Matematyka na wesoło - "Fabryka Zabawek" 7-8 lat cz. 1
Nocą, do małej fabryki zabawek, która od wielu lat produkuje misie, samochody i drewniane klocki, włamało się dwóch złodziei i zniszczyło wszystkie urządzenia... Twoje dziecko może przeprowadzić dochodzenie i spróbować wykryć sprawców włamania. Rozwiązując tę zagadkę, opanuje wiele umiejętności matematycznych stymulujących jego rozwój i zdolności poznawcze, a w szczególności myślenie operacyjne, pamięć oraz sprawność manualną.
ARYTMETYKA Podczas pracy z programem Twoje dziecko rozwinie praktyczne umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb od 1 do 100. Wiele ćwiczeń składających się na grę kształtuje rozumienie roli cyfry jedności i cyfry dziesiątek, a także usprawnia posługiwanie się w praktyce pojęciem liczby we wszystkich jej postaciach.
FIGURY GEOMETRYCZNE W trakcie pracy z programem Twoje dziecko napotka wiele zadań rozwijających oraz kształtujących intuicję geometryczną poprzez: ćwiczenia dotyczące rozpoznawania podstawowych figur geometrycznych, porównywanie oraz konstruowanie innych figur z figur podstawowych.
MIERZENIE I OBLICZENIA PIENIĘŻNE W grze znajdują się ćwiczenia rozwijające sprawność dziecka w obliczeniach z wykorzystaniem waluty: określanie ceny, kosztu zakupu oraz wydawania reszty. Zadania te wpływają na kształtowanie pojęcia liczby w aspekcie miarowym.
STOSUNKI PRZESTRZENNE Gra zawiera różnorodne ćwiczenia, które pomagając dziecku uświadomić sobie oraz określić położenie i ruch, mają na celu rozwijanie orientacji i wyobraźni przestrzennej.
GŁÓWNE CECHY PROGRAMU:
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych;
- możliwość śledzenia postępów w nauce:
- rejestr wyników,
- tablica rekordzistów;
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość;
- stopniowalny poziom trudności zadań;
- pomoc w formie dźwiękowej;
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji.
ZAWARTOŚĆ PROGRAMU:
- uzupełnianie ciągu liczb od 1 do 100; grafy;
- dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie liczb 1 - 100;
- działania z wykorzystaniem waluty;
- porównywanie pól powierzchni figur;
- odczytywanie wskazań zegara;
- obliczanie różnicy czasu na podstawie wskazań dwóch zegarów;
- obliczanie spadku lub wzrostu ceny;
- szacowanie wysokości i długości przedmiotów;
- grupowanie zdjęć przedmiotu sfotografowanego z różnych stron.