Matematyka na wesoło - Detektyw 11-12 lat -cz.11
Z muzeum skradziono obraz. Złodziej zabrał najcenniejszy eksponat, wypożyczony muzeum przez prywatnego kolekcjonera. Policja jest bezradna. Gracz musi odnaleźć i przesłuchać świadków oraz zgromadzić informacje w aktach. Wśród podejrzanych są stróż muzeum, konserwator obrazów, para turystów, dyrektor muzeum i sam kolekcjoner. Trzeba działać zdecydowanie i szukać tak długo, aż uda się ustalić, co naprawdę się zdarzyło w muzeum tej nocy, kiedy popełniono przestępstwo.
FIGURY GEOMETRYCZNE Wykonując ćwiczenia z różnymi figurami geometrycznymi, uczestnik gry poznaje figury płaskie i przestrzenne oraz utrwala wiedzę z tego zakresu. Rozwiązując zadania, polegające na przykład na określaniu elementów składowych brył przestrzennych widocznych z różnych stron, kształtuje swoją wyobraźnię przestrzenną.
ARYTMETYKA I MIERZENIE Gra zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętności z zakresu podstawowych działań arytmetycznych. Uczestnik gry wykonuje działania z jednostkami długości, odległości, pojemności, wagi oraz czasu.
OBLICZENIA PIENIĘŻNE Gracz, rozwiązując zadania z wykorzystaniem waluty (złoty, grosze banknoty, monety) typu cena-ilość-wartość, rozwinie umiejętność dokonywania obliczeń pieniężnych.
ZAKRES ZAGADNIEŃ
- dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych z wykorzystaniem waluty
- szacowanie zamalowanej części figury - procenty, ułamki dziesiętne
- szacowanie wartości całej figury
- obliczanie wielokrotności liczb dziesiętnych
- szyfrowanie hasła - działania na liczbach naturalnych
- budowanie figur o zadanym polu powierzchni
- budowanie diagramów słupkowych i liniowych
GRA ZAWIERA
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych
- opcję śledzenia postępów w nauce:
- rejestr wyników,
- tablica rekordzistów
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość
- stopniowalny poziom trudności zadań
- pomoc w formie dźwiękowej