Matematyka na wesoło - Wyspa Skarbów 6-7 lat cz. 2
Mieszkańcy małej wyspy znaleźli się w wielkim niebezpieczeństwie. Poziom wody wokół wyspy zaczął się bardzo szybko podnosić, grożąc jej zalaniem. Jedynie profesor Tomasz potrafi temu zapobiec, uruchamiając tajemnicze urządzenie. Twoje dziecko może mu pomóc uratować wyspę, a przy okazji obudzi w sobie zainteresowanie matematyką.
ARYTMETYKA Pracując z programem, Twoje dziecko nabiera biegłości w tabliczce mnożenia, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 1-100, w stosowaniu własności działań oraz przedstawianiu liczb na osi liczbowej.
MIERZENIE W trakcie pracy z programem Twoje dziecko napotka ćwiczenia z wykorzystaniem zegara, ukazujące upływ czasu, cykliczność pór roku, miesięcy, dni tygodnia i godzin. Dzięki tym ćwiczeniom pozna związek czasu odmierzanego zegarem z czasem kalendarzowym.
FIGURY GEOMETRYCZNE Korzystając z programu, Twoje dziecko będzie mogło wykonać wiele ćwiczeń utrwalających znajomość nazw i kształtów podstawowych figur geometrycznych. Poćwiczy też umiejętność obliczania pól powierzchni tych figur.
OBLICZANIE PIENIĘŻNE Twoje dziecko, wykonując ćwiczenia dotyczące określania ceny, kosztu zakupu i wydawania reszty, pozna pojęcie pieniądza w aspekcie miarowym.
GŁÓWNE CECHY PROGRAMU:
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych;
- możliwość śledzenia postępów w nauce:
- rejestr wyników,
- tablica rekordzistów;
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość;
- stopniowalny poziom trudności zadań;
- pomoc w formie dźwiękowej;
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji.
ZAWARTOŚĆ PROGRAMU:
- dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1-100;
- porządkowanie ciągu liczb naturalnych 1-100;
- przedstawianie liczb na osi liczbowej;
- mnożenie dwóch liczb w zakresie 1-30;
- dodawanie liczb naturalnych z wykorzystaniem waluty;
- obliczanie pól powierzchni prostokątów;
- odczytywanie wskazań zegara;
- odczytywanie daty z wykresu.