Matematyka na wesoło - Podwodny Świat 10-11 lat
Dawno temu, podczas strasznego sztormu, zatonęło sześć galeonów przewożących tajemniczy skarb indiański. Twoje dziecko może spróbować go odnaleźć, posługując się wskazówkami pozostawionymi przez biskupa uratowanego z katastrofy. Podczas rozwiązywania tej zagadki musi się wykazać zręcznością, umiejętnością analizowania, syntetyzowania, szeregowania i wnioskowania matematycznego.
ARYTMETYKA Podczas pracy z programem Twoje dziecko stopniowo nabędzie biegłości w dodawaniu liczb z zakresu 1-10 000, w stosowaniu algorytmów tych działań, coraz sprawniej będzie określać połówki i ćwiartki liczb, a także je zapisywać. Pozna również sposoby rozwiązywania zadań z treścią i zadań z jedną niewiadomą.
MIERZENIE W trakcie gry dziecko napotka ćwiczenia związane z określaniem czasu kalendarzowego, zegarowego jego cyklicznością i upływem, mierzeniem długości, ważeniem oraz określaniem pojemności. Pozna jednostki miar oraz ćwiczyć będzie dokonywanie pomiarów i zapisywanie ich wyników.
FIGURY GEOMETRYCZNE Ćwiczenia zawarte w programie pogłębiają znajomość figur płaskich i przestrzennych. Przygotowują do rozwiązywania zadań dotyczących obliczania powierzchni tych figur oraz wprowadzają pojęcie centymetra kwadratowego.
OBLICZANIA PIENIĘŻNE Gra zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność dokonywania obliczeń pieniężnych, rozwiązywania zadań typu cena - ilość - wartość, kształtujących pojęcie pieniądza w aspekcie miarowym.
GŁÓWNE CECHY PROGRAMU:
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych;
- możliwość śledzenia postępów w nauce:
- rejestr wyników,
- tablica rekordzistów;
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość;
- stopniowalny poziom trudności zadań;
- pomoc w formie dźwiękowej;
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji.
ZAWARTOŚĆ PROGRAMU:
- działania liczbowe w zakresie 1-10 000;
- obliczanie ułamka liczby całkowitej, określanie połówek i ćwiartek;
- podzielność jednej liczby naturalnej przez drugą;
- zadania z treścią;
- obliczanie nieznanego składnika sumy;
- rozkład sumy na określoną liczbę składników;
- obliczanie pól powierzchni wielokątów;
- mierzenie czasu, długości i wagi.