak

Ijime, hikikomori i edukacja alternatywna w Japonii

Sylwia Grzegorzewska

Alternatywne sposoby realizowania edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie kształcenia zróżnicowanego – prezentacja wyników badań eksperymentalnych

Iwona Paszenda

Myślenie i działania twórcze jako forma alternatywnej edukacji studentów pedagogiki

Anna Buła

Dydaktyczne możliwości zastosowania dociekań filozoficznych w kształceniu zintegrowanym

Daria Hejwosz

Społeczne funkcje Uniwersytetu Harvarda

Krzysztof Wawrzyn

Edukacja alternatywna jako forma wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną

Maciej J. Wielobób

System wychowawczy jogi klasycznej

Kamila Kocoń, Marta Hold

Wykorzystanie gier symulacyjnych w edukacji międzykulturowej

Janusz Moos, Małgorzata Sienna

Kształcenie modułowe, standaryzacja kwalifikacji zawodowych we współczesnej szkole zawodowej

Joanna Cukras-Stelągowska

Szkółki niedzielne wobec potrzeby rewitalizacji żydowskiego życia w Polsce

Uwarunkowania edukacji alternatywnej 

Zbyszko Melosik

Słoneczne (pozakulturowe) wakacje – tożsamość typu all inclusive

Agnieszka Cybal-Michalska

Społeczeństwo przyszłości w wyobrażeniach młodzieży: indywidualistyczna vs. kolektywistyczna koncepcja społeczeństwa

Jarosław Bąbka

Ciągłość i zmiana w zakresie idei uczenia we współpracy

Marek Gawrysiak

Wytresowany pies czy autonomiczny kot?
O edukacji komputacjonalistycznej, konstruktywistycznej i konektywistycznej

Jolanta Bonar

Czy szkoła jest miejscem twórczości rzeczywiście stymulowanej?..

Krystyna Kusiak

Program kształcenia – obszar obowiązków i wolności

Mirosława Nyczaj-Drąg

„Sukcesowi trzeba pomóc”, czyli o edukacji dziecka w rodzinie klasy średniej

Marek Budajczak

Metoda Carden – klasyczna amerykańska alternatywa edukacyjna

Andrzej Murzyn

Pomiędzy rodziną i szkołą – w poszukiwaniu sensu pedagogiki alternatywnej

Wojciech Kołodziej

Edukacja polityczno-prawna społeczeństwa polskiego wobec współczesnych realiów

 

Edukacja w świetle badań 

Olga Czerniawska

Andragogika z perspektywy badań biograficznych

Aleksandra Nowak, Marcin Ograbek, Katarzyna Świniarska

E-przedszkole – analiza skutków rozprzestrzeniania się e-learningu w nauczaniu dzieci

Wiesława Martyniuk

Alternatywy dla formalnego obrazu szkoły jako instytucji w uczniowskich metaforach

Anita Famuła-Jurczak

Pejzaż gimnazjów prowadzonych przez stowarzyszenia

Beata Bednarczuk

Doświadczanie uczenia się w relacjach absolwentów klas Montessori –
(przed)wstępne rozpoznanie

Renata Machalska

Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście są alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych

Piotr Plichta

Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez młodzież z niepełnosprawnością intelektualną

Katarzyna Zatorska

Warunki i możliwości zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole. Z opinii dyrektorów szkół ogólnodostępnych  

Lucyna Telka

Ideologia w przekształcaniu przestrzeni społecznej placówki

Ewa Tłuczek-Tadla

Edukacja obywatelska w oddolnych stowarzyszeniach młodzieżowych na przykładzie stowarzyszenia „Parlament Młodzieży” z Przemyśla (komunikat z badań)

Katarzyna Bocheńska-Włostowska

W poszukiwaniu umiejętności i doświadczenia. Idea Otwartej Akademii Umiejętności jako przykład edukacji alternatywnej

Danuta Michałowska

Kształtowanie wrażliwości na wartości etyczne metodami dramy i psychodramy

Joanna Przybyszewska

Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego na etapie kształcenia przedszkolnego i podstawowego w opiniach rodziców

Paulina Wierzba

Homoseksualizm jako alternatywny styl życia
Wybrane problemy i kontrowersje

Mateusz Melosik

Kohabitacja jako alternatywa dla małżeństwa.
Wybrane problemy i kontrowersje

Bogusław Śliwerski

Ostrzeżenie zamiast zakończenia, czyli o toksycznych doświadczeniach wychowanków Odenwaldschule