Niepełnosprawni
Wprowadzenie
Rozdział I
Terapia i zaburzenia rozwoju
Terapia w andragogice specjalnej
Terapia pedagogiczna
Andragogika specjalna
Terapia zajęciowa
Terapia wspierająca
Ergoterapia
Teoretyczne modele konceptualizowania niepełnosprawności
Model Studiów nad Potencjałem Człowieka
Model Studiów Publicznych
Model Studiów Kulturowych
Model Studiów Etycznych i Filozoficznych
Model Studiów Technologicznych
Kulturowy model niepełnosprawności
Niepełnosprawność jako kultura
Kultura jako przestrzeń konstruująca niepełnosprawność
Kulturotwórcze konteksty habilitacji osób dorosłych
z niepełnosprawnością
Akulturacja i poznawanie kultury osób z zaburzeniami rozwoju
Lingwistyczna ewolucja pojęcia „niepełnosprawność intelektualna”
Zaburzenia rozwoju
Rozdział II
Kulturoterapia
Antropologiczne i kulturowe wątki terapii osób z niepełnosprawnością
Kulturoterapia
Formy i dziedziny kulturoterapii
Terapia przez sztukę ekspresywną
Arteterapia
Choreoterapia
Dramaterapia
Muzykoterapia
Fototerapia
Filmoterapia
Tworzenie filmu jako terapia
Terapia przez pisanie twórcze
Pisanie dziennika jako terapia
Rozdział III
Terapia przez narrację i pisanie twórcze
Koncepcja terapii przez twórczość A. Wojciechowskiego
Terapia przez narrację i pisanie twórcze
Narracja i pisanie
Wpływ
Intymność
Interakcyjność
Indywidualny plan terapii
Zajęcia terapeutyczne
Hulk
Hugh
Hedda
Herbert
Codzienność terapeutyczna
Pedagogiczne uwikłanie
Zakończenie
Bibliografia
Aneksy