Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ECO JAK NAPISAĆ PRACĘ DYPLOMOWĄ PORADNIK HUMANISTY

19-01-2012, 14:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 21 zł      Aktualna cena: 21 zł     
Użytkownik zima1942
numer aukcji: 1997202227
Miejscowość giżycko
Kupiono sztuk: 2    Licytowało: 2    Wyświetleń: 101   
Koniec: 13-01-2012 09:20:13
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

JAK NAPISAĆ PRACĘ DYPLOMOWĄ

PORADNIK DLA HUMANISTÓW


UMBERTO ECO

 

 


FORMAT: 145x205

STRON: 276

STAN: BARDZO DOBRY

 

Książka Umberto Eco, włoskiego semiotyka i estetyka, profesora wielu uniwersytetów (m.in. we Florencji i Bolonii), została pomyślana jako poradnik dla studentów przystępujących do pisania pracy magisterskiej. Autor przedstawia kolejne fazy powstawania pracy, począwszy od wyboru promotora i sformułowania tematu, przez budowanie warsztatu pracy (kwerendy biblioteczne, sporządzanie notatek spełniających różne funkcje), układanie wstępnego planu pracy, wykorzystywanie zebranego materiału, stosowanie argumentacji i dowodzenia, aż po ostateczną redakcję tekstu oraz opatrywanie go przypisami, aneksami i bibliografią końcową.
Pisanie pracy dyplomowej, niezależnie od jej tematu, jest traktowane przez Eco jako szkoła metodyki i zdobywania umiejętności, które mogą się okazać przydatne w późniejszym życiu zawodowym. Uczy zatem porządkowania własnych myśli i znalezionych informacji, pozwala wypracować metodę pracy.
Prostota i swoboda języka sprawiają, że książka spełnia funkcję poradnika dla studentów przygotowujących się do pisania pracy licencjackiej, innej pracy dyplomowej czy też naukowej (jak artykuły, recenzje).


"Jest wyjątkowo klarownym wykładem podstaw warsztatu naukowego, napisanym na użytek studentów uniwersyteckich kierunków humanistycznych. Eco spisał swój podręcznik z myślą o studentach uczelni masowych, na których brak już tradycyjnej, osobistej więzi nauczyciel-uczeń".
z recenzji Marii Poprzęckiej

"Publikowana praca [...] zawiera serię rozważań, w jaki sposób przy pomocy podanych zaleceń osiągnąć zamierzony cel. Odnoszą się one głównie do słuchaczy wydziału filologicznego i filozoficznego, ale wiele przytoczonych rad może być przydatnych także dla studentów nauk politycznych, historycznych oraz prawa. [...]

 

 

SPIS TREŚCI


Wstęp do wydania polskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
WPROWADZENIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
I. CZYM JEST PRACA DYPLOMOWA I DO CZEGO SŁUŻY. . . 23
I.1. Dlaczego trzeba napisać pracę dyplomową i czym ona jest . . . . 23
I.2. Dla kogo jest ta książka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
I.3. Dlaczego praca dyplomowa przydaje się nawet po ukończeniu
studiów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
I.4. Cztery oczywiste reguły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
II. WYBÓR TEMATU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
II.1. Praca monograficzna czy przeglądowa . . . . . . . . . . . . . . . 32
II.2. Praca historyczna czy teoretyczna . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
II.3. Zagadnienia dawne czy współczesne. . . . . . . . . . . . . . . . 41
II.4. Ile potrzeba czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
II.5. Czy trzeba znać języki obce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
II.6. Praca naukowa czy praca polityczna . . . . . . . . . . . . . . . . 53
II.6.1. Co to jest naukowość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
II.6.2. Zagadnienia historyczno-teoretyczne czy „gorące”
doświadczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
II.6.3. Jak przekształcić aktualne zagadnienie w temat naukowy . 63
II.7. Jak nie dać się wykorzystać promotorowi . . . . . . . . . . . . . 70
III. ZBIERANIE MATERIAŁÓW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
III.1. Dostępność źródeł . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
III.1.1. Źródła i opracowania w pracy naukowej . . . . . . . . . . 74
III.1.2. Informacje z pierwszej i z drugiej ręki . . . . . . . . . . . 80
III.2. Kwerenda bibliograficzna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
III.2.1. Jak korzystać z biblioteki . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
III.2.2. Jak się uporać z bibliografią: kartoteka . . . . . . . . . . . 89
III.2.3. Zapis bibliograficzny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
III.2.4. Biblioteka w Aleksandrii: eksperyment . . . . . . . . . . . 115
III.2.5. Ale czy trzeba czytać książki. I w jakiej kolejności . . . . . 140
IV. PLAN PRACY I NOTATKI. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
IV.1. Spis treści jako hipoteza robocza . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
IV.2. Fiszki i notatki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
IV. 2.1. Różne typy fiszek i ich funkcje . . . . . . . . . . . . . . . 152
IV. 2.2. Fiszki ze źródeł . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
IV. 2.3. Fiszki z lektur. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
IV. 2.4. Pokora naukowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167
V. REDAKCJA TEKSTU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
V.1. Adresat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
V.2. Jak pisać . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
V.3. Cytaty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
V.3.1. Kiedy i jak cytować: dziesięć reguł. . . . . . . . . . . . . . 194
V.3.2. Cytat, parafraza, plagiat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204
V.4. Przypisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206
V.4.1. Do czego służą przypisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206
V.4.2. System: cytat-przypis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209
V.4.3. System: autor-rok wydania. . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
V.5. Przestrogi, pułapki, zwyczaje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
V.6. Duma naukowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
VI. OSTATNIA KOREKTA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
VI.1. Układ graficzny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
VI.1.1. Marginesy i spacje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
VI.1.2. Podkreślenia i wersaliki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227
VI.1.3. Rozdziały, podrozdziały, punkty . . . . . . . . . . . . . . 229
VI.1.4. Cudzysłowy i inne znaki . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
VI.1.5. Znaki diakrytyczne i transliteracje . . . . . . . . . . . . . 234
VI.1.6. Interpunkcja, akcenty, skróty . . . . . . . . . . . . . . . . 239
VI.1.7. Różne rady w przypadkowej kolejności. . . . . . . . . . . 244
VI.2. Bibliografia załącznikowa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249
VI.3. Aneksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252
VI.4. Spis treści. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254
VII. KONKLUZJE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259
Aneks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262
Spis tablic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
6 Spis treści