Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EAST INDIA COMPANY ANTOLOGIA GRA

27-02-2012, 20:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 48 zł     
Użytkownik ajacek2
numer aukcji: 2072325269
Miejscowość Bielsko-Biala
Wyświetleń: 14   
Koniec: 31-01-2012 23:06:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Wersja językowa gry: Polska
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

  EAST INDIA COMPANY ANTOLOGIA GRA

Handel morski jest tematem gier od wielu lat, chociaż trzeba przyznać, że w najbardziej znamienitych przedstawicielach gatunku (pamięta ktoś Sid Meier’s Pirates?) wcielaliśmy się przeważnie w piratów. Termin ten okazuje się zresztą dość obszerny, co obrazuje anegdotka o piracie przyłapanym przez ludzi Cesarza. Rozbójnik zostaje postawiony przed władcą i zapytany, dlaczego bezcześci morza. Rezolutny wilk morski szybko znajduje odpowiedź: „Ja mam tylko jeden mały statek,” mówi, „więc nazywacie mnie piratem. Ty masz całą flotę, więc nazywasz się Cesarzem.”. W takich właśnie „zalegalizowanych” piratów wcielimy się w East India Company, produkcji początkującego studia Nitro Games, wspieranego przez Paradox Interactive. Gra zapowiadała się na prawdziwy diament dla fanów gatunku. Kamienie szlachetne bez skaz zdarzają się jednak rzadko.

Wciel się w europejskie państwo i zagrab wszystko,
co mają do zaoferowania naiwne Indie!

Tytuł obejmuje okres od początku XVII do połowy XVIII wieku i przedstawia ekspansję europejskich państw kolonialnych w Afryce oraz Indiach. Skupiamy się przede wszystkim na rozbudowywaniu floty handlowej oraz poszukiwaniu dochodowych szlaków. Nie jest to bezstresowa wycieczka do Indii, ale ostra walka przy użyciu armat, uzbrojonych najemników i żołnierzy. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające kolejne cele i wytyczne. Mamy więc scenariusz obejmujący cały wspomniany okres i polegający po prostu na rozwoju naszej kompanii handlowej. W drugim, pięćdziesięcioletnim zestawie skupiamy się na szybkiej rozbudowie, a w trzecim na prowadzeniu wojny. Walczyć można zawsze, bo wygramy nie tylko wtedy, gdy zrealizujemy kolejne zadanie, ale także gdy wyeliminujemy konkurencję lub przejmiemy indyjskie porty.

W pogoni za marzeniami. To znaczy za towarami
znajdującymi się jeszcze w ładowni przeciwnika.

Fani gier handlowych odnajdą się w East India Company bez problemów. Po wybraniu kampanii (lub rozpoczęciu gry dowolnej) oraz określeniu, którą nację chcemy reprezentować, przechodzimy do działania. Początkowo otrzymujemy małe statki, pierwsze zadanie oraz pełen dostęp do kilkudziesięciu afrykańskich i azjatyckich portów. Przyswojenie obsługi gry i zasad przychodzi błyskawicznie, więc szybko pojawiają się pierwsze zyski. Całość bazuje na uproszczonej ekonomii dzielącej towary na kilka rodzajów. Odwiedzając dostawców w egzotycznych portach, otrzymujemy czytelną informację o zysku, jaki na danym produkcie dostaniemy u siebie. Żeby dużo zarobić, a się nie narobić, wystarczy znaleźć atrakcyjną ofertę – prawie zawsze dotyczy ona ekskluzywnych towarów (herbata, przyprawy itp.) – i przełączyć statek w tryb automatycznego handlowania.